Zkombinovat praktičnost karoserie kombi s pohonem všech kol, „terénním“ vzhledem a bohatou výbavou se v minulosti pokusilo hned několik automobilek. Švédské Volvo patří s recenzovaným modelem XC70 spolu se Subaru Legacy Outback k průkopníkům trochu specifické kategorie vozidel. I dnes přitahují tahle auta kupující jako kov magnet. Otázkou je, zda oprávněně.
Kdo dnes potřebuje zvýšené auto ideálně s pohonem všech kol a praktickou pětidveřovou karoserií, má i na trhu ojetin na výběr z nepřeberného množství SUV či crossoverů. Pravda, ne každé takové auto disponuje čtyřkolkou, zbytek však tahle vozidla veskrze splňují, byť některá lépe, jiná hůře.
Jenže pak je tady skupina uživatelů, kterým se líbí vzpomínané výhody vozů SUV s výjimkou vysoké karoserie. Ta totiž zákonitě negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti na silnici. Ať už z důvodu vyššího těžiště, nebo nepříliš vhodně řešené karoserie z hlediska aerodynamiky. A právě tihle lidé jsou typickými kupujícími Volva XC70.
Zkratka XC znamená cross country (písmeno X obecně označuje něco napříč). První generace terénního kombíku se v době uvedení na trh v roce 1997 na některých trzích skutečně jmenovala Cross Country. Na jiných ale již tehdy použil výrobce označení XC. Jednalo se v podstatě o specifickou variantu kombi V70, což byla v té době zmodernizovaná ještě hranatá řada 850.
Druhá generace dorazila s příchodem nového vydání řady V70 a technicky se vyšlo z první generace S80. Výrobce zcela opustil označení Cross Country, na všech trzích se tak auto prodávalo coby XC70. Druhá, recenzovaná řada je z roku 2007. Opět má základ v kombíku V70, tentokrát ale s technikou druhé generace sedanu S80.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!