Martin Vaculík a ojetý Mercedes-Benz 190 (W 201): Sázka na skromnost

15/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nejlevnějším modelem ze závěrečných limitovaných sérií Avantgarde byl 190 E 1.8 Rosso. Vzniklo 2300 kusů. Ani u nich však nebyla standardem ani ta pětistupňová převodovka.
    Nejlevnějším modelem ze závěrečných limitovaných sérií Avantgarde byl 190 E 1.8 Rosso. Vzniklo 2300 kusů. Ani u nich však nebyla standardem ani ta pětistupňová převodovka.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz 190
    Mercedes-Benz 190| Zdroj: Svět motorů
  • Výrobce chtěl za všechno samostatný příplatek. Pokud jste vykrváceli za drahou verzi Sportline, ale nepřihodili ještě za pětistupňovou převodovku, dostali jste ji normálně se „čtyřkvaltem“.
    Výrobce chtěl za všechno samostatný příplatek. Pokud jste vykrváceli za drahou verzi Sportline, ale nepřihodili ještě za pětistupňovou převodovku, dostali jste ji normálně se „čtyřkvaltem“.| Zdroj: Svět motorů
  • Varianty s klimatizací poznáte dle elektrického ventilátoru před chladičem, v inzerci však hlavně podle druhé posuvné páčky nahoře
    Varianty s klimatizací poznáte dle elektrického ventilátoru před chladičem, v inzerci však hlavně podle druhé posuvné páčky nahoře| Zdroj: Svět motorů
  • Asi největší zajímavostí celé řady jsou limitované edice Avantgarde z roku 1992. Každá měla jednu motorizaci. Na snímku 190 E 2.3 Azzuro, vyrobené v počtu 950 kusů.
    Asi největší zajímavostí celé řady jsou limitované edice Avantgarde z roku 1992. Každá měla jednu motorizaci. Na snímku 190 E 2.3 Azzuro, vyrobené v počtu 950 kusů.| Zdroj: Svět motorů
  • Za takové auto v průměrném stavu dáte 20 000 eur.
    Za takové auto v průměrném stavu dáte 20 000 eur.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedna ze závěrečných limitovaných edic byla určena i pro pětiválcový diesel – typu 190 D 2.5 Verde vzniklo 750 kusů. Klimatizace však byla jen za příplatek i zde a jediný kus v současné bazarové nabídce ji samozřejmě nemá.
    Jedna ze závěrečných limitovaných edic byla určena i pro pětiválcový diesel – typu 190 D 2.5 Verde vzniklo 750 kusů. Klimatizace však byla jen za příplatek i zde a jediný kus v současné bazarové nabídce ji samozřejmě nemá.| Zdroj: Svět motorů
  • Zážehové motory řady M102 o objemem 1,8 až 2,3 litru jsou mechanicky téměř nezničitelné. Horší je to s jejich systémy přípravy směsi.
    Zážehové motory řady M102 o objemem 1,8 až 2,3 litru jsou mechanicky téměř nezničitelné. Horší je to s jejich systémy přípravy směsi.| Zdroj: Svět motorů
  • Konstrukce přední nápravy se od běžných aut liší tím, že tlumič není uvnitř pera. A že pero netlačí na těhlici, ale přímo na rameno. Když mladý nadšenec bez znalostí odpojí kulový čep od těhlice, vezme ho rameno po kebuli.
    Konstrukce přední nápravy se od běžných aut liší tím, že tlumič není uvnitř pera. A že pero netlačí na těhlici, ale přímo na rameno. Když mladý nadšenec bez znalostí odpojí kulový čep od těhlice, vezme ho rameno po kebuli.| Zdroj: Svět motorů
  • Specialista Vít Saiver z Kolína ukazuje diagnostiku vstřikování KE Jetronic. Měří se tlaky a analogové signály, chybová paměť vyblikává kódy.
    Specialista Vít Saiver z Kolína ukazuje diagnostiku vstřikování KE Jetronic. Měří se tlaky a analogové signály, chybová paměť vyblikává kódy.| Zdroj: Svět motorů
  • Jeden z příkladů sady pro takzvaný třicetiletý servis vstřikování KE Jetronic. Častou příčinou nesprávného chodu nebývá závada samotného vstřikování, ale například falešný vzduch. Zcela nalevo pak mechanický zásobník tlaku – ten bývá na vině, když vůz nechce startovat teplý.
    Jeden z příkladů sady pro takzvaný třicetiletý servis vstřikování KE Jetronic. Častou příčinou nesprávného chodu nebývá závada samotného vstřikování, ale například falešný vzduch. Zcela nalevo pak mechanický zásobník tlaku – ten bývá na vině, když vůz nechce startovat teplý.| Zdroj: Svět motorů
  • Centrálním šroubem nastavení bohatosti laici vůbec nemají hýbat – původně byl i zaplombovaný. Bohužel to vždy někoho napadne a výsledkem jsou zcela rozhašená auta, z nichž páchne benzin jak ze staré škodovky.
    Centrálním šroubem nastavení bohatosti laici vůbec nemají hýbat – původně byl i zaplombovaný. Bohužel to vždy někoho napadne a výsledkem jsou zcela rozhašená auta, z nichž páchne benzin jak ze staré škodovky.| Zdroj: Svět motorů
  • Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce vůz z Německa za 24 000 eur.
    Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce vůz z Německa za 24 000 eur.| Zdroj: Svět motorů
  • Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce česká bazarová klasika za 70 000 Kč.
    Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce česká bazarová klasika za 70 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní pětiprvková náprava na dobovém snímku pro novináře. Zajímavé je, že se projevila jako ideální nejen z hlediska jízdních vlastností, ale i životnosti. První kompletní repase se dělají právě teď, po až čtyřiceti letech.
    Zadní pětiprvková náprava na dobovém snímku pro novináře. Zajímavé je, že se projevila jako ideální nejen z hlediska jízdních vlastností, ale i životnosti. První kompletní repase se dělají právě teď, po až čtyřiceti letech.| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavé je, že i na dobových fotografiích pro novináře byla zachycena auta zcela bez výbavy. Tento kus nemá klimatizaci ani elektricky ovládaná přední okna. Aspoň že má otáčkoměr, který byl u čtyřválců také za příplatek.
    Zajímavé je, že i na dobových fotografiích pro novináře byla zachycena auta zcela bez výbavy. Tento kus nemá klimatizaci ani elektricky ovládaná přední okna. Aspoň že má otáčkoměr, který byl u čtyřválců také za příplatek.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz 190
    Mercedes-Benz 190| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz 190
    Mercedes-Benz 190| Zdroj: Svět motorů
  • Takový skvost, ale bohužel bez klimatizace. Přístup Mercedesu k výbavě byl v osmdesátých letech opravdu šílený a umožnil růst francouzským či italským značkám.
    Takový skvost, ale bohužel bez klimatizace. Přístup Mercedesu k výbavě byl v osmdesátých letech opravdu šílený a umožnil růst francouzským či italským značkám.| Zdroj: Svět motorů
  • Specifi kem modelů 16V jsou spodní sportovní ukazatele. Prostřední digitální jsou praktické stopky, jejichž displej bohužel bývá většinou vyteklý. Majitel patří k pár lidem, kteří to umějí opravit.
    Specifi kem modelů 16V jsou spodní sportovní ukazatele. Prostřední digitální jsou praktické stopky, jejichž displej bohužel bývá většinou vyteklý. Majitel patří k pár lidem, kteří to umějí opravit.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze 16V jako jediné nemají hydraulické vymezování ventilových vůlí. Z přesných podložek pro jejich nastavení umí Mercedes- -Benz dnes dodat poslední tři rozměry.
    Verze 16V jako jediné nemají hydraulické vymezování ventilových vůlí. Z přesných podložek pro jejich nastavení umí Mercedes- -Benz dnes dodat poslední tři rozměry.| Zdroj: Svět motorů
  • Velkým problémem interiéru je degradace materiálu dveřních výplní. Samozřejmě už se nedají sehnat.
    Velkým problémem interiéru je degradace materiálu dveřních výplní. Samozřejmě už se nedají sehnat.| Zdroj: Svět motorů
  • Dva plynokapalinové zásobníky udržují světlou výšku vzadu, jeden ovládá uzávěrku diferenciálu
    Dva plynokapalinové zásobníky udržují světlou výšku vzadu, jeden ovládá uzávěrku diferenciálu| Zdroj: Svět motorů
  • Žádné jiné sportovní auto na světě není po 290 000 km tak pevné. Možná sem tam nějaké porsche.
    Žádné jiné sportovní auto na světě není po 290 000 km tak pevné. Možná sem tam nějaké porsche.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor vypadá, že v něm nikdo dlouho nebyl. Rozhodně v uplynulých letech žádnou generálku nezažil. Dost pravděpodobně je prostě zcela původní.
    Motor vypadá, že v něm nikdo dlouho nebyl. Rozhodně v uplynulých letech žádnou generálku nezažil. Dost pravděpodobně je prostě zcela původní.| Zdroj: Svět motorů
  • Kulatá věc na konci výfukové vačkové hřídele je hydraulické čerpadlo pro samočinné udržování světlé výšky na zadní nápravě a ovládání uzávěrky diferenciálu
    Kulatá věc na konci výfukové vačkové hřídele je hydraulické čerpadlo pro samočinné udržování světlé výšky na zadní nápravě a ovládání uzávěrky diferenciálu| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz 190
    Mercedes-Benz 190| Zdroj: Svět motorů
  • Za verzi Evolution II zaplatíte přes šest milionů. Liší se nejen vnějšími díly karoserie, ale i samotným motorem.
    Za verzi Evolution II zaplatíte přes šest milionů. Liší se nejen vnějšími díly karoserie, ale i samotným motorem.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz 190
    Mercedes-Benz 190| Zdroj: Svět motorů
Nejlevnějším modelem ze závěrečných limitovaných sérií Avantgarde byl 190 E 1.8 Rosso. Vzniklo 2300 kusů. Ani u nich však nebyla standardem ani ta pětistupňová převodovka.
Mercedes-Benz 190
Výrobce chtěl za všechno samostatný příplatek. Pokud jste vykrváceli za drahou verzi Sportline, ale nepřihodili ještě za pětistupňovou převodovku, dostali jste ji normálně se „čtyřkvaltem“.
Varianty s klimatizací poznáte dle elektrického ventilátoru před chladičem, v inzerci však hlavně podle druhé posuvné páčky nahoře
Asi největší zajímavostí celé řady jsou limitované edice Avantgarde z roku 1992. Každá měla jednu motorizaci. Na snímku 190 E 2.3 Azzuro, vyrobené v počtu 950 kusů.
Za takové auto v průměrném stavu dáte 20 000 eur.
Jedna ze závěrečných limitovaných edic byla určena i pro pětiválcový diesel – typu 190 D 2.5 Verde vzniklo 750 kusů. Klimatizace však byla jen za příplatek i zde a jediný kus v současné bazarové nabídce ji samozřejmě nemá.
Zážehové motory řady M102 o objemem 1,8 až 2,3 litru jsou mechanicky téměř nezničitelné. Horší je to s jejich systémy přípravy směsi.
Konstrukce přední nápravy se od běžných aut liší tím, že tlumič není uvnitř pera. A že pero netlačí na těhlici, ale přímo na rameno. Když mladý nadšenec bez znalostí odpojí kulový čep od těhlice, vezme ho rameno po kebuli.
Specialista Vít Saiver z Kolína ukazuje diagnostiku vstřikování KE Jetronic. Měří se tlaky a analogové signály, chybová paměť vyblikává kódy.
Jeden z příkladů sady pro takzvaný třicetiletý servis vstřikování KE Jetronic. Častou příčinou nesprávného chodu nebývá závada samotného vstřikování, ale například falešný vzduch. Zcela nalevo pak mechanický zásobník tlaku – ten bývá na vině, když vůz nechce startovat teplý.
Centrálním šroubem nastavení bohatosti laici vůbec nemají hýbat – původně byl i zaplombovaný. Bohužel to vždy někoho napadne a výsledkem jsou zcela rozhašená auta, z nichž páchne benzin jak ze staré škodovky.
Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce vůz z Německa za 24 000 eur.
Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce česká bazarová klasika za 70 000 Kč.
Zadní pětiprvková náprava na dobovém snímku pro novináře. Zajímavé je, že se projevila jako ideální nejen z hlediska jízdních vlastností, ale i životnosti. První kompletní repase se dělají právě teď, po až čtyřiceti letech.
Zajímavé je, že i na dobových fotografiích pro novináře byla zachycena auta zcela bez výbavy. Tento kus nemá klimatizaci ani elektricky ovládaná přední okna. Aspoň že má otáčkoměr, který byl u čtyřválců také za příplatek.
Mercedes-Benz 190
Mercedes-Benz 190
Takový skvost, ale bohužel bez klimatizace. Přístup Mercedesu k výbavě byl v osmdesátých letech opravdu šílený a umožnil růst francouzským či italským značkám.
Specifi kem modelů 16V jsou spodní sportovní ukazatele. Prostřední digitální jsou praktické stopky, jejichž displej bohužel bývá většinou vyteklý. Majitel patří k pár lidem, kteří to umějí opravit.
Verze 16V jako jediné nemají hydraulické vymezování ventilových vůlí. Z přesných podložek pro jejich nastavení umí Mercedes- -Benz dnes dodat poslední tři rozměry.
Velkým problémem interiéru je degradace materiálu dveřních výplní. Samozřejmě už se nedají sehnat.
Dva plynokapalinové zásobníky udržují světlou výšku vzadu, jeden ovládá uzávěrku diferenciálu
Žádné jiné sportovní auto na světě není po 290 000 km tak pevné. Možná sem tam nějaké porsche.
Motor vypadá, že v něm nikdo dlouho nebyl. Rozhodně v uplynulých letech žádnou generálku nezažil. Dost pravděpodobně je prostě zcela původní.
Kulatá věc na konci výfukové vačkové hřídele je hydraulické čerpadlo pro samočinné udržování světlé výšky na zadní nápravě a ovládání uzávěrky diferenciálu
Mercedes-Benz 190
Za verzi Evolution II zaplatíte přes šest milionů. Liší se nejen vnějšími díly karoserie, ale i samotným motorem.
Mercedes-Benz 190