Šmrncovní kombi Wagon částečně nahradilo i dřívější liftback, zde už nenabízený. Proti sedanu má o 8 cm kratší rozvor, což je v automobilovém světě unikum. Figurant se 183 cm má před koleny místa ještě dostatek, hlavně však napřímí hlavu – díky o 3 cm vyšší střeše. V nejvyšší kožené výbavě jsou zadní sedadla vyhřívaná, ventilovaná však jen vpředu a až od roku 2018.|
Zdroj: Svět motorů
Zde interiér z období 2015-2018, tedy už s elektronickou parkovací brzdou a středovým displejem shora na palubní desce.|
Zdroj: Svět motorů
Překvapivě už není dotykový, ale pro řidiče je to spíš výhoda, ovládání controlerem HMI ve stylu BMW iDrive je rychlé a přesné.|
Zdroj: Svět motorů
Nahoře provedení z let 2012-2015, vždy s interním označením GJ. Uprostřed faceliftový model z let 2015-2018, v prvních dvou ročnících ještě GJ, od roku 2017 pak GL. Dole aktuální, zcela přepracovaný model od ročníku 2018, vždy GL.|
Zdroj: Svět motorů
Čtyřkolka vázaná jen k naftovým kombi po aféře s dieselem zaujala jen asi 5 % zákazníků. Spíše ekologicky laděný i-Activ AWD využívá bezúdržbovou elektromagnetickou spojku JTEKT (divize Toyoty) s lamelami tvrzenými syntetickým diamantem DLC. Díky vyšší odolnosti jich tak stačí poloviční počet.|
Zdroj: Svět motorů
U víceprvkové zadní nápravy je dobré čas od času zahýbat seřizovacími excentry ramen, jinak potíže nezná. Starší verze s mechanickou ruční brzdou mají brzdové třmeny náchylnější k zatuhnutí.|
Zdroj: Svět motorů
Vpředu už není lichoběžníkový závěs, ale ekonomičtější klasika McPherson. Bytelné spodní rameno s neoddělitelným čepem vydrží nesmysl, ale také by v originálu vyšlo na deset tisíc.|
Zdroj: Svět motorů
Na papíře se vymítání oxidů dusíku heroickými objemy recirkulovaných spalin jevilo jako dobrý nápad. Takhle pak vypadá v praxi. Tohle dnes budete řešit u staršího dieselu spíš než vačky.|
Zdroj: Svět motorů
Problémům s opotřebenými vačkami u staršího 2.2 SkyActiv-D nahrálo kromě nešťastné konstrukce vahadel také rychlé ředění motorového oleje v důsledku častých regenerací DPF. Pokud hladina oleje stoupá až k rysce X, vyměňte ho neprodleně.|
Zdroj: Svět motorů
Problémům s opotřebenými vačkami u staršího 2.2 SkyActiv-D nahrálo kromě nešťastné konstrukce vahadel také rychlé ředění motorového oleje v důsledku častých regenerací DPF. Pokud hladina oleje stoupá až k rysce X, vyměňte ho neprodleně.|
Zdroj: Svět motorů
Původní vrcholné bixenony byly při faceliftu v roce 2015 nahrazeny těmito plnými světlomety LED. Nesvítily by špatně, jejich adaptivní funkce je ale spíš nahodilá než promyšlená, aktuální provedení Matrix LED (od roku 2018) je mnohem lepší.|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Diesel s rekordně nízkou kompresí po ránu naskakuje do vysokého volnoběhu kolem 1800 min-1 – právě tehdy si záměrným „rozčasováním“ čtyř z osmi výfukových ventilů přidržuje část horkých spalin ve válcích, aby se před prohřátím vůbec udržel v chodu|
Zdroj: Svět motorů
Jaroslav Bouček z firmy Auto Efekt Zlín tvrdí, že u faceliftových modelů je už riziko opotřebení vaček naprosto minimální. Samozřejmě je podmínkou pečlivý preventivní servis.|
Zdroj: Svět motorů
Opravdové čtení dopravních značek dostal až pozdější model GL s kamerovým balíkem i-Activsense, v tomto GJ se rychlostní limity čerpají jen z nepříliš přesných mapových podkladů|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D|
Zdroj: Svět motorů