Ojetý Daewoo Matiz/Chevrolet Spark (M100-M250): Opravdu světový Korejec
Roztomilé vozítko s charakteristicky úzkou karoserií a kulatými světly dokázalo ve své době zaujmout už jen vzhledem natolik, že se z něj stalo dokonce nejprodávanější zahraniční auto v Česku.
Dnes už značka Daewoo upadla v zapomnění, její název už se ostatně objevuje jen na nákladních vozech v pár zemích Asie. Jenže koncem 90. let a počátkem nového tisíciletí prodeji v Česku drtila nejen korejskou konkurenci, ale i mnoho podstatně zavedenějších výrobců.
Jasnou výhodou Korejců byla tehdy velmi nízká cena. Matiz začínal pod hranici 200.000 Kč, v reklamách přitom stavěl na stavbě karoserie připomínající MPV a také nízké spotřebě. Výhodu už značka měla i v relativní známosti. Bylo to ostatně Daewoo, které mělo v Česku nejdelší tradici z korejských výrobců. Model Racer se zde začal prodávat už v roce 1988.
Za popularitou jistě nestála jen nízká cena, matiz je totiž i přes úzký základ překvapivě prostorný. Krátká kapota, vysoká stavba karoserie, tenké výplně dveří umožňující pohodlné posezení i dvěma urostlým lidem, vzadu se dá cestovat dokonce ve třech. Kufr s velikostí 167 litrů je už ale opravdu spíše nouzový. A ani přes zdánlivou křehkost není matiz na svou dobu nebezpečný, v testech NCAP získal tři hvězdičky, stejně jako tehdejší Volkswagen Passat B5.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!