Interiér se drží konzervativnějšího pojetí s klasickými ovladači klimatizace (díky za ně) a opelovským přepínáním palubního počítače na páčce směrovek. Verze s automatem a elektromobil mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Na snímku corsa-e ve výbavě First Edition.|
Zdroj: Svět motorů
Hlášky o chybě elektropohonu u corsy-e má často na svědomí vadný kompresor klimatizace, který kvůli poddimenzovanému vysoušeči trpěl vnitřní korozí. Kusy zobrazující stav nabití trakční baterie linkou složenou z osmi segmentů (zde ve žlutém rámečku) neumějí zobrazit nabití v procentech. Mladší ročníky se čtyřsegmentovou linkou to již dokážou.|
Zdroj: Svět motorů
Olejem smáčený rozvodový řemen u tříválců se vymstil hlavně u variant 1.2 Turbo, které přímým vstřikováním zastudena silněji ředí olej nespáleným benzinem. I když se u posledních ročníků už objevuje odolnější řemen Dayco, úplnou jistotu nemáte.|
Zdroj: Svět motorů
Oba rozleptané řemeny na fotografiích patří přímo Corse F, která měla v prvním případě městským stylem najeto 45 000 km, v druhém 70 000 km na nevhodný typ motorového oleje. Výměna řemene vyjde asi na 17 000 Kč, pokud drolící se řemen nestihl na motoru nadělat další škody.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftový model s přepracovanou přídí, novým infotainmentem a vylepšenými světlomety LED Matrix přijde na trh co nevidět. Elektrická Corsa-e bude k dispozici i v efektivnější verzi „Long Range“ s motorem 115 kW, baterií 51 kWh a dojezdem až 402 km dle WLTP.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatková panoramatická parkovací kamera je tu v ošizené verzi bez skutečných bočních kamer, takže obraz po bocích vozu se vymodeluje až poté, co vyjedete z parkovacího místa…|
Zdroj: Svět motorů
Průhled elektrickou verzí Corsa-e s trakční baterií 400 V a 50 kWh. Jejích 18 bateriových modulů se chytře soustřeďuje hlavně pod sedadly, takže neukrajují z prostoru pro posádku.|
Zdroj: Svět motorů
Kapalinový okruhem temperovaná trakční baterie se coby náhradní díl dodává jen jako hermeticky uzavřený komplet, jehož případnou rozborku mají v budoucnu řešit jen specializovaná centra. Protože jde o masově rozšířený bateriový komplet využívaný řadou modelů na platformě e-CMP, je prognóza opravitelnosti i dostupnosti výhodnější repasované baterie příznivější než u jiných elektromobilů.|
Zdroj: Svět motorů
Corsa-e má klasickou evropskou kombinaci nabíjecího portu Typ 2 (AC) + CCS (DC). Integrovaná palubní nabíječka je u corsy-e buď standardní jednofázová (7,4 kW), nebo příplatkově třífázová (11 kW), která je vhodnější. U kupované ojetiny je vzájemně rozeznáte snadno podle tohoto klíče – pokud jsou v nabíjecím portu tyto žlutě zvýrazněné pozice L2 a L3 zaslepené, pak má vůz základní, jednofázovou.|
Zdroj: Svět motorů
Schodovitou křivku rychlého nabíjení DC má corsa-e společnou s ostatními zástupci platformy e-CMP. Ke slibovaným 100 kW se dokáže přiblížit jen kratičce zkraje, s rostoucí úrovní nabití klesá smysl vyhledávání supervýkonných dobíjecích stanic.|
Zdroj: Svět motorů
Odložený start nabíjení jde obsluhovat i přes aplikaci e-Remote Control, ale v praxi spolehlivější je klasické zadání času na centrálním displeji a následná aktivace tlačítkem u nabíjecího portu. Aktivovanou funkci potvrdí rámeček zbarvený domodra. Zeleně blikající znamená probíhající nabíjení, trvale zelený dokončené nabití.|
Zdroj: Svět motorů
Brzdy vydrží bez investic v průměru 60 000 km, u elektrické corsy-e spíš kotouče zrezavějí, protože přicházejí ke slovu jen sporadicky. Z konvenčních verzí je pro kratší trasy nejvhodnější základní tříválec 1.2/55 kW s bubnovými brzdami na zadní nápravě.|
Zdroj: Svět motorů
Zavěšení kol je robustní, ramena neodcházejí ani u patnáctimetrákové elektrické varianty, natož u lehoučkých s tříválci. Čep by šel měnit i samostatně, pokud se někomu zdálo 4000 Kč za celé rameno moc.|
Zdroj: Svět motorů
Elektrickou corsu-e pohání motor Vitesco EMR3, což je takzvaná integrovaná hnací jednotka slučující elektromotor, reduktor (sestupný převod) a střídač. Pohon je dimenzován až na 150 kW, zdejší přitlumené provedení 100 kW je pro něj vyloženě odpočinkovým nasazením.|
Zdroj: Svět motorů
Přední světlomety tu byly trojího druhu: základní halogenové, statické LED Eco nebo tyto nejlepší Matrix LED. Prostřední varianty se týkala svolávací akce, protože při potenciální poruše směrovek nezobrazila řidiči žádnou výstrahu.|
Zdroj: Svět motorů
Prostor vzadu je srovnatelný s Volkswagenem Polo nebo Renaultem Clio, ale nástup kratičkými dveřmi vyžaduje ohebnější tělo. Středové výdechy ventilace tu nenajdete. Základní, bezejmenná výbava nemívá ani výdechy pod sedadly.|
Zdroj: Svět motorů
Největší, 17“ kola vozu opticky sednou, ale jízda na nich je už trošku kodrcavější. Je to dáno i tím, že pneumatiky elektromobilu mají zesílené bočnice a také se hustí vyšším tlakem.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek je vzorně aerodynamicky zakrytován. Zadní náprava těžké elektrické corsy je tvarově odlišná od spalovacích verzí, navíc osazená masivní Panhardskou vzpěrou.|
Zdroj: Svět motorů
Servisní a „havarijní“ odpojovač vysokonapěťového okruhu je na krásně přístupném místě v motorovém prostoru|
Zdroj: Svět motorů
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů
Digitální přístrojový štít, u elektrické corsy standardní, působí velice lacině. Konfi gurovat na něm skoro nic nejde a jeho vrcholnou vlastností je, že umí zobrazit navigační pokyny.|
Zdroj: Svět motorů
I podle bohaté historie bývalých cílů byl tento kus častým zákazníkem veřejných rychlonabíječek, což vysvětluje netypicky svižnou degradaci baterie.|
Zdroj: Svět motorů
Spotřeba klesá k hodnotám kolem 14 kWh/100 km jen zatepla a na trasách, kde je víc příležitostí k rekuperaci. Pokud by vás zajímalo srovnání, pak kdekoliv nad hodnotou 75 km/h už má Opel Corsa-e v téhle specifi kaci vyšší spotřebu než VW ID.3 nebo Tesla Model 3.|
Zdroj: Svět motorů
Elektromobilním nováčkům ztraceným ve složitostech nabíjení u různých poskytovatelů přijde vhod informacemi nabitá brožura, kterou AAA Auto přidává ke každému elektromobilu. Skvělý nápad!|
Zdroj: Svět motorů
Přestože vůz před pár měsíci prokazatelně absolvoval servisní prohlídku ve značkovém servisu, mobilní aplikace MyOpel vyhrožovala promeškaným servisem. Ze zkušenosti majitelů nejde o nic výjimečného.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů
Složitý chladicí systém má tři samostatné podokruhy, v nichž dokáže udržovat rozdílné teploty. I při tom nejpomalejším domácím nabíjení je celou dobu v činnosti oběhové čerpadlo chladicího okruhu baterie, proto to srandovní žbluňkání z vyrovnávací nádržky. Chladicí kapalinu používejte výhradně originální specifi kace PSA B71 5110, protože nesmí obsahovat dusitany, aminy, borax, fosfáty ani silikáty. Kontrola pH je předepsána po 4, následně po 2 letech.|
Zdroj: Svět motorů