Martin Vaculík a ojetá Dacia Sandero 1.0 TCe LPG po 103.757 km: Poslední obava padla
Dacia Sandero
|
Svět motorů
Dacia Sandero
|
Svět motorů
Když se nám ozval čtenář Mirek Kleinbauer, že na Dacii Sandero 1.0 TCE LPG najel za rok přes 100 000 km, neváhali jsme ani chvilku pozvat jej na menší servisní rozborku.
|
Svět motorů
Výrobce na levný vůz montuje velmi kvalitní brzdy. Po 103 757 km mají na destičkách ještě polovinu tloušťky obložení. Účinnost je také solidní a nevyluzují ani žádné nežádoucí hluky.
|
Svět motorů
Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
|
Svět motorů
Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
|
Svět motorů
Jednou ze součástí, která se zásadně podílí na vnitřní čistotě a spolehlivosti motorů 1.0 TCe, je originální vložka olejového fi ltru dodávaná fi rmou Purlux, která má díky patentované technologii skládání materiálu mnohem větší plochu než součásti od jiných výrobců. Originální díl stojí 429 Kč.
|
Svět motorů
Odlepit víko ventilů od hlavy válců není jednoduché, tmel drží jako čert.
|
Svět motorů
Když se to podařilo, vykoukl na nás neuvěřitelně čistý prostor. Červené barvivo pochází z oleje Castrol dle normy RN17.
|
Svět motorů
Měření výkonu na válcové zkušebně
|
Svět motorů
Dacia Sandero
|
Svět motorů
Vozy Dacia překvapují tím, že z výroby jezdí na velmi kvalitních pneumatikách nejdražších značek. Bridgestone Turanza vypadají takto, přičemž najeto mají minimálně 70 000 km (majitel je vystřídal se zimními). Povšimněte si pravidelného opotřebení dezénu coby znaku excelentní geometrie.
|
Svět motorů
Na podvozku jsme marně hledali jakýkoliv náznak koroze – nezakousla se ani do střižných hran černých dílů náprav
|
Svět motorů
Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
|
Svět motorů
Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
|
Svět motorů
Zcela čistý výfuk je krásným důkazem, že LPG představuje i kvalitní ekologickou alternativu – aspoň co se emisí škodlivin týče
|
Svět motorů
Kromě nezměněných ventilových vůlí nás překvapil i vzhled vačky a hrníčkových zdvihátek. Ukazuje se, že nevýhodu proti dražším konstrukcím třeba koncernu VW s vahadly a rolnami lze eliminovat kvalitními materiály.
|
Svět motorů
Potahové materiály sedaček dobře odolávají opotřebení. Horší je to s jejich tvarováním – komfortní moc nejsou.
|
Svět motorů
Palubní deska je pěkná a respektuje všechny ergonomické standardy.
|
Svět motorů
Vzhledem k ceně auta překvapí bezdrátové zrcadlení telefonu.
|
Svět motorů
Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
|
Svět motorů
Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
|
Svět motorů
Životnost páček pod volantem už není problém. Na tradiční francouzské ovládání rádia si velmi zvyknete.
|
Svět motorů
Textilní dveřní madla vypadají únosně u vozů, v nichž jezdí lidé s čistýma rukama. Auta po montérech budou v této partii podstatně odpudivější.
|
Svět motorů
Další chybějící částí jsou plastové obklady prahů. Kdo nezvedá nohy, vytrhá podlahové koberce.
|
Svět motorů
Nechápeme, proč vůz nemá plastový obklad spodní hrany zavazadelníku. Holý plech odře i ten, kdo radši nic nevozí.
|
Svět motorů