Ojeté Volvo XC70 II: Co kdybych musel jet po poli…
1
/
28
Prohlédnout znovu
Ojeté Volvo XC70 II: Co kdybych musel jet po poli…
Volvo XC70
|
Svět motorů
Volvo XC70
|
Svět motorů
Volvo XC70
|
Svět motorů
Originální spínací skříňka. Nejprve musíte zasunout ovladač do slotu. Tím zapnete zapalování. Motor natočíte zmáčknutím tlačítka. Se systémem se také pojí elektromechanický zámek volantu.
|
Svět motorů
Kabina XC70 bývá bohatě vybavena. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace. Její ovládání vychází z předchozí generace modelu. Nezvykle tenký byl v době vzniku středový panel. Za ním je úložný prostor.
|
Svět motorů
Zmodernizovaná verze se liší výrazně.
|
Svět motorů
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
|
Svět motorů
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
|
Svět motorů
Hydroelastické silentbloky motoru a převodovky občas zlobí. Pokud prasknou, motor drnčí do karoserie, v extrému auto v zatáčce skřípe.
|
Svět motorů
Těleso škrticí klapky. Selhat umí jak u benzinového, tak také dieselového motoru. Někdy ji stačí pouze vyčistit.
|
Svět motorů
Vznětový pětiválec prodělal v roce 2009 v rámci přechodu na normu Euro 5 četné mechanické změny. Z pohledu uživatele je důležité, že už nepoužívá vrtošivé vířivé klapky sání.
|
Svět motorů
Původní verze dieselového pětiválce žia v XC70 přibližně dva roky. Bez ohledu na výkonovou verzi má vždy klapky v sání.
|
Svět motorů
Dvě z pěti klapek. Ty nejsou umístěny v sacím potrubí jako jinde, ale přímo v kanálu v hlavě válců.
|
Svět motorů
Komponenty mezinápravové spojky Haldex. Původní verze s malým elektrickým čerpadlem ovládacího tlaku kapaliny.
|
Svět motorů
Selhat ale umí také řídicí jednotka takzvaného DEM
|
Svět motorů
Občas do něj pronikne olej a sice pokud se ucpe olejový čistič.
|
Svět motorů
Elektrické čerpadlo novější verze spojky, které je spolehlivé.
|
Svět motorů
V roce 2013 prodělalo XC70 modernizaci. Ta je zvenku méně výrazná než uvnitř. Přesto jsou jasně viditelné třeba odlišné přední světlomety.
|
Svět motorů
Volvo XC70
|
Svět motorů
Motor je v přídi skloněný vzad pro lepší rozložení hmotnosti. Moc aut napříč uložený řadový šestiválec nemá.
|
Svět motorů
Na průhledové kresbě je velmi dobře vidět pohon rozvodů a příslušenství od pomocného hřídele poháněného od kliky soustavou ozubených kol
|
Svět motorů
Orezlé tlumiče pérování měly nejlepší léta za sebou a byly na výměnu. Naštěstí tady nejsou elektronicky stavitelné Four-C.
|
Svět motorů
Achilovou patou přední nápravy je zadní silentblok. Volvo jej však dodává samostatně. Naopak přední a spodní čep jsou jen v celku s ramenem.
|
Svět motorů
Volvo XC70
|
Svět motorů
Slabinou čtyřprvkové zadní nápravy je silentblok podélného ramene (není vidět, je za plastovým krytem). Mění se běžně samostatně.
|
Svět motorů
Snímač množství oleje nemá každé XC70, záleží na pohonné jednotce. Motor Si6 ho však má.
|
Svět motorů
Unavené nebo selhávající motory zámků dveří jsou běžnou závadou XC70. Nový díl stojí asi 7000 korun.
|
Svět motorů
Po připojení vozu na originální diagnostiku se ukázala mimo jiné stavba elektronické multiplexní sítě. Ty jsou dvě: pomalý CAN a rychlý CAN. Barevné obdélníčky symbolizují řídicí jednotky.
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid