Ojetý Daewoo Matiz/Chevrolet Spark (M100-M250): Opravdu světový Korejec

32/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Chevrolet Spark
    Chevrolet Spark| Zdroj: Svět motorů
  • Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.
    Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.| Zdroj: Svět motorů
  • Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.
    Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.| Zdroj: Svět motorů
  • Koncept Lucciola poháněly dva elektromotory u zadní nápravy, energii baterii dodával vznětový motor o výkonu 5,5 kW. Čistě na elektřinu by auto mělo dojet asi 50 km.
    Koncept Lucciola poháněly dva elektromotory u zadní nápravy, energii baterii dodával vznětový motor o výkonu 5,5 kW. Čistě na elektřinu by auto mělo dojet asi 50 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě nespočtu lokálních variant matizu, které se produkovaly po celém světě pod spoustou jmen a značek, vzniklo také několik nelicencovaných kopií. Zdaleka nejpovedenější je čínské Chery QQ, které se vyrábělo mezi lety 2003 a 2015, a to i v čistě elektrické verzi. V prvních letech produkce šlo o nejprodávanější auto Číny a vyváželo se do celého světa včetně třeba Ukrajiny a Ruska. Podobnost s originálem je tak přesná, že je možné bez problému nasadit dveře z matizu na QQ a budou přesně pasovat. Soudní při přesto koncern GM prohrál.
    Kromě nespočtu lokálních variant matizu, které se produkovaly po celém světě pod spoustou jmen a značek, vzniklo také několik nelicencovaných kopií. Zdaleka nejpovedenější je čínské Chery QQ, které se vyrábělo mezi lety 2003 a 2015, a to i v čistě elektrické verzi. V prvních letech produkce šlo o nejprodávanější auto Číny a vyváželo se do celého světa včetně třeba Ukrajiny a Ruska. Podobnost s originálem je tak přesná, že je možné bez problému nasadit dveře z matizu na QQ a budou přesně pasovat. Soudní při přesto koncern GM prohrál.| Zdroj: Svět motorů
  • Světlomety všech verzí matizu/sparku trpí žloutnutím a s tím spojenou menší propustností. Nové krytky ale stojí jen pár stovek
    Světlomety všech verzí matizu/sparku trpí žloutnutím a s tím spojenou menší propustností. Nové krytky ale stojí jen pár stovek| Zdroj: Svět motorů
  • Špatně fungující synchrony 2. a 3. rychlosti nejsou známkou blížícího se selhání, ale vrozenou vlastností matizu/sparku. Částečně může pomoci použití kvalitnějšího oleje do převodovky.
    Špatně fungující synchrony 2. a 3. rychlosti nejsou známkou blížícího se selhání, ale vrozenou vlastností matizu/sparku. Částečně může pomoci použití kvalitnějšího oleje do převodovky.| Zdroj: Svět motorů
  • S příchodem druhé generace se zlepšila kvalita interiéru a přibylo více možností výbavy. Také se přesunula kaplička s přístroji doprostřed palubní desky, kde jsou ale údaje překvapivě snadno čitelné.
    S příchodem druhé generace se zlepšila kvalita interiéru a přibylo více možností výbavy. Také se přesunula kaplička s přístroji doprostřed palubní desky, kde jsou ale údaje překvapivě snadno čitelné.| Zdroj: Svět motorů
  • Minimum elektroniky v obou vozech také znamená, že s vnitřní výbavou nebývají žádné problémy, vše po letech většinou funguje, jak má.
    Minimum elektroniky v obou vozech také znamená, že s vnitřní výbavou nebývají žádné problémy, vše po letech většinou funguje, jak má.| Zdroj: Svět motorů
  • Mezi nejčastější závady sparku patří utržené čepy řízení, které podléhají korozi. Takto postiženému autu se za jízdy doslova utrhne kolo.
    Mezi nejčastější závady sparku patří utržené čepy řízení, které podléhají korozi. Takto postiženému autu se za jízdy doslova utrhne kolo.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 0.8 S-TEC (M-TEC)
    Motor 0.8 S-TEC (M-TEC)| Zdroj: Svět motorů
  • Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.
    Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.| Zdroj: Svět motorů
  • Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.
    Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.| Zdroj: Svět motorů
  • Je dobré si zkontrolovat vnitřní stranu prahu. Pokud se na karoserii začne objevovat rez, bude to nejčastěji právě zde.
    Je dobré si zkontrolovat vnitřní stranu prahu. Pokud se na karoserii začne objevovat rez, bude to nejčastěji právě zde.| Zdroj: Svět motorů
  • Velmi obvyklé je také rezavění levého zadního blatníku, které postihovalo i relativně nové vozy, to už však bude u mnoha ojetin dávno vyřešeno.
    Velmi obvyklé je také rezavění levého zadního blatníku, které postihovalo i relativně nové vozy, to už však bude u mnoha ojetin dávno vyřešeno.| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti
    Daewoo Matiz: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti
    Chevrolet Spark: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek testovaného kousku s nájezdem více než 100 000 km je téměř bez poskvrny, povrchová rez se stihla uchytit jen na krytu nádrže. Brzkou péči ale budou vyžadovat lemy, kde se už koroze začíná zažírat do plechu.
    Podvozek testovaného kousku s nájezdem více než 100 000 km je téměř bez poskvrny, povrchová rez se stihla uchytit jen na krytu nádrže. Brzkou péči ale budou vyžadovat lemy, kde se už koroze začíná zažírat do plechu.| Zdroj: Svět motorů
  • Tříválcová osmistovka vypadá čistě a pracuje bez jediného problému, za což vděčí také péči svého majitele.
    Tříválcová osmistovka vypadá čistě a pracuje bez jediného problému, za což vděčí také péči svého majitele.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohled zespodu však ukazuje počínající prolínání oleje kolem olejového filtru.
    Pohled zespodu však ukazuje počínající prolínání oleje kolem olejového filtru.| Zdroj: Svět motorů
  • Se zvlněnými brzdami se tento spark zatím nesetkal, pohled na silentbloky však jasně říká, že by si zasloužily brzkou výměnu, rez se navíc začíná zažírat i do komponent zavěšení.
    Se zvlněnými brzdami se tento spark zatím nesetkal, pohled na silentbloky však jasně říká, že by si zasloužily brzkou výměnu, rez se navíc začíná zažírat i do komponent zavěšení.| Zdroj: Svět motorů
  • Lak červeného sparku drží i po letech bez problému, což se ale nedá říci o plastových lištách, které svou barvu ztrácejí odlišným tempem. Levý zadní blatník i přes časté parkování v garáži prožrala koroze naskrz.
    Lak červeného sparku drží i po letech bez problému, což se ale nedá říci o plastových lištách, které svou barvu ztrácejí odlišným tempem. Levý zadní blatník i přes časté parkování v garáži prožrala koroze naskrz.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark
    Chevrolet Spark| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark
    Chevrolet Spark| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Daewoo Matiz
    Daewoo Matiz| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark
    Chevrolet Spark| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark
    Chevrolet Spark| Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark
Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.
Matiz i spark vychází z malého vozu kategorie kei, takže rozměrově jsou omezeny hlavně do šířky. Daewoo však dokázalo obestavět prostor tak, že nabídnou slušné pohodlí i čtyřem dospělým Evropanům, nikdo se přitom nebude příliš mačkat na dveře.
Koncept Lucciola poháněly dva elektromotory u zadní nápravy, energii baterii dodával vznětový motor o výkonu 5,5 kW. Čistě na elektřinu by auto mělo dojet asi 50 km.
Kromě nespočtu lokálních variant matizu, které se produkovaly po celém světě pod spoustou jmen a značek, vzniklo také několik nelicencovaných kopií. Zdaleka nejpovedenější je čínské Chery QQ, které se vyrábělo mezi lety 2003 a 2015, a to i v čistě elektrické verzi. V prvních letech produkce šlo o nejprodávanější auto Číny a vyváželo se do celého světa včetně třeba Ukrajiny a Ruska. Podobnost s originálem je tak přesná, že je možné bez problému nasadit dveře z matizu na QQ a budou přesně pasovat. Soudní při přesto koncern GM prohrál.
Světlomety všech verzí matizu/sparku trpí žloutnutím a s tím spojenou menší propustností. Nové krytky ale stojí jen pár stovek
Špatně fungující synchrony 2. a 3. rychlosti nejsou známkou blížícího se selhání, ale vrozenou vlastností matizu/sparku. Částečně může pomoci použití kvalitnějšího oleje do převodovky.
S příchodem druhé generace se zlepšila kvalita interiéru a přibylo více možností výbavy. Také se přesunula kaplička s přístroji doprostřed palubní desky, kde jsou ale údaje překvapivě snadno čitelné.
Minimum elektroniky v obou vozech také znamená, že s vnitřní výbavou nebývají žádné problémy, vše po letech většinou funguje, jak má.
Mezi nejčastější závady sparku patří utržené čepy řízení, které podléhají korozi. Takto postiženému autu se za jízdy doslova utrhne kolo.
Motor 0.8 S-TEC (M-TEC)
Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.
Ani po téměř dvou dekádách provozu nebývají matizy/sparky výrazněji rezavé, výjimkou jsou ovšem některé podvozkové komponenty a výfuk. Orezlé kryty jako tento jsou také běžné, nehrozí však.
Je dobré si zkontrolovat vnitřní stranu prahu. Pokud se na karoserii začne objevovat rez, bude to nejčastěji právě zde.
Velmi obvyklé je také rezavění levého zadního blatníku, které postihovalo i relativně nové vozy, to už však bude u mnoha ojetin dávno vyřešeno.
Daewoo Matiz: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti
Chevrolet Spark: Přechod na druhou generaci tuhou zadní nápravu stranově stabilizovanou panhardskou tyčí nahradil vlečená ramena se zkrutnou příčkou, čímž se trochu zlepšil cestovní komfort i jízdní vlastnosti
Podvozek testovaného kousku s nájezdem více než 100 000 km je téměř bez poskvrny, povrchová rez se stihla uchytit jen na krytu nádrže. Brzkou péči ale budou vyžadovat lemy, kde se už koroze začíná zažírat do plechu.
Tříválcová osmistovka vypadá čistě a pracuje bez jediného problému, za což vděčí také péči svého majitele.
Pohled zespodu však ukazuje počínající prolínání oleje kolem olejového filtru.
Se zvlněnými brzdami se tento spark zatím nesetkal, pohled na silentbloky však jasně říká, že by si zasloužily brzkou výměnu, rez se navíc začíná zažírat i do komponent zavěšení.
Lak červeného sparku drží i po letech bez problému, což se ale nedá říci o plastových lištách, které svou barvu ztrácejí odlišným tempem. Levý zadní blatník i přes časté parkování v garáži prožrala koroze naskrz.
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
Daewoo Matiz
Daewoo Matiz
Daewoo Matiz
Daewoo Matiz
Daewoo Matiz
Daewoo Matiz
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark