Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo Giulia (952): Auto samé překvapení

Martin Vaculík
Diskuze (6)

Alfa Romeo Giulia nás poprvé překvapila v roce 2015 tím, že vůbec přišla. Prémiový sedan s hliníkovým podvozkem jsme už ani nečekali. O pár let později se zjistilo, že je i kvalitní. A zcela aktuálně žasneme, že se zatím nezadřel snad jediný motor bestiální vrcholné verze QV.

Že se něco velkého chystá a možná to i vyjde, věděli tehdy jen zasvěcení fandové značky. Ostatní sledovali její skomírání, když v roce 2011 ukončila výrobu modelu 159 bez nástupce. V takových situacích nebývá obvyklé, aby se s odstupem víc než pěti let nakonec přece jen objevil. Ctitelé ojetin to většinou vydrží, ale solventní a loajální zákazníci, obměňující auta třeba každé tři roky, musí hledat u konkurence.

Těžko je pak už přitáhnete zpět a těžko tak umoříte jakýkoliv nákladnější vývoj či výrobní zařízení. Když už se automobilka dostane do tak blbé situace, volí spíš převzetí jiného modelu a jeho prodej s vizuálními úpravami. Zkrátka něco, co v případě neúspěchu (a ten fakt velmi hrozí) nebude ekonomicky likvidační.

Mluvili spolu?

Alfa Romeo postupovala zcela opačně. Platforma Giorgio je jednou z vývojově i výrobně nejdražších, jaké kdy vznikly. Vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvek. Víc než 80 procent dílů je hliníkových. Jde o zadokolku s motorem podélně, volitelně nabízející automaticky připojitelný pohon všech kol. Hlavní hnací hřídel, lidově kardan, coby častý zdroj vibrací a pazvuků je karbonový.

Existují tři provedení zadního diferenciálu: standardní otevřený, se zvýšenou svorností nebo aktivní. Existují také tři typy tlumičů: standardní mechanické, lepší mechanické s útlumem závislým nejen na rychlosti, ale i na zdvihu, a elektronicky řízené. Výrobce si nezjednodušil práci ani tím, že by z nabídky vyřadil manuální převodovky. Do roku 2018 se nabízely pro slabší varianty dieselů 2.2 Multijet (100, 110 kW) a také pro špičkové benzinové QV 2.9 V6 biturbo (375 kW).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
20. 11. 2023 22:16
Re: Video ?
Taký nejaký rýchlejší sedan, nič zvláštne 😄
20. 11. 2023 14:28
Video ?
Dúfal som že k článku bude aj video, škoda že nie je. Tá verzia QV musí byť brutálna, nič pre mladých vodičov, môj 17-ročný syn už jazdí - na Slovensku s dozorom je to povolené. Ale stačí mu aj Ford Fiesta 1.25 16V. Ale jeho táta by ale Alfu rád vyskúšal !
18. 11. 2023 09:59
Re: Mozna je to zajimavy clanek...
V pondělí celý článek ve světě motorů. . .
17. 11. 2023 22:20
Re: Mozna je to zajimavy clanek...
Přesně tak.
17. 11. 2023 22:18
Re: Mozna je to zajimavy clanek...
Moje řeč. Jsou to darmožrouti!!