Originální spínací skříňka. Nejprve musíte zasunout ovladač do slotu. Tím zapnete zapalování. Motor natočíte zmáčknutím tlačítka. Se systémem se také pojí elektromechanický zámek volantu.|
Zdroj: Svět motorů
Kabina XC70 bývá bohatě vybavena. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace. Její ovládání vychází z předchozí generace modelu. Nezvykle tenký byl v době vzniku středový panel. Za ním je úložný prostor.|
Zdroj: Svět motorů
Zmodernizovaná verze se liší výrazně.|
Zdroj: Svět motorů
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.|
Zdroj: Svět motorů
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.|
Zdroj: Svět motorů
Hydroelastické silentbloky motoru a převodovky občas zlobí. Pokud prasknou, motor drnčí do karoserie, v extrému auto v zatáčce skřípe.|
Zdroj: Svět motorů
Těleso škrticí klapky. Selhat umí jak u benzinového, tak také dieselového motoru. Někdy ji stačí pouze vyčistit.|
Zdroj: Svět motorů
Vznětový pětiválec prodělal v roce 2009 v rámci přechodu na normu Euro 5 četné mechanické změny. Z pohledu uživatele je důležité, že už nepoužívá vrtošivé vířivé klapky sání.|
Zdroj: Svět motorů
Původní verze dieselového pětiválce žia v XC70 přibližně dva roky. Bez ohledu na výkonovou verzi má vždy klapky v sání.|
Zdroj: Svět motorů
Dvě z pěti klapek. Ty nejsou umístěny v sacím potrubí jako jinde, ale přímo v kanálu v hlavě válců.|
Zdroj: Svět motorů
Komponenty mezinápravové spojky Haldex. Původní verze s malým elektrickým čerpadlem ovládacího tlaku kapaliny.|
Zdroj: Svět motorů
Selhat ale umí také řídicí jednotka takzvaného DEM|
Zdroj: Svět motorů
Občas do něj pronikne olej a sice pokud se ucpe olejový čistič.|
Zdroj: Svět motorů
Elektrické čerpadlo novější verze spojky, které je spolehlivé.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2013 prodělalo XC70 modernizaci. Ta je zvenku méně výrazná než uvnitř. Přesto jsou jasně viditelné třeba odlišné přední světlomety.|
Zdroj: Svět motorů
Volvo XC70|
Zdroj: Svět motorů
Motor je v přídi skloněný vzad pro lepší rozložení hmotnosti. Moc aut napříč uložený řadový šestiválec nemá.|
Zdroj: Svět motorů
Na průhledové kresbě je velmi dobře vidět pohon rozvodů a příslušenství od pomocného hřídele poháněného od kliky soustavou ozubených kol|
Zdroj: Svět motorů
Orezlé tlumiče pérování měly nejlepší léta za sebou a byly na výměnu. Naštěstí tady nejsou elektronicky stavitelné Four-C.|
Zdroj: Svět motorů
Achilovou patou přední nápravy je zadní silentblok. Volvo jej však dodává samostatně. Naopak přední a spodní čep jsou jen v celku s ramenem.|
Zdroj: Svět motorů
Volvo XC70|
Zdroj: Svět motorů
Slabinou čtyřprvkové zadní nápravy je silentblok podélného ramene (není vidět, je za plastovým krytem). Mění se běžně samostatně.|
Zdroj: Svět motorů
Snímač množství oleje nemá každé XC70, záleží na pohonné jednotce. Motor Si6 ho však má.|
Zdroj: Svět motorů
Unavené nebo selhávající motory zámků dveří jsou běžnou závadou XC70. Nový díl stojí asi 7000 korun.|
Zdroj: Svět motorů
Po připojení vozu na originální diagnostiku se ukázala mimo jiné stavba elektronické multiplexní sítě. Ty jsou dvě: pomalý CAN a rychlý CAN. Barevné obdélníčky symbolizují řídicí jednotky.|
Zdroj: Svět motorů