Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Thalia I (1999-2008): Symbol doby

Renault Thalia
Zatímco clio dostalo nový interiér již v roce 2002, thalia si musela na vylepšený vnitřek počkat ještě další čtyři roky. Snesl ale daleko přísnější hodnocení.
Velkou devízou thalie byl gigantický zavazadelník, ve kterém bylo bez problémů možné utopit až 510 litrů nákladu
Pod ním se našlo místo na plnohodnotnou rezervu.
29 Fotogalerie
František Pisarovič
Diskuze (5)

Thalia prožila svůj život ve stínu clia, do západní Evropy se navíc nikdy nedostala pro adrenalinové jízdní vlastnosti či kvalitu výroby. Ale pozor, dnes se skoro nekazí.

Co vás napadne jako první, když se řekne „levné auto“? Jistě, zejména mladší ročníky si budou způsob, jak se co nejlevněji dostat mezi účastníky silniční dopravy, spojovat s daciemi. Ještě před vzestupem značky tady ale byl jiný vůz, který si v letech 2001 až 2008 ukradl srdce a peněženky mnohých tuzemských motoristů.

Renault Thalia ale vznikl ještě dva roky předtím, než svými nízkými cenami šokoval tehdejšího českého zákazníka. I do své dumpingové životní fáze musel dospět – vždyť ceníky prvních modelů ukazovaly na částku až 299.900 Kč za základní thalii, oholenou dokonce i o posilovač řízení. Jak ale model stárl a kupní síla Čechů rostla, automobilka šla s cenami podstatně dolů. Ceník z roku 2005 například odhaluje, že základní provedení Authentique bylo k dispozici již od 219.900 Kč za základní 1.4 (55 kW), opravdu přihořívat ale začalo po modernizaci v roce 2006. Tehdejší ceník začíná na částce 199.900 Kč za model bez ABS a s novou základní jednotkou 1.2 16V (55 kW), další rok přišlo lehké zdražení na 202.900 Kč.

Navzdory časem pokřiveným vzpomínkám mnoha motoristů thalia první generace nikdy nebyla levnější. Na magická čísla atakující dnes bizarně nízké sumy, třeba 139.900 Kč z roku 2013, dosáhla až její druhá generace. Ta již vypadala podstatně civilněji než clio s delším zadním převisem, dostala totiž tolik potřebnou svébytnou karoserii, která poskytovala cestujícím vzadu více místa na nohy i hlavu.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (5)