Ojetý Nissan Micra 5. generace (K14): Potřebuje cesty z města
1
/
30
Prohlédnout znovu
Ojetý Nissan Micra 5. generace (K14): Potřebuje cesty z města
Nissan Micra
|
Svět motorů
Design micry nezapře inspiraci konceptem Nissan Sway (2015)
|
Svět motorů
Pohledná nepřeplácaná palubní deska chytře vsadila na dobré zpracování, měkčené povrchy na správných místech a hry s barevnými kombinacemi. Vpředu se sedí sportovně nízko, sedadla jsou spíše měkčí.
|
Svět motorů
Tahle starší varianta systému NissanConnect s navigačními mapami na SD kartě ještě nepodporovala Android Auto. Vyskytuje se u vozů vyrobených do léta 2018.
|
Svět motorů
Mladší varianta s online navigací, službami TomTom Services a podporou Androida nabízená od léta 2018 má mírně odlišný layout a chybí u ní slot na SD kartu. Mapy se tu aktualizují bezdrátově nebo přes USB.
|
Svět motorů
Motor 0.9 IG-T
|
Svět motorů
Motor 1.0 DIG-T
|
Svět motorů
Motor 1.5 dCi
|
Svět motorů
Navzdory generačně zvětšeným rozměrům jde jen o průměrně prostorný vůz – i na poměry čtyřmetrové kategorie. Lehce nadstandardní je jen šířka, hlavně vpředu. Zadní okna byla do roku 2020 vždy na kličku.
|
Svět motorů
Podobně jako crossover Juke, imicra je otevřena širokým možnostem zákaznické individualizace. Různobarevné lišty, kryty zrcátek, barevné vložky pro takzvaná Xeno kola, ambientní osvětlení či polepy karoserie si můžete instalovat i dodatečně.
|
Svět motorů
Podvozek byl měl vycházet z předchozí micry, ale je to spíš o slovíčkaření – reálný rozdíl mezi aliančními platformami B (Renault Clio 4) a V (Nissan Micra K13 i K14) nebyl z koncepčního hlediska téměř žádný, byl to jen jinak natvarovaný kus plechu. Přední ramena s neoddělitelnými čepy mají dobrou životnost a u kusů s největšími 17“ koly už sem tam vzácně zaklepou tyčky stabilizátoru.
|
Svět motorů
Přední brzdy vydrží bez investic minimálně 60 000 km, kotouče jsou docela kvalitní a netrpí na rychlé rezavění. Vzadu jsou u všech verzí bubnové brzdy, parkovací brzda vždy mechanická.
|
Svět motorů
Micra si nehraje na rodinné auto, takže její 300 litrový zavazadelník bude většině majitelů postačovat. Za dojezdové rezervní kolo se u většiny verzí připlácelo, často tu najdete jen lepící sadu.
|
Svět motorů
Pohodlné dvoupedálové ovládání tu zastupoval jen variátor X-tronic, známý také z litrového clia. Charakteristice tříválce docela rozumí a ani pod plným plynem netahá za uši. Nekazí se, ale až se to někdy stane, bude to raketa. Opravitelných věcí je na něm jen pár a Nissan chce za novou skříň čtvrt milionu…
|
Svět motorů
Pětistupňový manuál měla většina verzí. Není valné kvality, ale spojku má odolnou a asistent rozjezdu do kopce byl u micry standardní. Šestikvalt se objevil jen a pouze u krátce prodávané přímovstřikové 1.0 DIG- -T/86 kW, v cenících označované DIG-T 117 podle přepočtu na koně.
|
Svět motorů
Denní LED svícení tu najdete vždy, naprostá většina variant však má jen velmi průměrně svítící halogenové hlavní světlomety. U verzí s kamerou za čelním sklem (součást tzv. Safety Packu) umějí alespoň automatické přepínání světel.
|
Svět motorů
Ostřeji svítící plné LED světlomety mohla mít pouze nejbohatší výbava Tekna. V závislosti na trhu a ročníku buď příplatkově, nebo standardně.
|
Svět motorů
Benzinové motory tu mají výhradně tři válce a vždy rozvody řetězem. S rozvody ani přesuvníky časování ventilů VVT tu problémy zatím nebývají, s emisemi bohužel někdy ano.
|
Svět motorů
Verze s bezklíčovým přístupem mají u víka kufru netradičně dva mikrospínače. Ten vystouplý kulatý slouží k jejich uzamknutí.
|
Svět motorů
Vtipné ambientní podsvícení přihrádky ve středovém tunelu se dodávalo od střední úrovně Acenta, indukční nabíječku telefonu sem jde doplnit jen neoriginální
|
Svět motorů
Zezadu vypadá micra přímo futuristicky. Kliky zadních dveří schované nahoře do sloupku jsou ale nešťastnou módou. Leckteré dítě si kvůli nim zvenčí samo neotevře a vy musíte pokaždé vystupovat od volantu jako u skutečného „dvoudveřáku“.
|
Svět motorů
Nissan Micra
|
Svět motorů
Mirek Filipi z J.P.N.Cars pečlivě zkoumá obvyklá místa netěsností tříválce. Ale jak prsa rozvodů, tak ventilové víko jsou v tomto případě naprosto suché.
|
Svět motorů
Němci si umí vážit i levnějších aut. Každý rok v servisce poctivě razítko až do loňského ledna, to letošní už nechá doplnit někdo z vás. Německý dealer Nissanu netradičně preferoval hustší olej 5W-40. Pokud už je na něj motor takto dlouho „přeškolený“, už mu ho nechejte. Za zlatý ideál jinak u těchto jednotek platí 5W-30 ACEA C3.
|
Svět motorů
Z výroby kvalitně protikorozně ošetřený podvozek nezapře výrobní linku Renaultu. Předchozí „indická“ generace K13 mívala ochranný nástřik spíš na krytech než pod nimi...
|
Svět motorů
Stačí se podívat na krásně čistá zákoutí nad zadní nápravou a hned je jasné, že tenhle kus si prosolených sněhových břeček zatím moc neužil
|
Svět motorů
Nevzhledně rozpletená kabeláž u obou předních světlometů nás trochu znejistila, zda se ve voze nehrabal nějaký kutil. Ale prý ne, micry to takto měly už z fabriky.
|
Svět motorů
Příplatkový audiosystém Bose s přidanými reproduktory v řidičově hlavové opěrce polahodí hlavně řidiči, protože na vedlejším sedadle se už kouzlo hutného prostorového zvuku vytrácí
|
Svět motorů
Asi největším tahákem mezi příplatkovými prvky byl 360° kamerový systém, k němuž měly přístup jen vyšší výbavy. Obraz z něj je sice nekvalitní, ale pro rámcovou představu o překážkách okolo auta to stačí.
|
Svět motorů
S převážně lehčí nohou jsme u této verze jezdili s průměry okolo 5 l/100 km, ryze městský provoz spotřebu zvýší asi na 6 l. I přes srandovně malou kubaturu panuje na dálnici naprostá pohoda. Při středních otáčkách je pětka akorát v ráži a tříválec si jen jemně vrní. V dobovém cliu nám přišel citelně hlučnější.
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid