Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Thalia I (1999-2008): Symbol doby

František Pisarovič
Diskuze (5)

Thalia prožila svůj život ve stínu clia, do západní Evropy se navíc nikdy nedostala pro adrenalinové jízdní vlastnosti či kvalitu výroby. Ale pozor, dnes se skoro nekazí.

Co vás napadne jako první, když se řekne „levné auto“? Jistě, zejména mladší ročníky si budou způsob, jak se co nejlevněji dostat mezi účastníky silniční dopravy, spojovat s daciemi. Ještě před vzestupem značky tady ale byl jiný vůz, který si v letech 2001 až 2008 ukradl srdce a peněženky mnohých tuzemských motoristů.

Renault Thalia ale vznikl ještě dva roky předtím, než svými nízkými cenami šokoval tehdejšího českého zákazníka. I do své dumpingové životní fáze musel dospět – vždyť ceníky prvních modelů ukazovaly na částku až 299.900 Kč za základní thalii, oholenou dokonce i o posilovač řízení. Jak ale model stárl a kupní síla Čechů rostla, automobilka šla s cenami podstatně dolů. Ceník z roku 2005 například odhaluje, že základní provedení Authentique bylo k dispozici již od 219.900 Kč za základní 1.4 (55 kW), opravdu přihořívat ale začalo po modernizaci v roce 2006. Tehdejší ceník začíná na částce 199.900 Kč za model bez ABS a s novou základní jednotkou 1.2 16V (55 kW), další rok přišlo lehké zdražení na 202.900 Kč.

Navzdory časem pokřiveným vzpomínkám mnoha motoristů thalia první generace nikdy nebyla levnější. Na magická čísla atakující dnes bizarně nízké sumy, třeba 139.900 Kč z roku 2013, dosáhla až její druhá generace. Ta již vypadala podstatně civilněji než clio s delším zadním převisem, dostala totiž tolik potřebnou svébytnou karoserii, která poskytovala cestujícím vzadu více místa na nohy i hlavu.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

František Pisarovič
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Emel
31. 7. 2023 13:42
Re: Takhle si představuji auto pro obyčejné lidi.
Škodovka na tohle nic, tohle je pod její úroveň.
Avatar - yarda
29. 7. 2023 22:26
Re: Takhle si představuji auto pro obyčejné lidi.
První auto co jsem s ním jezdil byl Wartburg, ještě ten starý, kulatý. Pak jsem jezdil s tchánovou Š 100, další byla Š 120, tu pak následovala Thalia. Tak jsem si postupně zlepšoval motorizaci.
Samozřejmě, kdybych každý den jezdil ve čtyřech po dálnici 500km, taky bych to zvládnul, ale asi bych se poohlédl po něčem vhodnějším, Ale to mi nehrozí.

BTW: Těsně předtím, než jsem se rozhodl že koupím thalii jsem jako spolujezdec absolvoval služební cestu Praha - Karlovy Vary a zpátky ve fábii a rozhodl jsem se, že něco takového mi nesmí do garáže :-)
Avatar - xxc
29. 7. 2023 19:46
Re: Takhle si představuji auto pro obyčejné lidi.
Je to najhoršie jazdiace auto, to musí byť fakt zážitok s tým jazdiť 16 rokov 🙂
Avatar - lordlord
29. 7. 2023 18:29
kup
1,4 jela celkem dobře, poslední skladovky Thalia se prodavala za 99 tisíc Kč
Avatar - yarda
29. 7. 2023 11:21
Takhle si představuji auto pro obyčejné lidi.
Já mám Thalii už šestnáct let (z posledních s tou starou kastlí), kupoval jsem si ji novou. Chtěl jsem 1,4, ukecali mne, že 1,2 stačí, že ten motor je vymakaný (a že je s tou výbavou co chci hned k dodání, verzi 1,4, by museli teprve objednat) a měli pravdu. Doufám, že mi ještě hodně dlouho vydrží.
Kdybych si musel pořizovat nové auto a nové thalie by pořád byly k mání (za tu cenu co stála ta moje), nebylo by co řešit. Akorát pokud by byla na našich "dálnicích" povolena rychlost 150km/h, ještě bych ji zvládal, ale už bych neměl rezervu výkonu na předjíždění.
Škodovko, co ty na to?