Nejlevnějším modelem ze závěrečných limitovaných sérií Avantgarde byl 190 E 1.8 Rosso. Vzniklo 2300 kusů. Ani u nich však nebyla standardem ani ta pětistupňová převodovka.|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz 190|
Zdroj: Svět motorů
Výrobce chtěl za všechno samostatný příplatek. Pokud jste vykrváceli za drahou verzi Sportline, ale nepřihodili ještě za pětistupňovou převodovku, dostali jste ji normálně se „čtyřkvaltem“.|
Zdroj: Svět motorů
Varianty s klimatizací poznáte dle elektrického ventilátoru před chladičem, v inzerci však hlavně podle druhé posuvné páčky nahoře|
Zdroj: Svět motorů
Asi největší zajímavostí celé řady jsou limitované edice Avantgarde z roku 1992. Každá měla jednu motorizaci. Na snímku 190 E 2.3 Azzuro, vyrobené v počtu 950 kusů.|
Zdroj: Svět motorů
Za takové auto v průměrném stavu dáte 20 000 eur.|
Zdroj: Svět motorů
Jedna ze závěrečných limitovaných edic byla určena i pro pětiválcový diesel – typu 190 D 2.5 Verde vzniklo 750 kusů. Klimatizace však byla jen za příplatek i zde a jediný kus v současné bazarové nabídce ji samozřejmě nemá.|
Zdroj: Svět motorů
Zážehové motory řady M102 o objemem 1,8 až 2,3 litru jsou mechanicky téměř nezničitelné. Horší je to s jejich systémy přípravy směsi.|
Zdroj: Svět motorů
Konstrukce přední nápravy se od běžných aut liší tím, že tlumič není uvnitř pera. A že pero netlačí na těhlici, ale přímo na rameno. Když mladý nadšenec bez znalostí odpojí kulový čep od těhlice, vezme ho rameno po kebuli.|
Zdroj: Svět motorů
Specialista Vít Saiver z Kolína ukazuje diagnostiku vstřikování KE Jetronic. Měří se tlaky a analogové signály, chybová paměť vyblikává kódy.|
Zdroj: Svět motorů
Jeden z příkladů sady pro takzvaný třicetiletý servis vstřikování KE Jetronic. Častou příčinou nesprávného chodu nebývá závada samotného vstřikování, ale například falešný vzduch. Zcela nalevo pak mechanický zásobník tlaku – ten bývá na vině, když vůz nechce startovat teplý.|
Zdroj: Svět motorů
Centrálním šroubem nastavení bohatosti laici vůbec nemají hýbat – původně byl i zaplombovaný. Bohužel to vždy někoho napadne a výsledkem jsou zcela rozhašená auta, z nichž páchne benzin jak ze staré škodovky.|
Zdroj: Svět motorů
Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce vůz z Německa za 24 000 eur.|
Zdroj: Svět motorů
Dobrým ukazatelem stavu karoserie je otvor pro ruční hever, který je zde na stejném principu jako třeba u Škody 120. Na fotce česká bazarová klasika za 70 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní pětiprvková náprava na dobovém snímku pro novináře. Zajímavé je, že se projevila jako ideální nejen z hlediska jízdních vlastností, ale i životnosti. První kompletní repase se dělají právě teď, po až čtyřiceti letech.|
Zdroj: Svět motorů
Zajímavé je, že i na dobových fotografiích pro novináře byla zachycena auta zcela bez výbavy. Tento kus nemá klimatizaci ani elektricky ovládaná přední okna. Aspoň že má otáčkoměr, který byl u čtyřválců také za příplatek.|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz 190|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz 190|
Zdroj: Svět motorů
Takový skvost, ale bohužel bez klimatizace. Přístup Mercedesu k výbavě byl v osmdesátých letech opravdu šílený a umožnil růst francouzským či italským značkám.|
Zdroj: Svět motorů
Specifi kem modelů 16V jsou spodní sportovní ukazatele. Prostřední digitální jsou praktické stopky, jejichž displej bohužel bývá většinou vyteklý. Majitel patří k pár lidem, kteří to umějí opravit.|
Zdroj: Svět motorů
Verze 16V jako jediné nemají hydraulické vymezování ventilových vůlí. Z přesných podložek pro jejich nastavení umí Mercedes- -Benz dnes dodat poslední tři rozměry.|
Zdroj: Svět motorů
Velkým problémem interiéru je degradace materiálu dveřních výplní. Samozřejmě už se nedají sehnat.|
Zdroj: Svět motorů
Dva plynokapalinové zásobníky udržují světlou výšku vzadu, jeden ovládá uzávěrku diferenciálu|
Zdroj: Svět motorů
Žádné jiné sportovní auto na světě není po 290 000 km tak pevné. Možná sem tam nějaké porsche.|
Zdroj: Svět motorů
Motor vypadá, že v něm nikdo dlouho nebyl. Rozhodně v uplynulých letech žádnou generálku nezažil. Dost pravděpodobně je prostě zcela původní.|
Zdroj: Svět motorů
Kulatá věc na konci výfukové vačkové hřídele je hydraulické čerpadlo pro samočinné udržování světlé výšky na zadní nápravě a ovládání uzávěrky diferenciálu|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz 190|
Zdroj: Svět motorů
Za verzi Evolution II zaplatíte přes šest milionů. Liší se nejen vnějšími díly karoserie, ale i samotným motorem.|
Zdroj: Svět motorů