Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Interiér se drží konzervativnějšího pojetí s klasickými ovladači klimatizace (díky za ně) a opelovským přepínáním palubního počítače na páčce směrovek. Verze s automatem a elektromobil mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Na snímku corsa-e ve výbavě First Edition.
Hlášky o chybě elektropohonu u corsy-e má často na svědomí vadný kompresor klimatizace, který kvůli poddimenzovanému vysoušeči trpěl vnitřní korozí. Kusy zobrazující stav nabití trakční baterie linkou složenou z osmi segmentů (zde ve žlutém rámečku) neumějí zobrazit nabití v procentech. Mladší ročníky se čtyřsegmentovou linkou to již dokážou.
Olejem smáčený rozvodový řemen u tříválců se vymstil hlavně u variant 1.2 Turbo, které přímým vstřikováním zastudena silněji ředí olej nespáleným benzinem. I když se u posledních ročníků už objevuje odolnější řemen Dayco, úplnou jistotu nemáte.
Oba rozleptané řemeny na fotografiích patří přímo Corse F, která měla v prvním případě městským stylem najeto 45 000 km, v druhém 70 000 km na nevhodný typ motorového oleje. Výměna řemene vyjde asi na 17 000 Kč, pokud drolící se řemen nestihl na motoru nadělat další škody.
31 Fotogalerie

Ojetý Opel Corsa F (6. generace): Jste náročnější? Počkejte na facelift

Marek Oborník

Šestá generace Opelu Corsa se právě nachází ve zlomovém poločase. Co nevidět vstoupí na trh faceliftový model, takže je čas ohlédnout se za končícím provedením. Není to špatné auto, ale nechává pár důvodů, proč si počkat na omlazený typ.

Šestá corsa, v abecedním pořadí označovaná písmenem F, je jedním z dlouhé řady modelů stojících na „peugeoťácké“ modulární platformě CMP, navržené pro menší vozy segmentu B a C a již umožňující i plnou elektrifikaci. Po vzoru sesterské Mokky B, ale i geneticky příbuzných Peugeotů 208 a 2008 druhé generace, aktuálního Citroënu C4 či DS3 Crossback tedy i u corsy najdete čistě elektrickou verzi, označovanou Corsa-e (neplést si s termínem Corsa E, který patřívá předcházející, páté corse na staré platformě SCCS ze spolupráce s Fiatem). Dost si o ní řekneme, ale nejprve se zastavme u prodejně dominantní klasiky se spalovacími motory.

Viditelnější úspory

Předchozí generace Corsy D a E byly výjimečné dojmem kvalitního pevného auta a nepřebernou škálou barev a výbavových kombinací. Zavření těžkých dveří provázelo tlumené žuchnutí, laky měly „předkrizovou“ hloubku a jen u generace E byste napočítali úctyhodných 24 odstínů. Tohle přechodem na platformu CMP fakticky zmizelo. Vůz upřímně přiznává výrobní úspory na celku i detailech, ale uživatele už si na to zvykli, protože většina třídních současníků je na tom úplně stejně.

Pohonný řetězec je v zásadě identický jako u kompaktních peugeotů a citroënů, od nichž se corsa snaží odlišit hlavně konzervativnějším stylem, jednodušším ovládáním některých prvků a více „ řidičsky“ vytrénovaným podvozkem.

V ceníku figurovaly i některé hodnotnější prvky jako třeba skvělé světlomety Matrix LED nebo osmistupňový automat Aisin, ale ty stejně tak najdete u bratrského Peugeotu 208 II, který navíc láká materiálově hodnotnějším interiérem. Člověk hledající ideální „spalovák“ pro příměstský provoz se zmíněnými prvky stejně do kontaktu nepřijde, protože pro příměstské účely nejvhodnější atmosférický tříválec 1.2 (55 kW) se pojil jen s menšími výbavami a manuálním pětikvaltem.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!