Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo Giulia (952): Auto samé překvapení
12
/
29
Přehled fotografií
Zavřít
Alfa Romeo Giulia
|
Zdroj: acz
Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.
|
Zdroj: Svět motorů
Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.
|
Zdroj: Svět motorů
Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.
|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 Turbo MultiAir
|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.9 V6 QV
|
Zdroj: acz
Motor 2.2 JTDm
|
Zdroj: Svět motorů
Kapota verze QV je nejen karbonová, ale obsahuje funkční průduchy pro odvod horkého vzduchu z motoru. Snad se to časem projeví třeba na lepší spolehlivosti elektrických svazků, které se u výkonných aut obvykle teplem rozpadají.
|
Zdroj: acz
Manuální převodovky jsou Getrag MT 6I300 pro diesel a ZF 6S-53 pro verzi QV. Obě byly dva roky po uvedení modelu staženy z nabídky.
|
Zdroj: Svět motorů
Volič jízdních režimů DNA je u obyčejných verzí spíš taková hračka. U ostrého QV s aktivním diferenciálem a elektronicky regulovanými tlumiči však opravdu zásadně mění charakter auta.
|
Zdroj: Svět motorů
Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
|
Zdroj: acz
Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
|
Zdroj: acz
Mechanik a specialista na italské vozy Tomáš Kovačík ukazuje typické poškození výsuvného předního karbonového spojleru verze QV. Toto je čistě estetické, které není potřeba řešit.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní difuzor u QV vypadá jako hloupá frajeřina, je však součástí funkční aerodynamiky a zásadně zesiluje přísavný efekt dokonale zakrytovaného podvozku
|
Zdroj: acz
Jelikož nelze vyrobit čtyřpístový třmen s ráčnou pro parkovací brzdu, má vrcholné provedení QV vzadu třmeny netypicky hned dva
|
Zdroj: Svět motorů
Zajímavostí vozu je startování tlačítkem na volantu. Když do auta vlezete poprvé, chvíli hledáte, kde nahodit motor.
|
Zdroj: acz
Největšímu zájmu kupujících se těší verze Veloce – benzinové či dieselové čtyřkolky s automatem
|
Zdroj: Svět motorů
Zcela základní verze Giulia se u nás téměř nevyskytuje. Běžným základem je model Super na snímku.
|
Zdroj: Svět motorů
Přední náprava je lichoběžníková s vysokou těhlicí. Zajišťuje perfektní vlastnosti při dynamické jízdě – zejména pokud úsilí ladičů nesabotují dojezdové pneumatiky run-fl at.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo Giulia
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Po sundání krytu a sání je dobře vidět umístění olejového filtru, k němuž se tak na rozdíl třeba od dieselových verzí velmi dobře může
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Kapota je opravdu karbonová, byť zvenku normálně lakovaná. Uvnitř je však vidět nejen ušlechtilý materiál, ale i systém průduchů odvádějících horký vzduch po odstavení vozu.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Při prohlídce vozu zespodu Janek ukazuje vstup vzduchu pro chlazení zadního aktivního diferenciálu. Je nutný, v lamelových spojkách vzniká nemálo tepla.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud auto jezdí přes 300 km/h, není vzorné zakrytování podvozku žádným rozmarem, ale skutečnou aerodynamickou nutností
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo Giulia
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Je málo automobilů, které by více lákaly k usednutí. Zde provedení s příplatkovými karbonovými sedačkami Sparco.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Sportovní vozy stárnou rychleji, a tak 77 000 km není zrovna málo. Překvapilo nás však, jak tuhé auto i po této porci stále je.
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo Giulia
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo Giulia
|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zavřít