Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.|
Zdroj: Svět motorů
Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.|
Zdroj: Svět motorů
Koncept Lucciola poháněly dva elektromotory u zadní nápravy, energii baterii dodával vznětový motor o výkonu 5,5 kW. Čistě na elektřinu by auto mělo dojet asi 50 km.|
Zdroj: Svět motorů
Kromě nespočtu lokálních variant matizu, které se produkovaly po celém světě pod spoustou jmen a značek, vzniklo také několik nelicencovaných kopií. Zdaleka nejpovedenější je čínské Chery QQ, které se vyrábělo mezi lety 2003 a 2015, a to i v čistě elektrické verzi. V prvních letech produkce šlo o nejprodávanější auto Číny a vyváželo se do celého světa včetně třeba Ukrajiny a Ruska. Podobnost s originálem je tak přesná, že je možné bez problému nasadit dveře z matizu na QQ a budou přesně pasovat. Soudní při přesto koncern GM prohrál.|
Zdroj: Svět motorů
Světlomety všech verzí matizu/sparku trpí žloutnutím a s tím spojenou menší propustností. Nové krytky ale stojí jen pár stovek|
Zdroj: Svět motorů
Špatně fungující synchrony 2. a 3. rychlosti nejsou známkou blížícího se selhání, ale vrozenou vlastností matizu/sparku. Částečně může pomoci použití kvalitnějšího oleje do převodovky.|
Zdroj: Svět motorů
S příchodem druhé generace se zlepšila kvalita interiéru a přibylo více možností výbavy. Také se přesunula kaplička s přístroji doprostřed palubní desky, kde jsou ale údaje překvapivě snadno čitelné.|
Zdroj: Svět motorů
Minimum elektroniky v obou vozech také znamená, že s vnitřní výbavou nebývají žádné problémy, vše po letech většinou funguje, jak má.|
Zdroj: Svět motorů
Mezi nejčastější závady sparku patří utržené čepy řízení, které podléhají korozi. Takto postiženému autu se za jízdy doslova utrhne kolo.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 0.8 S-TEC (M-TEC)|
Zdroj: Svět motorů
Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.|
Zdroj: Svět motorů
Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.|
Zdroj: Svět motorů
Je dobré si zkontrolovat vnitřní stranu prahu. Pokud se na karoserii začne objevovat rez, bude to nejčastěji právě zde.|
Zdroj: Svět motorů
Velmi obvyklé je také rezavění levého zadního blatníku, které postihovalo i relativně nové vozy, to už však bude u mnoha ojetin dávno vyřešeno.|
Zdroj: Svět motorů
Daewoo Matiz: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek testovaného kousku s nájezdem více než 100 000 km je téměř bez poskvrny, povrchová rez se stihla uchytit jen na krytu nádrže. Brzkou péči ale budou vyžadovat lemy, kde se už koroze začíná zažírat do plechu.|
Zdroj: Svět motorů
Tříválcová osmistovka vypadá čistě a pracuje bez jediného problému, za což vděčí také péči svého majitele.|
Zdroj: Svět motorů
Pohled zespodu však ukazuje počínající prolínání oleje kolem olejového filtru.|
Zdroj: Svět motorů
Se zvlněnými brzdami se tento spark zatím nesetkal, pohled na silentbloky však jasně říká, že by si zasloužily brzkou výměnu, rez se navíc začíná zažírat i do komponent zavěšení.|
Zdroj: Svět motorů
Lak červeného sparku drží i po letech bez problému, což se ale nedá říci o plastových lištách, které svou barvu ztrácejí odlišným tempem. Levý zadní blatník i přes časté parkování v garáži prožrala koroze naskrz.|
Zdroj: Svět motorů