Martin Vaculík a ojetý Volkswagen Golf VII: Cena šla dolů. Kam kvalita?
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
První provedení z roku 2012
|
Svět motorů
Facelift z let 2017 až 2020
|
Svět motorů
Takto vypadal interiér základní verze Trendline v roce 2012. Za 339 900 Kč šlo o jednu z nejlepších nabídek, jaká kdy na českém trhu byla.
|
Svět motorů
Při faceliftu v roce 2017 získal interiér větší obrazovky infotainmentu s lepším rozlišením. Nutně to ale neznamená, že v nich najdete i hodně funkcí.
|
Svět motorů
Motor 1.5 TSI
|
Svět motorů
Motor 2.0 TDI
|
Svět motorů
Motor 1.2 TSI
|
Svět motorů
Motor 1.4 TSI
|
Svět motorů
Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.
|
Svět motorů
Petr Petřík opravuje vozy koncernu Volkswagen už třicet let, z toho posledních dvacet za ním jezdíme na rady. Připravil nám pěknou výstavku všeho, co na golfech měnívá denně.
|
Svět motorů
Zatímco Octavia III má jednoduchou vlečenou nápravu (na snímku) u všech variant do 110 kW (tedy i u 2.0 TDI), golf jen do 90 kW. Dvoulitrový diesel i s pohonem předních kol tak už má vždy víceprvek.
|
Svět motorů
Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.
|
Svět motorů
K častým závadám u hodně ojetých aut patří i hučící ložiska předních kol. Je zde již celý montovaný náboj, takže výměna není nic složitého.
|
Svět motorů
Vodní pumpa je u motorů 1.0 až 1.5 TSI jedním celkem s rozváděcími ventily. Často z ní uniká kapalina.
|
Svět motorů
Dlouho se zdálo, že praskání zadních per odešlo s předchozími generacemi V a VI. Nicméně i sedmou to může postihnout, když se pohybuje v podmínkách způsobujících korozi. Třeba v zimě na silnicích, kde se hodně solí.
|
Svět motorů
Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou a je nutná jejich výměna.
|
Svět motorů
Vyhledávanou specialitou je pohon všech kol 4Motion. Z benzinových motorizací se nabízel jen pro okrajové verze 1.8 TSI Alltrack a vrcholnou sportovní R (2.0 TSI). Jinak jen s diesely 1.6 a 2.0 TDI.
|
Svět motorů
Volkswagen Golf
|
Svět motorů
Kombi Variant přišlo v roce 2013 a má stejný rozvor náprav jako výchozí hatchback, delší je jen zadní převis. K triku s prodloužením rozvoru se uchýlila až následující, osmá generace.
|
Svět motorů
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Velký displej bohužel neznamená, že něco umí. V útrobách se totiž skrývala jednotka MIB 2 Low, do níž nedoplníte ani zrcadlení telefonu, ani parkovací kameru.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tato vynikající sedačka ErgoActive byla za příplatek pouhých 8300 Kč. Zajímavé je, jak málo majitelů golfů ji zvolilo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Už základní hatchback si mezigeneračně pomohl k zavazadelníku většímu o 30 l, tedy celkem 380 litrů. Kombi Variant pak má celých 605 l.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Tříválec nechává pod kapotou hodně volného místa. U nových aut nám připadal tišší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI
|
Svět motorů/Michal Kollert
V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
V široké nabídce světlometů je těžké se vyznat. Pokud však na podvozku objevíte tento snímač světlé výšky, máte jistotu, že jde o vysoce svítivou variantu LED s aktivní regulací sklonu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Lehké orezliny podmotorového rámu zatím rozhodně nehrozí žádným skutečným selháním. Můžeme si ale postesknout, že to u německých aut nebývalo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nad orosenými tlumiči jsme žasli. To by člověk u auta s pouhými 53 000 km vážně nečekal.
|
Svět motorů/Michal Kollert