Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Mazda 6 III (typ GJ/GL): S nejmladším dieselem bez obav

Marek Oborník
Diskuze (15)

Mazda 6 je tak trochu smolař. Když už se dočkala lepší protikorozní ochrany, střelila se do nohy problémovým dieselem. Všechny ale neházejme do jednoho pytle.

Před osmi lety věštili novináři třetí generaci Mazdy 6 zářnou budoucnost. Nádherné a i přes zjednodušený podvozek stále řidičsky přitažlivé auto s náloží kompletně nové techniky od motorů po infotainment téměř slibovalo scénář z první poloviny devadesátých let, kdy všichni bláznili po „kulatém“ modelu 626. Leč historie se nezopakovala. Prodejně nejlukrativnější diesel se v počátku unikátně kazil a atmosférické benzinové čtyřválce neměly sílu zazářit nad konkurencí, takže to skončilo nějakými řečmi o charakteru a za pár let se nad modelem de facto zavřela voda.

Je ale potřeba zdůraznit, že rizikovější je tu výhradně jen starší diesel 2.2 SkyActiv-D v provedení bez SCR (nevyžaduje AdBlue), tedy z let 2012 až 2018. To je ten motor, který jeden čas odmítaly vykupovat velké autobazary a který také bude pod kapotou naprosté většiny kusů s cenovkou pod 400.000 Kč.

Pokud máte alespoň 600.000 Kč na kus z posledních dvou let výroby (tedy od léta 2018), můžete být zcela v klidu. V něm už bude spolehlivý inovovaný diesel, co potřebuje AdBlue, jehož zásluhou se už nemusí zalykat enormními objemy recirkulovaných spalin, a ani u něj nehrozí obávané opotřebení vaček, protože všechny trvale běží po vahadlech s rolnami. Ironií osudu je, že Mazda 6 po poslední modernizaci se už ve většině případů raději prodala „v benzinu“, takže starý strašák způsobil škodu dvojnásobnou – nejzajímavější motor současného provedení zůstal na okraji zájmu.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Flai
20. 8. 2023 21:24
Re: V klidu je i starý diesel,
Nepomůže jenom pouhá "výměna vaček" ty železné piliny z vaček se dostaly všude olejem a zničily postupně všechno příslušenství motoru=
dvojice turbodmychadel
rozvodový řetěz
pístní kroužky, válce
posilovač brzd
a nejvíce smrtící olejové čerpadlo
tam je oprava za statisíce korun
20. 8. 2023 15:51
Re: Vrak
Jo, tohle jsem právě doufal, že sem někdo napíše. Jeden průšvih jsou vačky, druhý, ale o to důležitější a řekl bych ještě mnohem výraznější, je přístup importéra/značky k problému. Kašlali na zákazníky, jinak se to říct nedá.
Avatar - Flai
19. 8. 2023 23:46
Vrak
Ono na tomhle je nejstrašnější ten přístup importéra k zákazníkům. Když člověk četl takovéto hororové příběhy. Kdy například zákazník koupil novou Mazdu 6 za 900 tisíc korun a po 3 letech se mu vysypal motor a servis neuznal reklamaci A řekli mu že nový motor, příslušenství jako rozvody,dvoje turba,atd tohle komplet všechno oprava za 500 tisíc korun! Ano slovy půl miliónu korun oprava motoru!!! Přitom Německu standardně Mazda měnila motory na záruku zdarma Nejhorší kdo tyhle auta koupí jako ojetinu a neví o tomto problémů To potom jedině odvézt na vrakoviště
Avatar - Flai
19. 8. 2023 23:37
Re: V klidu je i starý diesel,
Za 100 tisíc opravit tento motor? Co jsem četl tak základní oprava je tak 200 tisíc korun až po smrt motoru za 500 tisíc korun! Všechno na to je drahé a druhovýroby neexistují nebo nekvalitní. Tohle může koupit jenom neznalec
Avatar - Ozzman
18. 8. 2023 19:16
Re: V klidu je i starý diesel,
Tobe asi nevysvetlim, ze kdyz budes nekde s autem litat na rozbite silnici, tak se casem rozvrze kde co, zejo ?