Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo Giulia (952): Auto samé překvapení

Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.
Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.
Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.
Motor 2.0 Turbo MultiAir
29 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (6)

Alfa Romeo Giulia nás poprvé překvapila v roce 2015 tím, že vůbec přišla. Prémiový sedan s hliníkovým podvozkem jsme už ani nečekali. O pár let později se zjistilo, že je i kvalitní. A zcela aktuálně žasneme, že se zatím nezadřel snad jediný motor bestiální vrcholné verze QV.

Že se něco velkého chystá a možná to i vyjde, věděli tehdy jen zasvěcení fandové značky. Ostatní sledovali její skomírání, když v roce 2011 ukončila výrobu modelu 159 bez nástupce. V takových situacích nebývá obvyklé, aby se s odstupem víc než pěti let nakonec přece jen objevil. Ctitelé ojetin to většinou vydrží, ale solventní a loajální zákazníci, obměňující auta třeba každé tři roky, musí hledat u konkurence.

Těžko je pak už přitáhnete zpět a těžko tak umoříte jakýkoliv nákladnější vývoj či výrobní zařízení. Když už se automobilka dostane do tak blbé situace, volí spíš převzetí jiného modelu a jeho prodej s vizuálními úpravami. Zkrátka něco, co v případě neúspěchu (a ten fakt velmi hrozí) nebude ekonomicky likvidační.

Mluvili spolu?

Alfa Romeo postupovala zcela opačně. Platforma Giorgio je jednou z vývojově i výrobně nejdražších, jaké kdy vznikly. Vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvek. Víc než 80 procent dílů je hliníkových. Jde o zadokolku s motorem podélně, volitelně nabízející automaticky připojitelný pohon všech kol. Hlavní hnací hřídel, lidově kardan, coby častý zdroj vibrací a pazvuků je karbonový.

Existují tři provedení zadního diferenciálu: standardní otevřený, se zvýšenou svorností nebo aktivní. Existují také tři typy tlumičů: standardní mechanické, lepší mechanické s útlumem závislým nejen na rychlosti, ale i na zdvihu, a elektronicky řízené. Výrobce si nezjednodušil práci ani tím, že by z nabídky vyřadil manuální převodovky. Do roku 2018 se nabízely pro slabší varianty dieselů 2.2 Multijet (100, 110 kW) a také pro špičkové benzinové QV 2.9 V6 biturbo (375 kW).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (6)