Ojetý Opel Corsa F (6. generace): Jste náročnější? Počkejte na facelift

1/31
Přehled fotografií
Zavřít
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér se drží konzervativnějšího pojetí s klasickými ovladači klimatizace (díky za ně) a opelovským přepínáním palubního počítače na páčce směrovek. Verze s automatem a elektromobil mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Na snímku corsa-e ve výbavě First Edition.
    Interiér se drží konzervativnějšího pojetí s klasickými ovladači klimatizace (díky za ně) a opelovským přepínáním palubního počítače na páčce směrovek. Verze s automatem a elektromobil mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Na snímku corsa-e ve výbavě First Edition.| Zdroj: Svět motorů
  • Hlášky o chybě elektropohonu u corsy-e má často na svědomí vadný kompresor klimatizace, který kvůli poddimenzovanému vysoušeči trpěl vnitřní korozí. Kusy zobrazující stav nabití trakční baterie linkou složenou z osmi segmentů (zde ve žlutém rámečku) neumějí zobrazit nabití v procentech. Mladší ročníky se čtyřsegmentovou linkou to již dokážou.
    Hlášky o chybě elektropohonu u corsy-e má často na svědomí vadný kompresor klimatizace, který kvůli poddimenzovanému vysoušeči trpěl vnitřní korozí. Kusy zobrazující stav nabití trakční baterie linkou složenou z osmi segmentů (zde ve žlutém rámečku) neumějí zobrazit nabití v procentech. Mladší ročníky se čtyřsegmentovou linkou to již dokážou.| Zdroj: Svět motorů
  • Olejem smáčený rozvodový řemen u tříválců se vymstil hlavně u variant 1.2 Turbo, které přímým vstřikováním zastudena silněji ředí olej nespáleným benzinem. I když se u posledních ročníků už objevuje odolnější řemen Dayco, úplnou jistotu nemáte.
    Olejem smáčený rozvodový řemen u tříválců se vymstil hlavně u variant 1.2 Turbo, které přímým vstřikováním zastudena silněji ředí olej nespáleným benzinem. I když se u posledních ročníků už objevuje odolnější řemen Dayco, úplnou jistotu nemáte.| Zdroj: Svět motorů
  • Oba rozleptané řemeny na fotografiích patří přímo Corse F, která měla v prvním případě městským stylem najeto 45 000 km, v druhém 70 000 km na nevhodný typ motorového oleje. Výměna řemene vyjde asi na 17 000 Kč, pokud drolící se řemen nestihl na motoru nadělat další škody.
    Oba rozleptané řemeny na fotografiích patří přímo Corse F, která měla v prvním případě městským stylem najeto 45 000 km, v druhém 70 000 km na nevhodný typ motorového oleje. Výměna řemene vyjde asi na 17 000 Kč, pokud drolící se řemen nestihl na motoru nadělat další škody.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftový model s přepracovanou přídí, novým infotainmentem a vylepšenými světlomety LED Matrix přijde na trh co nevidět. Elektrická Corsa-e bude k dispozici i v efektivnější verzi „Long Range“ s motorem 115 kW, baterií 51 kWh a dojezdem až 402 km dle WLTP.
    Faceliftový model s přepracovanou přídí, novým infotainmentem a vylepšenými světlomety LED Matrix přijde na trh co nevidět. Elektrická Corsa-e bude k dispozici i v efektivnější verzi „Long Range“ s motorem 115 kW, baterií 51 kWh a dojezdem až 402 km dle WLTP.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatková panoramatická parkovací kamera je tu v ošizené verzi bez skutečných bočních kamer, takže obraz po bocích vozu se vymodeluje až poté, co vyjedete z parkovacího místa…
    Příplatková panoramatická parkovací kamera je tu v ošizené verzi bez skutečných bočních kamer, takže obraz po bocích vozu se vymodeluje až poté, co vyjedete z parkovacího místa…| Zdroj: Svět motorů
  • Průhled elektrickou verzí Corsa-e s trakční baterií 400 V a 50 kWh. Jejích 18 bateriových modulů se chytře soustřeďuje hlavně pod sedadly, takže neukrajují z prostoru pro posádku.
    Průhled elektrickou verzí Corsa-e s trakční baterií 400 V a 50 kWh. Jejích 18 bateriových modulů se chytře soustřeďuje hlavně pod sedadly, takže neukrajují z prostoru pro posádku.| Zdroj: Svět motorů
  • Kapalinový okruhem temperovaná trakční baterie se coby náhradní díl dodává jen jako hermeticky uzavřený komplet, jehož případnou rozborku mají v budoucnu řešit jen specializovaná centra. Protože jde o masově rozšířený bateriový komplet využívaný řadou modelů na platformě e-CMP, je prognóza opravitelnosti i dostupnosti výhodnější repasované baterie příznivější než u jiných elektromobilů.
    Kapalinový okruhem temperovaná trakční baterie se coby náhradní díl dodává jen jako hermeticky uzavřený komplet, jehož případnou rozborku mají v budoucnu řešit jen specializovaná centra. Protože jde o masově rozšířený bateriový komplet využívaný řadou modelů na platformě e-CMP, je prognóza opravitelnosti i dostupnosti výhodnější repasované baterie příznivější než u jiných elektromobilů.| Zdroj: Svět motorů
  • Corsa-e má klasickou evropskou kombinaci nabíjecího portu Typ 2 (AC) + CCS (DC). Integrovaná palubní nabíječka je u corsy-e buď standardní jednofázová (7,4 kW), nebo příplatkově třífázová (11 kW), která je vhodnější. U kupované ojetiny je vzájemně rozeznáte snadno podle tohoto klíče – pokud jsou v nabíjecím portu tyto žlutě zvýrazněné pozice L2 a L3 zaslepené, pak má vůz základní, jednofázovou.
    Corsa-e má klasickou evropskou kombinaci nabíjecího portu Typ 2 (AC) + CCS (DC). Integrovaná palubní nabíječka je u corsy-e buď standardní jednofázová (7,4 kW), nebo příplatkově třífázová (11 kW), která je vhodnější. U kupované ojetiny je vzájemně rozeznáte snadno podle tohoto klíče – pokud jsou v nabíjecím portu tyto žlutě zvýrazněné pozice L2 a L3 zaslepené, pak má vůz základní, jednofázovou.| Zdroj: Svět motorů
  • Schodovitou křivku rychlého nabíjení DC má corsa-e společnou s ostatními zástupci platformy e-CMP. Ke slibovaným 100 kW se dokáže přiblížit jen kratičce zkraje, s rostoucí úrovní nabití klesá smysl vyhledávání supervýkonných dobíjecích stanic.
    Schodovitou křivku rychlého nabíjení DC má corsa-e společnou s ostatními zástupci platformy e-CMP. Ke slibovaným 100 kW se dokáže přiblížit jen kratičce zkraje, s rostoucí úrovní nabití klesá smysl vyhledávání supervýkonných dobíjecích stanic.| Zdroj: Svět motorů
  • Odložený start nabíjení jde obsluhovat i přes aplikaci e-Remote Control, ale v praxi spolehlivější je klasické zadání času na centrálním displeji a následná aktivace tlačítkem u nabíjecího portu. Aktivovanou funkci potvrdí rámeček zbarvený domodra. Zeleně blikající znamená probíhající nabíjení, trvale zelený dokončené nabití.
    Odložený start nabíjení jde obsluhovat i přes aplikaci e-Remote Control, ale v praxi spolehlivější je klasické zadání času na centrálním displeji a následná aktivace tlačítkem u nabíjecího portu. Aktivovanou funkci potvrdí rámeček zbarvený domodra. Zeleně blikající znamená probíhající nabíjení, trvale zelený dokončené nabití.| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdy vydrží bez investic v průměru 60 000 km, u elektrické corsy-e spíš kotouče zrezavějí, protože přicházejí ke slovu jen sporadicky. Z konvenčních verzí je pro kratší trasy nejvhodnější základní tříválec 1.2/55 kW s bubnovými brzdami na zadní nápravě.
    Brzdy vydrží bez investic v průměru 60 000 km, u elektrické corsy-e spíš kotouče zrezavějí, protože přicházejí ke slovu jen sporadicky. Z konvenčních verzí je pro kratší trasy nejvhodnější základní tříválec 1.2/55 kW s bubnovými brzdami na zadní nápravě.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavěšení kol je robustní, ramena neodcházejí ani u patnáctimetrákové elektrické varianty, natož u lehoučkých s tříválci. Čep by šel měnit i samostatně, pokud se někomu zdálo 4000 Kč za celé rameno moc.
    Zavěšení kol je robustní, ramena neodcházejí ani u patnáctimetrákové elektrické varianty, natož u lehoučkých s tříválci. Čep by šel měnit i samostatně, pokud se někomu zdálo 4000 Kč za celé rameno moc.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrickou corsu-e pohání motor Vitesco EMR3, což je takzvaná integrovaná hnací jednotka slučující elektromotor, reduktor (sestupný převod) a střídač. Pohon je dimenzován až na 150 kW, zdejší přitlumené provedení 100 kW je pro něj vyloženě odpočinkovým nasazením.
    Elektrickou corsu-e pohání motor Vitesco EMR3, což je takzvaná integrovaná hnací jednotka slučující elektromotor, reduktor (sestupný převod) a střídač. Pohon je dimenzován až na 150 kW, zdejší přitlumené provedení 100 kW je pro něj vyloženě odpočinkovým nasazením.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední světlomety tu byly trojího druhu: základní halogenové, statické LED Eco nebo tyto nejlepší Matrix LED. Prostřední varianty se týkala svolávací akce, protože při potenciální poruše směrovek nezobrazila řidiči žádnou výstrahu.
    Přední světlomety tu byly trojího druhu: základní halogenové, statické LED Eco nebo tyto nejlepší Matrix LED. Prostřední varianty se týkala svolávací akce, protože při potenciální poruše směrovek nezobrazila řidiči žádnou výstrahu.| Zdroj: Svět motorů
  • Prostor vzadu je srovnatelný s Volkswagenem Polo nebo Renaultem Clio, ale nástup kratičkými dveřmi vyžaduje ohebnější tělo. Středové výdechy ventilace tu nenajdete. Základní, bezejmenná výbava nemívá ani výdechy pod sedadly.
    Prostor vzadu je srovnatelný s Volkswagenem Polo nebo Renaultem Clio, ale nástup kratičkými dveřmi vyžaduje ohebnější tělo. Středové výdechy ventilace tu nenajdete. Základní, bezejmenná výbava nemívá ani výdechy pod sedadly.| Zdroj: Svět motorů
  • Největší, 17“ kola vozu opticky sednou, ale jízda na nich je už trošku kodrcavější. Je to dáno i tím, že pneumatiky elektromobilu mají zesílené bočnice a také se hustí vyšším tlakem.
    Největší, 17“ kola vozu opticky sednou, ale jízda na nich je už trošku kodrcavější. Je to dáno i tím, že pneumatiky elektromobilu mají zesílené bočnice a také se hustí vyšším tlakem.| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek je vzorně aerodynamicky zakrytován. Zadní náprava těžké elektrické corsy je tvarově odlišná od spalovacích verzí, navíc osazená masivní Panhardskou vzpěrou.
    Podvozek je vzorně aerodynamicky zakrytován. Zadní náprava těžké elektrické corsy je tvarově odlišná od spalovacích verzí, navíc osazená masivní Panhardskou vzpěrou.| Zdroj: Svět motorů
  • Servisní a „havarijní“ odpojovač vysokonapěťového okruhu je na krásně přístupném místě v motorovém prostoru
    Servisní a „havarijní“ odpojovač vysokonapěťového okruhu je na krásně přístupném místě v motorovém prostoru| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Digitální přístrojový štít, u elektrické corsy standardní, působí velice lacině. Konfi gurovat na něm skoro nic nejde a jeho vrcholnou vlastností je, že umí zobrazit navigační pokyny.
    Digitální přístrojový štít, u elektrické corsy standardní, působí velice lacině. Konfi gurovat na něm skoro nic nejde a jeho vrcholnou vlastností je, že umí zobrazit navigační pokyny.| Zdroj: Svět motorů
  • I podle bohaté historie bývalých cílů byl tento kus častým zákazníkem veřejných rychlonabíječek, což vysvětluje netypicky svižnou degradaci baterie.
    I podle bohaté historie bývalých cílů byl tento kus častým zákazníkem veřejných rychlonabíječek, což vysvětluje netypicky svižnou degradaci baterie.| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba klesá k hodnotám kolem 14 kWh/100 km jen zatepla a na trasách, kde je víc příležitostí k rekuperaci. Pokud by vás zajímalo srovnání, pak kdekoliv nad hodnotou 75 km/h už má Opel Corsa-e v téhle specifi kaci vyšší spotřebu než VW ID.3 nebo Tesla Model 3.
    Spotřeba klesá k hodnotám kolem 14 kWh/100 km jen zatepla a na trasách, kde je víc příležitostí k rekuperaci. Pokud by vás zajímalo srovnání, pak kdekoliv nad hodnotou 75 km/h už má Opel Corsa-e v téhle specifi kaci vyšší spotřebu než VW ID.3 nebo Tesla Model 3.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektromobilním nováčkům ztraceným ve složitostech nabíjení u různých poskytovatelů přijde vhod informacemi nabitá brožura, kterou AAA Auto přidává ke každému elektromobilu. Skvělý nápad!
    Elektromobilním nováčkům ztraceným ve složitostech nabíjení u různých poskytovatelů přijde vhod informacemi nabitá brožura, kterou AAA Auto přidává ke každému elektromobilu. Skvělý nápad!| Zdroj: Svět motorů
  • Přestože vůz před pár měsíci prokazatelně absolvoval servisní prohlídku ve značkovém servisu, mobilní aplikace MyOpel vyhrožovala promeškaným servisem. Ze zkušenosti majitelů nejde o nic výjimečného.
    Přestože vůz před pár měsíci prokazatelně absolvoval servisní prohlídku ve značkovém servisu, mobilní aplikace MyOpel vyhrožovala promeškaným servisem. Ze zkušenosti majitelů nejde o nic výjimečného.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Složitý chladicí systém má tři samostatné podokruhy, v nichž dokáže udržovat rozdílné teploty. I při tom nejpomalejším domácím nabíjení je celou dobu v činnosti oběhové čerpadlo chladicího okruhu baterie, proto to srandovní žbluňkání z vyrovnávací nádržky. Chladicí kapalinu používejte výhradně originální specifi kace PSA B71 5110, protože nesmí obsahovat dusitany, aminy, borax, fosfáty ani silikáty. Kontrola pH je předepsána po 4, následně po 2 letech.
    Složitý chladicí systém má tři samostatné podokruhy, v nichž dokáže udržovat rozdílné teploty. I při tom nejpomalejším domácím nabíjení je celou dobu v činnosti oběhové čerpadlo chladicího okruhu baterie, proto to srandovní žbluňkání z vyrovnávací nádržky. Chladicí kapalinu používejte výhradně originální specifi kace PSA B71 5110, protože nesmí obsahovat dusitany, aminy, borax, fosfáty ani silikáty. Kontrola pH je předepsána po 4, následně po 2 letech.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
Opel Corsa
Interiér se drží konzervativnějšího pojetí s klasickými ovladači klimatizace (díky za ně) a opelovským přepínáním palubního počítače na páčce směrovek. Verze s automatem a elektromobil mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Na snímku corsa-e ve výbavě First Edition.
Hlášky o chybě elektropohonu u corsy-e má často na svědomí vadný kompresor klimatizace, který kvůli poddimenzovanému vysoušeči trpěl vnitřní korozí. Kusy zobrazující stav nabití trakční baterie linkou složenou z osmi segmentů (zde ve žlutém rámečku) neumějí zobrazit nabití v procentech. Mladší ročníky se čtyřsegmentovou linkou to již dokážou.
Olejem smáčený rozvodový řemen u tříválců se vymstil hlavně u variant 1.2 Turbo, které přímým vstřikováním zastudena silněji ředí olej nespáleným benzinem. I když se u posledních ročníků už objevuje odolnější řemen Dayco, úplnou jistotu nemáte.
Oba rozleptané řemeny na fotografiích patří přímo Corse F, která měla v prvním případě městským stylem najeto 45 000 km, v druhém 70 000 km na nevhodný typ motorového oleje. Výměna řemene vyjde asi na 17 000 Kč, pokud drolící se řemen nestihl na motoru nadělat další škody.
Faceliftový model s přepracovanou přídí, novým infotainmentem a vylepšenými světlomety LED Matrix přijde na trh co nevidět. Elektrická Corsa-e bude k dispozici i v efektivnější verzi „Long Range“ s motorem 115 kW, baterií 51 kWh a dojezdem až 402 km dle WLTP.
Příplatková panoramatická parkovací kamera je tu v ošizené verzi bez skutečných bočních kamer, takže obraz po bocích vozu se vymodeluje až poté, co vyjedete z parkovacího místa…
Průhled elektrickou verzí Corsa-e s trakční baterií 400 V a 50 kWh. Jejích 18 bateriových modulů se chytře soustřeďuje hlavně pod sedadly, takže neukrajují z prostoru pro posádku.
Kapalinový okruhem temperovaná trakční baterie se coby náhradní díl dodává jen jako hermeticky uzavřený komplet, jehož případnou rozborku mají v budoucnu řešit jen specializovaná centra. Protože jde o masově rozšířený bateriový komplet využívaný řadou modelů na platformě e-CMP, je prognóza opravitelnosti i dostupnosti výhodnější repasované baterie příznivější než u jiných elektromobilů.
Corsa-e má klasickou evropskou kombinaci nabíjecího portu Typ 2 (AC) + CCS (DC). Integrovaná palubní nabíječka je u corsy-e buď standardní jednofázová (7,4 kW), nebo příplatkově třífázová (11 kW), která je vhodnější. U kupované ojetiny je vzájemně rozeznáte snadno podle tohoto klíče – pokud jsou v nabíjecím portu tyto žlutě zvýrazněné pozice L2 a L3 zaslepené, pak má vůz základní, jednofázovou.
Schodovitou křivku rychlého nabíjení DC má corsa-e společnou s ostatními zástupci platformy e-CMP. Ke slibovaným 100 kW se dokáže přiblížit jen kratičce zkraje, s rostoucí úrovní nabití klesá smysl vyhledávání supervýkonných dobíjecích stanic.
Odložený start nabíjení jde obsluhovat i přes aplikaci e-Remote Control, ale v praxi spolehlivější je klasické zadání času na centrálním displeji a následná aktivace tlačítkem u nabíjecího portu. Aktivovanou funkci potvrdí rámeček zbarvený domodra. Zeleně blikající znamená probíhající nabíjení, trvale zelený dokončené nabití.
Brzdy vydrží bez investic v průměru 60 000 km, u elektrické corsy-e spíš kotouče zrezavějí, protože přicházejí ke slovu jen sporadicky. Z konvenčních verzí je pro kratší trasy nejvhodnější základní tříválec 1.2/55 kW s bubnovými brzdami na zadní nápravě.
Zavěšení kol je robustní, ramena neodcházejí ani u patnáctimetrákové elektrické varianty, natož u lehoučkých s tříválci. Čep by šel měnit i samostatně, pokud se někomu zdálo 4000 Kč za celé rameno moc.
Elektrickou corsu-e pohání motor Vitesco EMR3, což je takzvaná integrovaná hnací jednotka slučující elektromotor, reduktor (sestupný převod) a střídač. Pohon je dimenzován až na 150 kW, zdejší přitlumené provedení 100 kW je pro něj vyloženě odpočinkovým nasazením.
Přední světlomety tu byly trojího druhu: základní halogenové, statické LED Eco nebo tyto nejlepší Matrix LED. Prostřední varianty se týkala svolávací akce, protože při potenciální poruše směrovek nezobrazila řidiči žádnou výstrahu.
Prostor vzadu je srovnatelný s Volkswagenem Polo nebo Renaultem Clio, ale nástup kratičkými dveřmi vyžaduje ohebnější tělo. Středové výdechy ventilace tu nenajdete. Základní, bezejmenná výbava nemívá ani výdechy pod sedadly.
Největší, 17“ kola vozu opticky sednou, ale jízda na nich je už trošku kodrcavější. Je to dáno i tím, že pneumatiky elektromobilu mají zesílené bočnice a také se hustí vyšším tlakem.
Podvozek je vzorně aerodynamicky zakrytován. Zadní náprava těžké elektrické corsy je tvarově odlišná od spalovacích verzí, navíc osazená masivní Panhardskou vzpěrou.
Servisní a „havarijní“ odpojovač vysokonapěťového okruhu je na krásně přístupném místě v motorovém prostoru
Opel Corsa
Digitální přístrojový štít, u elektrické corsy standardní, působí velice lacině. Konfi gurovat na něm skoro nic nejde a jeho vrcholnou vlastností je, že umí zobrazit navigační pokyny.
I podle bohaté historie bývalých cílů byl tento kus častým zákazníkem veřejných rychlonabíječek, což vysvětluje netypicky svižnou degradaci baterie.
Spotřeba klesá k hodnotám kolem 14 kWh/100 km jen zatepla a na trasách, kde je víc příležitostí k rekuperaci. Pokud by vás zajímalo srovnání, pak kdekoliv nad hodnotou 75 km/h už má Opel Corsa-e v téhle specifi kaci vyšší spotřebu než VW ID.3 nebo Tesla Model 3.
Elektromobilním nováčkům ztraceným ve složitostech nabíjení u různých poskytovatelů přijde vhod informacemi nabitá brožura, kterou AAA Auto přidává ke každému elektromobilu. Skvělý nápad!
Přestože vůz před pár měsíci prokazatelně absolvoval servisní prohlídku ve značkovém servisu, mobilní aplikace MyOpel vyhrožovala promeškaným servisem. Ze zkušenosti majitelů nejde o nic výjimečného.
Opel Corsa
Složitý chladicí systém má tři samostatné podokruhy, v nichž dokáže udržovat rozdílné teploty. I při tom nejpomalejším domácím nabíjení je celou dobu v činnosti oběhové čerpadlo chladicího okruhu baterie, proto to srandovní žbluňkání z vyrovnávací nádržky. Chladicí kapalinu používejte výhradně originální specifi kace PSA B71 5110, protože nesmí obsahovat dusitany, aminy, borax, fosfáty ani silikáty. Kontrola pH je předepsána po 4, následně po 2 letech.
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa