Ojeté Volvo XC70 II: Co kdybych musel jet po poli…

1/28
Zavřít
  • Volvo XC70
    Volvo XC70| Zdroj: Svět motorů
  • Volvo XC70
    Volvo XC70| Zdroj: Svět motorů
  • Volvo XC70
    Volvo XC70| Zdroj: Svět motorů
  • Originální spínací skříňka. Nejprve musíte zasunout ovladač do slotu. Tím zapnete zapalování. Motor natočíte zmáčknutím tlačítka. Se systémem se také pojí elektromechanický zámek volantu.
    Originální spínací skříňka. Nejprve musíte zasunout ovladač do slotu. Tím zapnete zapalování. Motor natočíte zmáčknutím tlačítka. Se systémem se také pojí elektromechanický zámek volantu.| Zdroj: Svět motorů
  • Kabina XC70 bývá bohatě vybavena. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace. Její ovládání vychází z předchozí generace modelu. Nezvykle tenký byl v době vzniku středový panel. Za ním je úložný prostor.
    Kabina XC70 bývá bohatě vybavena. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace. Její ovládání vychází z předchozí generace modelu. Nezvykle tenký byl v době vzniku středový panel. Za ním je úložný prostor.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaná verze se liší výrazně.
    Zmodernizovaná verze se liší výrazně.| Zdroj: Svět motorů
  • Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
    Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.| Zdroj: Svět motorů
  • Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
    Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.| Zdroj: Svět motorů
  • Hydroelastické silentbloky motoru a převodovky občas zlobí. Pokud prasknou, motor drnčí do karoserie, v extrému auto v zatáčce skřípe.
    Hydroelastické silentbloky motoru a převodovky občas zlobí. Pokud prasknou, motor drnčí do karoserie, v extrému auto v zatáčce skřípe.| Zdroj: Svět motorů
  • Těleso škrticí klapky. Selhat umí jak u benzinového, tak také dieselového motoru. Někdy ji stačí pouze vyčistit.
    Těleso škrticí klapky. Selhat umí jak u benzinového, tak také dieselového motoru. Někdy ji stačí pouze vyčistit.| Zdroj: Svět motorů
  • Vznětový pětiválec prodělal v roce 2009 v rámci přechodu na normu Euro 5 četné mechanické změny. Z pohledu uživatele je důležité, že už nepoužívá vrtošivé vířivé klapky sání.
    Vznětový pětiválec prodělal v roce 2009 v rámci přechodu na normu Euro 5 četné mechanické změny. Z pohledu uživatele je důležité, že už nepoužívá vrtošivé vířivé klapky sání.| Zdroj: Svět motorů
  • Původní verze dieselového pětiválce žia v XC70 přibližně dva roky. Bez ohledu na výkonovou verzi má vždy klapky v sání.
    Původní verze dieselového pětiválce žia v XC70 přibližně dva roky. Bez ohledu na výkonovou verzi má vždy klapky v sání.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvě z pěti klapek. Ty nejsou umístěny v sacím potrubí jako jinde, ale přímo v kanálu v hlavě válců.
    Dvě z pěti klapek. Ty nejsou umístěny v sacím potrubí jako jinde, ale přímo v kanálu v hlavě válců.| Zdroj: Svět motorů
  • Komponenty mezinápravové spojky Haldex. Původní verze s malým elektrickým čerpadlem ovládacího tlaku kapaliny.
    Komponenty mezinápravové spojky Haldex. Původní verze s malým elektrickým čerpadlem ovládacího tlaku kapaliny.| Zdroj: Svět motorů
  • Selhat ale umí také řídicí jednotka takzvaného DEM
    Selhat ale umí také řídicí jednotka takzvaného DEM| Zdroj: Svět motorů
  • Občas do něj pronikne olej a sice pokud se ucpe olejový čistič.
    Občas do něj pronikne olej a sice pokud se ucpe olejový čistič.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrické čerpadlo novější verze spojky, které je spolehlivé.
    Elektrické čerpadlo novější verze spojky, které je spolehlivé.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2013 prodělalo XC70 modernizaci. Ta je zvenku méně výrazná než uvnitř. Přesto jsou jasně viditelné třeba odlišné přední světlomety.
    V roce 2013 prodělalo XC70 modernizaci. Ta je zvenku méně výrazná než uvnitř. Přesto jsou jasně viditelné třeba odlišné přední světlomety.| Zdroj: Svět motorů
  • Volvo XC70
    Volvo XC70| Zdroj: Svět motorů
  • Motor je v přídi skloněný vzad pro lepší rozložení hmotnosti. Moc aut napříč uložený řadový šestiválec nemá.
    Motor je v přídi skloněný vzad pro lepší rozložení hmotnosti. Moc aut napříč uložený řadový šestiválec nemá.| Zdroj: Svět motorů
  • Na průhledové kresbě je velmi dobře vidět pohon rozvodů a příslušenství od pomocného hřídele poháněného od kliky soustavou ozubených kol
    Na průhledové kresbě je velmi dobře vidět pohon rozvodů a příslušenství od pomocného hřídele poháněného od kliky soustavou ozubených kol| Zdroj: Svět motorů
  • Orezlé tlumiče pérování měly nejlepší léta za sebou a byly na výměnu. Naštěstí tady nejsou elektronicky stavitelné Four-C.
    Orezlé tlumiče pérování měly nejlepší léta za sebou a byly na výměnu. Naštěstí tady nejsou elektronicky stavitelné Four-C.| Zdroj: Svět motorů
  • Achilovou patou přední nápravy je zadní silentblok. Volvo jej však dodává samostatně. Naopak přední a spodní čep jsou jen v celku s ramenem.
    Achilovou patou přední nápravy je zadní silentblok. Volvo jej však dodává samostatně. Naopak přední a spodní čep jsou jen v celku s ramenem.| Zdroj: Svět motorů
  • Volvo XC70
    Volvo XC70| Zdroj: Svět motorů
  • Slabinou čtyřprvkové zadní nápravy je silentblok podélného ramene (není vidět, je za plastovým krytem). Mění se běžně samostatně.
    Slabinou čtyřprvkové zadní nápravy je silentblok podélného ramene (není vidět, je za plastovým krytem). Mění se běžně samostatně.| Zdroj: Svět motorů
  • Snímač množství oleje nemá každé XC70, záleží na pohonné jednotce. Motor Si6 ho však má.
    Snímač množství oleje nemá každé XC70, záleží na pohonné jednotce. Motor Si6 ho však má.| Zdroj: Svět motorů
  • Unavené nebo selhávající motory zámků dveří jsou běžnou závadou XC70. Nový díl stojí asi 7000 korun.
    Unavené nebo selhávající motory zámků dveří jsou běžnou závadou XC70. Nový díl stojí asi 7000 korun.| Zdroj: Svět motorů
  • Po připojení vozu na originální diagnostiku se ukázala mimo jiné stavba elektronické multiplexní sítě. Ty jsou dvě: pomalý CAN a rychlý CAN. Barevné obdélníčky symbolizují řídicí jednotky.
    Po připojení vozu na originální diagnostiku se ukázala mimo jiné stavba elektronické multiplexní sítě. Ty jsou dvě: pomalý CAN a rychlý CAN. Barevné obdélníčky symbolizují řídicí jednotky.| Zdroj: Svět motorů
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Originální spínací skříňka. Nejprve musíte zasunout ovladač do slotu. Tím zapnete zapalování. Motor natočíte zmáčknutím tlačítka. Se systémem se také pojí elektromechanický zámek volantu.
Kabina XC70 bývá bohatě vybavena. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace. Její ovládání vychází z předchozí generace modelu. Nezvykle tenký byl v době vzniku středový panel. Za ním je úložný prostor.
Zmodernizovaná verze se liší výrazně.
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
Integrované dětské sedačky byly dodávány za příplatek. Lze je aretovat ve dvou výškách podle hmotnosti a vzrůstu dítěte. Manipulace s nimi je velmi snadná.
Hydroelastické silentbloky motoru a převodovky občas zlobí. Pokud prasknou, motor drnčí do karoserie, v extrému auto v zatáčce skřípe.
Těleso škrticí klapky. Selhat umí jak u benzinového, tak také dieselového motoru. Někdy ji stačí pouze vyčistit.
Vznětový pětiválec prodělal v roce 2009 v rámci přechodu na normu Euro 5 četné mechanické změny. Z pohledu uživatele je důležité, že už nepoužívá vrtošivé vířivé klapky sání.
Původní verze dieselového pětiválce žia v XC70 přibližně dva roky. Bez ohledu na výkonovou verzi má vždy klapky v sání.
Dvě z pěti klapek. Ty nejsou umístěny v sacím potrubí jako jinde, ale přímo v kanálu v hlavě válců.
Komponenty mezinápravové spojky Haldex. Původní verze s malým elektrickým čerpadlem ovládacího tlaku kapaliny.
Selhat ale umí také řídicí jednotka takzvaného DEM
Občas do něj pronikne olej a sice pokud se ucpe olejový čistič.
Elektrické čerpadlo novější verze spojky, které je spolehlivé.
V roce 2013 prodělalo XC70 modernizaci. Ta je zvenku méně výrazná než uvnitř. Přesto jsou jasně viditelné třeba odlišné přední světlomety.
Volvo XC70
Motor je v přídi skloněný vzad pro lepší rozložení hmotnosti. Moc aut napříč uložený řadový šestiválec nemá.
Na průhledové kresbě je velmi dobře vidět pohon rozvodů a příslušenství od pomocného hřídele poháněného od kliky soustavou ozubených kol
Orezlé tlumiče pérování měly nejlepší léta za sebou a byly na výměnu. Naštěstí tady nejsou elektronicky stavitelné Four-C.
Achilovou patou přední nápravy je zadní silentblok. Volvo jej však dodává samostatně. Naopak přední a spodní čep jsou jen v celku s ramenem.
Volvo XC70
Slabinou čtyřprvkové zadní nápravy je silentblok podélného ramene (není vidět, je za plastovým krytem). Mění se běžně samostatně.
Snímač množství oleje nemá každé XC70, záleží na pohonné jednotce. Motor Si6 ho však má.
Unavené nebo selhávající motory zámků dveří jsou běžnou závadou XC70. Nový díl stojí asi 7000 korun.
Po připojení vozu na originální diagnostiku se ukázala mimo jiné stavba elektronické multiplexní sítě. Ty jsou dvě: pomalý CAN a rychlý CAN. Barevné obdélníčky symbolizují řídicí jednotky.