Ojetá Kia XCeed: Krasavice chladnokrevná

18/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Xceed se nebojí sportovnější siluety ani odvážnějších barev, nádherná žlutá metalíza Quantum se ale nabízela jen před faceliftem. Se slušivějšími, 18“ koly se pojí i ještě větší světlá výška, kterou by už mohlo závidět leckteré SUV.
    Xceed se nebojí sportovnější siluety ani odvážnějších barev, nádherná žlutá metalíza Quantum se ale nabízela jen před faceliftem. Se slušivějšími, 18“ koly se pojí i ještě větší světlá výška, kterou by už mohlo závidět leckteré SUV.| Zdroj: Kia
  • S malými, utopenými základními 16“ koly velká část optického kouzla zmizí, takže je otázka, zda za to pohodlí stojí…
    S malými, utopenými základními 16“ koly velká část optického kouzla zmizí, takže je otázka, zda za to pohodlí stojí…| Zdroj: Kia
  • Palubní deska s vystrčeným středovým displejem multimediálního systému a chvályhodnými klasickými tlačítky pro důležité funkce je prakticky shodná s výchozím ceedem. Modely před faceliftem byly náchylnější k pazvukům v interiéru.
    Palubní deska s vystrčeným středovým displejem multimediálního systému a chvályhodnými klasickými tlačítky pro důležité funkce je prakticky shodná s výchozím ceedem. Modely před faceliftem byly náchylnější k pazvukům v interiéru.| Zdroj: Kia
  • S novinkovým digitálním přístrojovým štítem se setkáte vzácně. Má pěknou grafiku, ale konvenční budíky budou po letech asi spolehlivější.
    S novinkovým digitálním přístrojovým štítem se setkáte vzácně. Má pěknou grafiku, ale konvenční budíky budou po letech asi spolehlivější.| Zdroj: Kia
  • Motor 1.4 T-GDI
    Motor 1.4 T-GDI| Zdroj: Kia
  • Motor 1.6 CRDi SCR
    Motor 1.6 CRDi SCR| Zdroj: Kia
  • Motor 1.6 GDI PHEV
    Motor 1.6 GDI PHEV| Zdroj: Kia
  • Faceliftový model, prodávaný od léta 2022, přesunul mlhovky z nárazníku do světlometů a díky nově vytvarovaným nárazníkům je o 5 cm delší. Má vylepšený infotainment s lépe fungujícími on-line službami.
    Faceliftový model, prodávaný od léta 2022, přesunul mlhovky z nárazníku do světlometů a díky nově vytvarovaným nárazníkům je o 5 cm delší. Má vylepšený infotainment s lépe fungujícími on-line službami.| Zdroj: Kia
  • Nejběžnější, 426 l zavazadelník nehybridních variant postačuje určení vozu. Diesel s MHEV 48V jej má kvůli přidanému akumulátoru zredukovaný na 380 l, plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV pak na 291 l. Dělená opěradla v praktičtějším poměru 40:20:40 měly před faceliftem jen lepší výbavy.
    Nejběžnější, 426 l zavazadelník nehybridních variant postačuje určení vozu. Diesel s MHEV 48V jej má kvůli přidanému akumulátoru zredukovaný na 380 l, plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV pak na 291 l. Dělená opěradla v praktičtějším poměru 40:20:40 měly před faceliftem jen lepší výbavy.| Zdroj: Kia
  • K cestujícím vzadu vedou i středové výdechy ventilace, ale na poměry vozu s délkou 4,4 m tu není mnoho místa. Figurant s výškou 183 cm ho v podélném směru spotřebuje beze zbytku.
    K cestujícím vzadu vedou i středové výdechy ventilace, ale na poměry vozu s délkou 4,4 m tu není mnoho místa. Figurant s výškou 183 cm ho v podélném směru spotřebuje beze zbytku.| Zdroj: Kia
  • Dojezdové rezervní kolo byste měli najít u všech variant s objemem motoru do 1,5 litru
    Dojezdové rezervní kolo byste měli najít u všech variant s objemem motoru do 1,5 litru| Zdroj: Kia
  • Levnější multimediální systém s 8“ středovým displejem bez navigace kupodivu zvládá Android Auto bezdrátově, zatímco u variant s 10,2“ a navigací musíte připojovat kabel – a to i po faceliftu
    Levnější multimediální systém s 8“ středovým displejem bez navigace kupodivu zvládá Android Auto bezdrátově, zatímco u variant s 10,2“ a navigací musíte připojovat kabel – a to i po faceliftu| Zdroj: Kia
  • Výhled do zadoboku je vyloženě špatný, masivní zadní sloupky neodlehčují žádná okénka. Zadní parkovací senzory (drtivá většina ojetin je má) tu jsou nezbytným minimem městského přežití, zadní kamera pak vítaným pomocníkem.
    Výhled do zadoboku je vyloženě špatný, masivní zadní sloupky neodlehčují žádná okénka. Zadní parkovací senzory (drtivá většina ojetin je má) tu jsou nezbytným minimem městského přežití, zadní kamera pak vítaným pomocníkem.| Zdroj: Kia
  • Robustní přední zavěšení zatím netrpí ani pod těžšími motory, čep půjde měnit samostatně. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km a vyplatí se je měnit rovnou s kotouči, jinak se můžete trápit s jejich hlučností. Materiál: přední brzdy zhruba 12 000 Kč, zadní 10 000 Kč.
    Robustní přední zavěšení zatím netrpí ani pod těžšími motory, čep půjde měnit samostatně. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km a vyplatí se je měnit rovnou s kotouči, jinak se můžete trápit s jejich hlučností. Materiál: přední brzdy zhruba 12 000 Kč, zadní 10 000 Kč.| Zdroj: Kia
  • Excentry zadních ramen neměly tendenci přirezavět ani na starších generacích ceedů. Výfuk je kvalitní, případná elektrická parkovací brzda s rychlými motorky na třmenech bezproblémová.
    Excentry zadních ramen neměly tendenci přirezavět ani na starších generacích ceedů. Výfuk je kvalitní, případná elektrická parkovací brzda s rychlými motorky na třmenech bezproblémová.| Zdroj: Kia
  • Mezi koncepční slabiny současného, „řemenového“ dieselu 1.6 CRDI SCR patří slabě jištěné rozvodové kolo na klikové hřídeli, aretované slaboučkým čepem. Systém MHEV 48V silným startér-generátorem dále navýšil zatížení tohoto spoje. Pak už stačí jen drobnost v podobě zadrhnutí napínáku řemenu, čep se ustřihne a máte „potkaný“ motor. Závratně dimenzovaná nejsou ani hlavní ložiska klikovky, o nápadu pohánět olejové čerpadlo řemínkem ani nemluvě.
    Mezi koncepční slabiny současného, „řemenového“ dieselu 1.6 CRDI SCR patří slabě jištěné rozvodové kolo na klikové hřídeli, aretované slaboučkým čepem. Systém MHEV 48V silným startér-generátorem dále navýšil zatížení tohoto spoje. Pak už stačí jen drobnost v podobě zadrhnutí napínáku řemenu, čep se ustřihne a máte „potkaný“ motor. Závratně dimenzovaná nejsou ani hlavní ložiska klikovky, o nápadu pohánět olejové čerpadlo řemínkem ani nemluvě.| Zdroj: Kia
  • Vzácný plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV recykluje techniku minulé generace Nira PHEV. Vysokonapětová baterie je z prostorových důvodů rozdělená na dva celky, dají se do ní případně objednat i jednotlivé samostatné moduly (zhruba po 11 000 Kč/kus). Předčasně se však neradujte, na průvan v peněžence toho zbývá ještě dost. Jen aktuátor přidané spojky odpojující motor by vyšel téměř na 96 000 Kč, elektrický kompresor klimatizace na 70 000 Kč… Majitelé těchto verzí si od loňska mohou u dealerů zažádat o kartu Kia EV Power Card, zjednodušující dobíjení u rozdílných operátorů tuzemských dobíjecích stanic.
    Vzácný plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV recykluje techniku minulé generace Nira PHEV. Vysokonapětová baterie je z prostorových důvodů rozdělená na dva celky, dají se do ní případně objednat i jednotlivé samostatné moduly (zhruba po 11 000 Kč/kus). Předčasně se však neradujte, na průvan v peněžence toho zbývá ještě dost. Jen aktuátor přidané spojky odpojující motor by vyšel téměř na 96 000 Kč, elektrický kompresor klimatizace na 70 000 Kč… Majitelé těchto verzí si od loňska mohou u dealerů zažádat o kartu Kia EV Power Card, zjednodušující dobíjení u rozdílných operátorů tuzemských dobíjecích stanic.| Zdroj: Kia
  • Kia XCeed
    Kia XCeed| Zdroj: Kia
  • Kia XCeed
    Kia XCeed| Zdroj: Kia
  • V modřickém servisu Kia Agrotec nám testovaný exemplář pochválili. Podvozek i elektroinstalaci má bezchybnou, motorizace 1.4 T-GDI patřila k nejpovedenějším a skvělý stav převodovky DCT slibuje ještě léta klidu. A samozřejmě je stále v tovární záruce.
    V modřickém servisu Kia Agrotec nám testovaný exemplář pochválili. Podvozek i elektroinstalaci má bezchybnou, motorizace 1.4 T-GDI patřila k nejpovedenějším a skvělý stav převodovky DCT slibuje ještě léta klidu. A samozřejmě je stále v tovární záruce.| Zdroj: Kia
  • S výkonem standardních světlometů LED budete spokojeni, v městských uličkách by se ale hodil alespoň pasivní přísvit do zatáčky mlhovkami – xceed jej kupodivu neumí
    S výkonem standardních světlometů LED budete spokojeni, v městských uličkách by se ale hodil alespoň pasivní přísvit do zatáčky mlhovkami – xceed jej kupodivu neumí| Zdroj: Kia
  • Výpočet přibližného opotřebení spojky tu musíte odvodit z kompenzačních hodnot délky kroku aktuátoru, počítaných navíc pro každou spojku samostatně. Směrodatná je hodnota té opotřebenější (s méně milimetry).
    Výpočet přibližného opotřebení spojky tu musíte odvodit z kompenzačních hodnot délky kroku aktuátoru, počítaných navíc pro každou spojku samostatně. Směrodatná je hodnota té opotřebenější (s méně milimetry).| Zdroj: Kia
  • I benzinové verze tu už od počátku měly filtr pevných částic (GPF). Byť je zde umístěný až v chladnějším místě pod podlahou, vypaluje se i při kratších cestách bezproblémově.
    I benzinové verze tu už od počátku měly filtr pevných částic (GPF). Byť je zde umístěný až v chladnějším místě pod podlahou, vypaluje se i při kratších cestách bezproblémově.| Zdroj: Kia
  • Vzorně opečovaný vůz, o jehož poctivé servisní historii nemusíme pochybovat: motorový olej měněný před necelými 2000 km, vzduchový fi ltr taktéž
    Vzorně opečovaný vůz, o jehož poctivé servisní historii nemusíme pochybovat: motorový olej měněný před necelými 2000 km, vzduchový fi ltr taktéž| Zdroj: Kia
  • Chronicky vrzající loketní opěrky se léčí nalepováním mechovek či hrubšího textilu na tyto distanční špunty, tenhle kus si tím už také prošel
    Chronicky vrzající loketní opěrky se léčí nalepováním mechovek či hrubšího textilu na tyto distanční špunty, tenhle kus si tím už také prošel| Zdroj: Kia
  • Koncern Hyundai/Kia u své skříně DCT používá unikátní systém ovládání dvouspojky pomocí elektromechanického aktuátoru (1) a vypínacích pák (2), zatímco konkurenční systémy ovládají spojku vždy hydraulicky (platí to i v případě Getrag/Magna DCT, kde je spojka přepínána servočerpadly). Protože jde koncepčně o takzvanou suchou spojku a i samotné řazení stupňů se děje ryze elektromechanicky, slouží převodový olej v tomto automatu skutečně jen k mazání ozubených kol a hřídelových ložisek – nenapájí žádný hydraulický okruh, který by mohl případnými nečistotami znehybnit. Za závadou této převodovky tak většinou stojí jen prostá mechanická příčina (opotřebené spojky, zlomená pružinka, zadřené ložisko), vzácněji elektrická. Na průběžné ubývání spojkového obložení se aktuátor spojky umí adaptovat, ale opačně (při instalaci nové spojky) se mu musí pomoci ručním seřízením ve speciálním přípravku.
    Koncern Hyundai/Kia u své skříně DCT používá unikátní systém ovládání dvouspojky pomocí elektromechanického aktuátoru (1) a vypínacích pák (2), zatímco konkurenční systémy ovládají spojku vždy hydraulicky (platí to i v případě Getrag/Magna DCT, kde je spojka přepínána servočerpadly). Protože jde koncepčně o takzvanou suchou spojku a i samotné řazení stupňů se děje ryze elektromechanicky, slouží převodový olej v tomto automatu skutečně jen k mazání ozubených kol a hřídelových ložisek – nenapájí žádný hydraulický okruh, který by mohl případnými nečistotami znehybnit. Za závadou této převodovky tak většinou stojí jen prostá mechanická příčina (opotřebené spojky, zlomená pružinka, zadřené ložisko), vzácněji elektrická. Na průběžné ubývání spojkového obložení se aktuátor spojky umí adaptovat, ale opačně (při instalaci nové spojky) se mu musí pomoci ručním seřízením ve speciálním přípravku.| Zdroj: Kia
  • Přední sedadla této verze nám přišla pohodlnější než u specifikace GT -Line, kde mají už příliš tuhé bočnice. Seřiditelná bederní opěrka tu není.
    Přední sedadla této verze nám přišla pohodlnější než u specifikace GT -Line, kde mají už příliš tuhé bočnice. Seřiditelná bederní opěrka tu není.| Zdroj: Kia
  • Dobrá je funkce automatického odbrzdění parkovací brzdy už v okamžiku zařazení poloh R či D, rozjezd je elegantnější a brzdové destičky se „nenamazávají“ na kotouč. Tlačítko sportovního režimu hlavně zostřuje reakci škrticí klapky, mapu řazení upravuje jen mírně.
    Dobrá je funkce automatického odbrzdění parkovací brzdy už v okamžiku zařazení poloh R či D, rozjezd je elegantnější a brzdové destičky se „nenamazávají“ na kotouč. Tlačítko sportovního režimu hlavně zostřuje reakci škrticí klapky, mapu řazení upravuje jen mírně.| Zdroj: Kia
Xceed se nebojí sportovnější siluety ani odvážnějších barev, nádherná žlutá metalíza Quantum se ale nabízela jen před faceliftem. Se slušivějšími, 18“ koly se pojí i ještě větší světlá výška, kterou by už mohlo závidět leckteré SUV.
S malými, utopenými základními 16“ koly velká část optického kouzla zmizí, takže je otázka, zda za to pohodlí stojí…
Palubní deska s vystrčeným středovým displejem multimediálního systému a chvályhodnými klasickými tlačítky pro důležité funkce je prakticky shodná s výchozím ceedem. Modely před faceliftem byly náchylnější k pazvukům v interiéru.
S novinkovým digitálním přístrojovým štítem se setkáte vzácně. Má pěknou grafiku, ale konvenční budíky budou po letech asi spolehlivější.
Motor 1.4 T-GDI
Motor 1.6 CRDi SCR
Motor 1.6 GDI PHEV
Faceliftový model, prodávaný od léta 2022, přesunul mlhovky z nárazníku do světlometů a díky nově vytvarovaným nárazníkům je o 5 cm delší. Má vylepšený infotainment s lépe fungujícími on-line službami.
Nejběžnější, 426 l zavazadelník nehybridních variant postačuje určení vozu. Diesel s MHEV 48V jej má kvůli přidanému akumulátoru zredukovaný na 380 l, plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV pak na 291 l. Dělená opěradla v praktičtějším poměru 40:20:40 měly před faceliftem jen lepší výbavy.
K cestujícím vzadu vedou i středové výdechy ventilace, ale na poměry vozu s délkou 4,4 m tu není mnoho místa. Figurant s výškou 183 cm ho v podélném směru spotřebuje beze zbytku.
Dojezdové rezervní kolo byste měli najít u všech variant s objemem motoru do 1,5 litru
Levnější multimediální systém s 8“ středovým displejem bez navigace kupodivu zvládá Android Auto bezdrátově, zatímco u variant s 10,2“ a navigací musíte připojovat kabel – a to i po faceliftu
Výhled do zadoboku je vyloženě špatný, masivní zadní sloupky neodlehčují žádná okénka. Zadní parkovací senzory (drtivá většina ojetin je má) tu jsou nezbytným minimem městského přežití, zadní kamera pak vítaným pomocníkem.
Robustní přední zavěšení zatím netrpí ani pod těžšími motory, čep půjde měnit samostatně. Brzdové destičky vydrží v průměru 60 000 km a vyplatí se je měnit rovnou s kotouči, jinak se můžete trápit s jejich hlučností. Materiál: přední brzdy zhruba 12 000 Kč, zadní 10 000 Kč.
Excentry zadních ramen neměly tendenci přirezavět ani na starších generacích ceedů. Výfuk je kvalitní, případná elektrická parkovací brzda s rychlými motorky na třmenech bezproblémová.
Mezi koncepční slabiny současného, „řemenového“ dieselu 1.6 CRDI SCR patří slabě jištěné rozvodové kolo na klikové hřídeli, aretované slaboučkým čepem. Systém MHEV 48V silným startér-generátorem dále navýšil zatížení tohoto spoje. Pak už stačí jen drobnost v podobě zadrhnutí napínáku řemenu, čep se ustřihne a máte „potkaný“ motor. Závratně dimenzovaná nejsou ani hlavní ložiska klikovky, o nápadu pohánět olejové čerpadlo řemínkem ani nemluvě.
Vzácný plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV recykluje techniku minulé generace Nira PHEV. Vysokonapětová baterie je z prostorových důvodů rozdělená na dva celky, dají se do ní případně objednat i jednotlivé samostatné moduly (zhruba po 11 000 Kč/kus). Předčasně se však neradujte, na průvan v peněžence toho zbývá ještě dost. Jen aktuátor přidané spojky odpojující motor by vyšel téměř na 96 000 Kč, elektrický kompresor klimatizace na 70 000 Kč… Majitelé těchto verzí si od loňska mohou u dealerů zažádat o kartu Kia EV Power Card, zjednodušující dobíjení u rozdílných operátorů tuzemských dobíjecích stanic.
Kia XCeed
Kia XCeed
V modřickém servisu Kia Agrotec nám testovaný exemplář pochválili. Podvozek i elektroinstalaci má bezchybnou, motorizace 1.4 T-GDI patřila k nejpovedenějším a skvělý stav převodovky DCT slibuje ještě léta klidu. A samozřejmě je stále v tovární záruce.
S výkonem standardních světlometů LED budete spokojeni, v městských uličkách by se ale hodil alespoň pasivní přísvit do zatáčky mlhovkami – xceed jej kupodivu neumí
Výpočet přibližného opotřebení spojky tu musíte odvodit z kompenzačních hodnot délky kroku aktuátoru, počítaných navíc pro každou spojku samostatně. Směrodatná je hodnota té opotřebenější (s méně milimetry).
I benzinové verze tu už od počátku měly filtr pevných částic (GPF). Byť je zde umístěný až v chladnějším místě pod podlahou, vypaluje se i při kratších cestách bezproblémově.
Vzorně opečovaný vůz, o jehož poctivé servisní historii nemusíme pochybovat: motorový olej měněný před necelými 2000 km, vzduchový fi ltr taktéž
Chronicky vrzající loketní opěrky se léčí nalepováním mechovek či hrubšího textilu na tyto distanční špunty, tenhle kus si tím už také prošel
Koncern Hyundai/Kia u své skříně DCT používá unikátní systém ovládání dvouspojky pomocí elektromechanického aktuátoru (1) a vypínacích pák (2), zatímco konkurenční systémy ovládají spojku vždy hydraulicky (platí to i v případě Getrag/Magna DCT, kde je spojka přepínána servočerpadly). Protože jde koncepčně o takzvanou suchou spojku a i samotné řazení stupňů se děje ryze elektromechanicky, slouží převodový olej v tomto automatu skutečně jen k mazání ozubených kol a hřídelových ložisek – nenapájí žádný hydraulický okruh, který by mohl případnými nečistotami znehybnit. Za závadou této převodovky tak většinou stojí jen prostá mechanická příčina (opotřebené spojky, zlomená pružinka, zadřené ložisko), vzácněji elektrická. Na průběžné ubývání spojkového obložení se aktuátor spojky umí adaptovat, ale opačně (při instalaci nové spojky) se mu musí pomoci ručním seřízením ve speciálním přípravku.
Přední sedadla této verze nám přišla pohodlnější než u specifikace GT -Line, kde mají už příliš tuhé bočnice. Seřiditelná bederní opěrka tu není.
Dobrá je funkce automatického odbrzdění parkovací brzdy už v okamžiku zařazení poloh R či D, rozjezd je elegantnější a brzdové destičky se „nenamazávají“ na kotouč. Tlačítko sportovního režimu hlavně zostřuje reakci škrticí klapky, mapu řazení upravuje jen mírně.