Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Opel Corsa F (6. generace): Jste náročnější? Počkejte na facelift

Marek Oborník
Diskuze (7)

Šestá generace Opelu Corsa se právě nachází ve zlomovém poločase. Co nevidět vstoupí na trh faceliftový model, takže je čas ohlédnout se za končícím provedením. Není to špatné auto, ale nechává pár důvodů, proč si počkat na omlazený typ.

Šestá corsa, v abecedním pořadí označovaná písmenem F, je jedním z dlouhé řady modelů stojících na „peugeoťácké“ modulární platformě CMP, navržené pro menší vozy segmentu B a C a již umožňující i plnou elektrifikaci. Po vzoru sesterské Mokky B, ale i geneticky příbuzných Peugeotů 208 a 2008 druhé generace, aktuálního Citroënu C4 či DS3 Crossback tedy i u corsy najdete čistě elektrickou verzi, označovanou Corsa-e (neplést si s termínem Corsa E, který patřívá předcházející, páté corse na staré platformě SCCS ze spolupráce s Fiatem). Dost si o ní řekneme, ale nejprve se zastavme u prodejně dominantní klasiky se spalovacími motory.

Viditelnější úspory

Předchozí generace Corsy D a E byly výjimečné dojmem kvalitního pevného auta a nepřebernou škálou barev a výbavových kombinací. Zavření těžkých dveří provázelo tlumené žuchnutí, laky měly „předkrizovou“ hloubku a jen u generace E byste napočítali úctyhodných 24 odstínů. Tohle přechodem na platformu CMP fakticky zmizelo. Vůz upřímně přiznává výrobní úspory na celku i detailech, ale uživatele už si na to zvykli, protože většina třídních současníků je na tom úplně stejně.

Pohonný řetězec je v zásadě identický jako u kompaktních peugeotů a citroënů, od nichž se corsa snaží odlišit hlavně konzervativnějším stylem, jednodušším ovládáním některých prvků a více „ řidičsky“ vytrénovaným podvozkem.

V ceníku figurovaly i některé hodnotnější prvky jako třeba skvělé světlomety Matrix LED nebo osmistupňový automat Aisin, ale ty stejně tak najdete u bratrského Peugeotu 208 II, který navíc láká materiálově hodnotnějším interiérem. Člověk hledající ideální „spalovák“ pro příměstský provoz se zmíněnými prvky stejně do kontaktu nepřijde, protože pro příměstské účely nejvhodnější atmosférický tříválec 1.2 (55 kW) se pojil jen s menšími výbavami a manuálním pětikvaltem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (7)

Doporučujeme

26. 2. 2024 08:35
Re: Corsa
Konečná bude pro kupující samotná Corsa i s manuálem.Koupil jsem jí novou v listopadu 2023.Od začátku nešlo bluetooth(řeší se nebo spíš evidentně neřeší se do dneška)Po 1000km začal zamrzat komplet infotaiment.Před týdnem po 3000km začala mlátit dvouhmota.Opel dělá mrtvého brouka.Je to prý normální(asi těžko no když to zmizí při sešlápnutí spojky).Takže půl roku se mnou Corsa určitě nebude a již brzy sbohem.A podle kusů s nízkým nájezdem co jsou na prodej na tom ostatní nebudou o moc lépe.
13. 9. 2023 22:05
Re: Corsa
Nejvíc z výše uvedených potkávám nový Yaris. Na to jak je to malé auto se docela prodává.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2023 13:05
Re: Corsa
Mají se nabízet souběžně starší a novější motorizace, takže v nejbližší době bych se o manuál nebál.
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2023 12:10
Re: Corsa
Ja zase P208 vidim castejsie ako corsu... aj yaris fabiu ci swift... ale aj tak patri corsa k malym autam ktore este ako tak vidno pretoze uz taku fiestu ci ibizu nevidno pre istotu vobec nikde... ale ak po facelifte corsa pride o manual tak aj ona uz bude neviditelna a strati aj to malo zakaznikov co mala... pretoze 90 percent z nich v corse ma manual
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2023 12:05
Re: Corsa
Ja vidim sucasnu corsu u nas pomerne casto... urcite castejsie ako polo fiestu ibizu ci dokonca clio... facelift vyzera nadejne akurat sa obavam straty manualu a to moze byt pre vacsinu kupujucich corsu konecna... a nasmerovat zakaznika uz ku konkurencii... povedzme k fabii ci yarisu