Zatímco clio dostalo nový interiér již v roce 2002, thalia si musela na vylepšený vnitřek počkat ještě další čtyři roky. Snesl ale daleko přísnější hodnocení.|
Zdroj: Svět motorů
Velkou devízou thalie byl gigantický zavazadelník, ve kterém bylo bez problémů možné utopit až 510 litrů nákladu|
Zdroj: Svět motorů
Pod ním se našlo místo na plnohodnotnou rezervu.|
Zdroj: Svět motorů
Nová palubní deska již připomíná druhou generaci, vyráběnou v letech 2008 až 2012. Materiály jsou podstatně lepší, zpracování jen trochu.|
Zdroj: Svět motorů
Že je interiér thalie skutečně úzký, napovídá i fotografie interiéru testovaného vozu. Další objektiv by se hodil.|
Zdroj: Svět motorů
Thalia uměla i sklopit zadní lavici, výsledný průlez ale nebyl zrovna velkorysý. Mechanismus funguje postaru, tedy s výklopnými sedáky směrem vpřed|
Zdroj: Svět motorů
Thalia se stala legendární pro svou schopnost lehce vygenerovat přetáčivý smyk i ve zdánlivě neškodných podmínkách. Až 38 centimetrů za zadní nápravou navíc je znát.|
Zdroj: Svět motorů
Druhá modernizace si ponechala světlomety z prvního vylepšení, nový je však jednodílný nárazník bez plastového obložení. Zbrusu nový je konečně i interiér vozu.|
Zdroj: Svět motorů
První modernizace přišla v roce 2002 a přinesla přední část s trojúhelníkovými světlomety a plastovým nelakovaným obložením nárazníku|
Zdroj: Svět motorů
Zadní části se modifikace také nevyhnula, změny však byly spíše technického rázu a týkaly se především zadních pružin|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4/55 kW|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 dCi/50 kW|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.2 16V/55 kW|
Zdroj: Svět motorů
Nenechte se zmást, tohle označení dostaly po roce 2006 všechny benzinové verze|
Zdroj: Svět motorů
Důvod, proč tady nevidíte spoušť umaštěných technických fotografií, je ten, že thalia téměř nepodléhá zkáze jak prostřednictvím koroze, tak na citlivých místech. Zde vidíme přední rameno, jehož uložení mohou vykazovat po čase vůle, v případě potřeby však jde o jednoduchou a nenákladnou výměnu.|
Zdroj: Svět motorů
První dvě modernizace si vystačily ještě s oranžovými blinkry|
Zdroj: Svět motorů
Na fotografii obou vozů je zřejmé, proč je v thalii tak málo místa. Až po zadní nápravu vychází z clia druhé generace.|
Zdroj: Svět motorů
Renault Thalia|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska posledních thalií první generace již svým provedením nezahanbí. Stále je ale co dohánět, zejména v kvalitě zpracování.|
Zdroj: Svět motorů
Náš kus neměl to štěstí na originální autorádio s ovládáním pod volantem, posádku zabavilo aftermarketové rádio značky Pioneer|
Zdroj: Svět motorů
Za volantem bychom našli jednoduchý přístrojový panel s monochromatickým počítadlem kilometrů a několika kontrolkami. I ten ale uměl vinou špatných kontaktů pozlobit.|
Zdroj: Svět motorů
Vpředu je cítit nedostatek místa zejména v příčném směru, vtipná je i pozice za volantem. Ten má řidič téměř na kolenou a stropnici si při tom mastí svými vlasy.|
Zdroj: Svět motorů
Vzadu je situace ještě o kousek horší. Postavy výšky nad 180 centimetrů si povinně opírají nohy a hlavu o interiérové obložení thalie.|
Zdroj: Svět motorů
Pneumatiky s profi lem 175/65 R14 již na první pohled slibují nezapomenutelné jízdní zážitky|
Zdroj: Svět motorů
Testovaná thalia patří k lepším specifikacím. Svědčí o tom i světlomety do mlhy, bájný příplatek nultých let symbolizující prestiž a úspěch.|
Zdroj: Svět motorů
Dvanáctistovka s výkonem 55 kW a 105 Nm je spolehlivá a na auto dané kategorie|
Zdroj: Svět motorů