Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.
Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.
Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.
Motor 2.0 Turbo MultiAir
29 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo Giulia (952): Auto samé překvapení

Martin Vaculík

Alfa Romeo Giulia nás poprvé překvapila v roce 2015 tím, že vůbec přišla. Prémiový sedan s hliníkovým podvozkem jsme už ani nečekali. O pár let později se zjistilo, že je i kvalitní. A zcela aktuálně žasneme, že se zatím nezadřel snad jediný motor bestiální vrcholné verze QV.

Že se něco velkého chystá a možná to i vyjde, věděli tehdy jen zasvěcení fandové značky. Ostatní sledovali její skomírání, když v roce 2011 ukončila výrobu modelu 159 bez nástupce. V takových situacích nebývá obvyklé, aby se s odstupem víc než pěti let nakonec přece jen objevil. Ctitelé ojetin to většinou vydrží, ale solventní a loajální zákazníci, obměňující auta třeba každé tři roky, musí hledat u konkurence.

Těžko je pak už přitáhnete zpět a těžko tak umoříte jakýkoliv nákladnější vývoj či výrobní zařízení. Když už se automobilka dostane do tak blbé situace, volí spíš převzetí jiného modelu a jeho prodej s vizuálními úpravami. Zkrátka něco, co v případě neúspěchu (a ten fakt velmi hrozí) nebude ekonomicky likvidační.

Mluvili spolu?

Alfa Romeo postupovala zcela opačně. Platforma Giorgio je jednou z vývojově i výrobně nejdražších, jaké kdy vznikly. Vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvek. Víc než 80 procent dílů je hliníkových. Jde o zadokolku s motorem podélně, volitelně nabízející automaticky připojitelný pohon všech kol. Hlavní hnací hřídel, lidově kardan, coby častý zdroj vibrací a pazvuků je karbonový.

Existují tři provedení zadního diferenciálu: standardní otevřený, se zvýšenou svorností nebo aktivní. Existují také tři typy tlumičů: standardní mechanické, lepší mechanické s útlumem závislým nejen na rychlosti, ale i na zdvihu, a elektronicky řízené. Výrobce si nezjednodušil práci ani tím, že by z nabídky vyřadil manuální převodovky. Do roku 2018 se nabízely pro slabší varianty dieselů 2.2 Multijet (100, 110 kW) a také pro špičkové benzinové QV 2.9 V6 biturbo (375 kW).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!