Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.|
Zdroj: Svět motorů
Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.|
Zdroj: Svět motorů
Koroze předních ramen je záludná v tom, že nejhorší to bývá nahoře, kam pod zvedákem není vidět. Rameno umí prasknout jak u předního, tak u zadního silentbloku. Pokud jsou tak ramena vaší fabie výrazně zkorodovaná, prostě je vyměňte.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 MPI OHV (44 či 50 kW) býval kritizován za jen třikrát uložený klikový hřídel a neklidný chod. Projevil se však jako absolutní nezmar, kterému nanejvýš občas odejde těsnění pod hlavou či chrastí kratičký rozvodový řetěz.|
Zdroj: Svět motorů
Po najetí 400 000 kilometrů nebývají válce ještě ani vyleštěné, natož aby měly měřitelné opotřebení.|
Zdroj: Svět motorů
Klasikou je koroze spodní části blatníku. Proto se běžně prodává pouze tato malá část, kterou šikovný karosář snadno přivaří k původnímu blatníku.|
Zdroj: Svět motorů
Nad dobovými fotkami z roku 1999 člověk dnes zamáčkne slzu. Zvláště tato červená barva Rallye bývá dnes vyšisovaná do matné růžovošedé.|
Zdroj: Svět motorů
Z pár metrů se zdá, že máme před sebou hezký vůz.|
Zdroj: Svět motorů
Bližší pohled ale ukazuje, že další STK už v žádném případě neprojde. Že je mu už patnáct let a jde vlastně o vozidlo s ukončenou životností, Češi slyší velmi neradi.|
Zdroj: Svět motorů
Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.|
Zdroj: Svět motorů
Začíná to nenápadnou orezlinou kolem technologického otvoru v prahu a jeho záslepky. Fatální poškození pak ale přichází třeba už po jedné prosolené zimě.|
Zdroj: Svět motorů
Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.|
Zdroj: Svět motorů
Jedinou kvalitní opravou by byla výměna celého prahu. Vzhledem k omezené perspektivě starých aut lidé spíš volí levnější záplatování.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia III (2014-2022)|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Obrovskou výhodou silnějších motorizací byly brzdy AT o průměru kotoučů 288 mm|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
U prvních kusů se už objevila koroze na tradičním místě mezi předním blatníkem a prahem. Tradiční je i důvod – majitel zde nechává bláto, výsledkem je celoroční vlhkost.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Sklony ke korozi kolem osvětlení registrační značky se zásadně snížily po roce 2017, kdy výrobce přešel na typ LED s menším odpadním teplem|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Agregátu 1.4 TDI se radši vyhněte. Nevíte, proč jej kdo prodává.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Velkým smolařům vytekl do prostoru rozvodů nastavovač vačkové hřídele. U prvních kusů se už objevila koroze na Oprava pak přesahuje 20 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Fabia IV (2021 - )|
Zdroj: Svět motorů
Sportovní sedačky pro výbavový stupeň Style, což je kombinace na snímku, dnes už nepořídíte|
Zdroj: Svět motorů
Syntetická kůže suedia coby součást paketu Sport pro verzi Style zřejmě jen průměrně odolává opotřebení. Podívejte se na bok sedačky řidiče po 34 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
V takovém stavu byly brzdové destičky na voze zapůjčeném z AAA Auto, který měl najeto 34 000 km. Za chvíli budou na výměnu. Dynamicky jezdící řidiči je opotřebí ještě rychleji.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.|
Zdroj: Svět motorů
Možná vinou aerodynamických krytů se mezi kolem a nábojem hodně drží voda. Už po necelém roce bývají disky zcela přirezlé a srážet je musíte palicí.|
Zdroj: Svět motorů
Pečlivý mechanik Matěj Venclák z Autostylu Trutnov nám to na voze očistil a ošetřil protikorozním přípravkem.|
Zdroj: Svět motorů
Základní objem zavazadlového prostoru je 380 l, počítá se do něj však i prostor pod podlážkou, kde může být rezervní kolo. Po sklopení sedaček je zvětšitelný na 1190 l.|
Zdroj: Svět motorů
Svou odvrácenou stránku mají i aerodynamické kryty kol. Uchyceny jsou do drážky v litém disku, v níž se však drží voda.|
Zdroj: Svět motorů
V zimě zmrzne na led, výsledky jsou nevývažek a vibrace. A je to už dost daleko od brzd, takže dlouho trvá, než se led rozpustí.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz na snímku by umožňoval doplnění tažného zařízení. Samotné „železo“ by stálo 7350 Kč, dva svazky elektroinstalace s řídicí jednotkou pak 1900 plus 4000 Kč a vyměnit by se musela i mřížka chladiče za 1600 Kč. Na 3000 Kč by vyšla práce. Na verzi Monte Carlo však kouli nikdy nedoplníte, na to si dejte dobrý pozor.|
Zdroj: Svět motorů
Proti minulosti má motor 1.0 MPI citelně delší převody. Díky zásadně vylepšené aerodynamice však vůz i tak rozjede na téměř 180 km/h.|
Zdroj: Svět motorů
Potahové materiály základní verze Ambition sice oku ani hmatu nelahodí, ale jsou zjevně velmi odolné. Počet nastoupení a vystoupení je u rozvážkového auta takový, jako by běžně provozovaný vůz měl najeto třeba 300 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia IV (2021 - )|
Zdroj: Svět motorů
Rozpadlá přední část sání umí vyluzovat zvuk akcelerujícího krosového motocyklu|
Zdroj: Svět motorů