Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo Giulia (952): Auto samé překvapení

6/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Alfa Romeo Giulia
    Alfa Romeo Giulia| Zdroj: acz
  • Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.
    Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.| Zdroj: Svět motorů
  • Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.
    Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.
    Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 Turbo MultiAir
    Motor 2.0 Turbo MultiAir| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.9 V6 QV
    Motor 2.9 V6 QV| Zdroj: acz
  • Motor 2.2 JTDm
    Motor 2.2 JTDm| Zdroj: Svět motorů
  • Kapota verze QV je nejen karbonová, ale obsahuje funkční průduchy pro odvod horkého vzduchu z motoru. Snad se to časem projeví třeba na lepší spolehlivosti elektrických svazků, které se u výkonných aut obvykle teplem rozpadají.
    Kapota verze QV je nejen karbonová, ale obsahuje funkční průduchy pro odvod horkého vzduchu z motoru. Snad se to časem projeví třeba na lepší spolehlivosti elektrických svazků, které se u výkonných aut obvykle teplem rozpadají.| Zdroj: acz
  • Manuální převodovky jsou Getrag MT 6I300 pro diesel a ZF 6S-53 pro verzi QV. Obě byly dva roky po uvedení modelu staženy z nabídky.
    Manuální převodovky jsou Getrag MT 6I300 pro diesel a ZF 6S-53 pro verzi QV. Obě byly dva roky po uvedení modelu staženy z nabídky.| Zdroj: Svět motorů
  • Volič jízdních režimů DNA je u obyčejných verzí spíš taková hračka. U ostrého QV s aktivním diferenciálem a elektronicky regulovanými tlumiči však opravdu zásadně mění charakter auta.
    Volič jízdních režimů DNA je u obyčejných verzí spíš taková hračka. U ostrého QV s aktivním diferenciálem a elektronicky regulovanými tlumiči však opravdu zásadně mění charakter auta.| Zdroj: Svět motorů
  • Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
    Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.| Zdroj: acz
  • Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
    Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.| Zdroj: acz
  • Mechanik a specialista na italské vozy Tomáš Kovačík ukazuje typické poškození výsuvného předního karbonového spojleru verze QV. Toto je čistě estetické, které není potřeba řešit.
    Mechanik a specialista na italské vozy Tomáš Kovačík ukazuje typické poškození výsuvného předního karbonového spojleru verze QV. Toto je čistě estetické, které není potřeba řešit.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadní difuzor u QV vypadá jako hloupá frajeřina, je však součástí funkční aerodynamiky a zásadně zesiluje přísavný efekt dokonale zakrytovaného podvozku
    Zadní difuzor u QV vypadá jako hloupá frajeřina, je však součástí funkční aerodynamiky a zásadně zesiluje přísavný efekt dokonale zakrytovaného podvozku| Zdroj: acz
  • Jelikož nelze vyrobit čtyřpístový třmen s ráčnou pro parkovací brzdu, má vrcholné provedení QV vzadu třmeny netypicky hned dva
    Jelikož nelze vyrobit čtyřpístový třmen s ráčnou pro parkovací brzdu, má vrcholné provedení QV vzadu třmeny netypicky hned dva| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavostí vozu je startování tlačítkem na volantu. Když do auta vlezete poprvé, chvíli hledáte, kde nahodit motor.
    Zajímavostí vozu je startování tlačítkem na volantu. Když do auta vlezete poprvé, chvíli hledáte, kde nahodit motor.| Zdroj: acz
  • Největšímu zájmu kupujících se těší verze Veloce – benzinové či dieselové čtyřkolky s automatem
    Největšímu zájmu kupujících se těší verze Veloce – benzinové či dieselové čtyřkolky s automatem| Zdroj: Svět motorů
  • Zcela základní verze Giulia se u nás téměř nevyskytuje. Běžným základem je model Super na snímku.
    Zcela základní verze Giulia se u nás téměř nevyskytuje. Běžným základem je model Super na snímku.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední náprava je lichoběžníková s vysokou těhlicí. Zajišťuje perfektní vlastnosti při dynamické jízdě – zejména pokud úsilí ladičů nesabotují dojezdové pneumatiky run-fl at.
    Přední náprava je lichoběžníková s vysokou těhlicí. Zajišťuje perfektní vlastnosti při dynamické jízdě – zejména pokud úsilí ladičů nesabotují dojezdové pneumatiky run-fl at.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Alfa Romeo Giulia
    Alfa Romeo Giulia| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po sundání krytu a sání je dobře vidět umístění olejového filtru, k němuž se tak na rozdíl třeba od dieselových verzí velmi dobře může
    Po sundání krytu a sání je dobře vidět umístění olejového filtru, k němuž se tak na rozdíl třeba od dieselových verzí velmi dobře může| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kapota je opravdu karbonová, byť zvenku normálně lakovaná. Uvnitř je však vidět nejen ušlechtilý materiál, ale i systém průduchů odvádějících horký vzduch po odstavení vozu.
    Kapota je opravdu karbonová, byť zvenku normálně lakovaná. Uvnitř je však vidět nejen ušlechtilý materiál, ale i systém průduchů odvádějících horký vzduch po odstavení vozu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Při prohlídce vozu zespodu Janek ukazuje vstup vzduchu pro chlazení zadního aktivního diferenciálu. Je nutný, v lamelových spojkách vzniká nemálo tepla.
    Při prohlídce vozu zespodu Janek ukazuje vstup vzduchu pro chlazení zadního aktivního diferenciálu. Je nutný, v lamelových spojkách vzniká nemálo tepla.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud auto jezdí přes 300 km/h, není vzorné zakrytování podvozku žádným rozmarem, ale skutečnou aerodynamickou nutností
    Pokud auto jezdí přes 300 km/h, není vzorné zakrytování podvozku žádným rozmarem, ale skutečnou aerodynamickou nutností| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Alfa Romeo Giulia
    Alfa Romeo Giulia| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Je málo automobilů, které by více lákaly k usednutí. Zde provedení s příplatkovými karbonovými sedačkami Sparco.
    Je málo automobilů, které by více lákaly k usednutí. Zde provedení s příplatkovými karbonovými sedačkami Sparco.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Sportovní vozy stárnou rychleji, a tak 77 000 km není zrovna málo. Překvapilo nás však, jak tuhé auto i po této porci stále je.
    Sportovní vozy stárnou rychleji, a tak 77 000 km není zrovna málo. Překvapilo nás však, jak tuhé auto i po této porci stále je.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Alfa Romeo Giulia
    Alfa Romeo Giulia| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Alfa Romeo Giulia
    Alfa Romeo Giulia| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo Giulia
Specifikací není tolik jako u německých aut, ale hezké varianty se najdou. Na snímku interiér verze Veloce z roku 2017.
Akumulátor je umístěn vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Byly s ním i určité zážitky, když výrobce u některých kusů neutáhl kabely a majitelé pak pobíhali kolem auta zcela bez „šťávy“.
Jednou z nejčastějších závad verzí vyrobených do roku 2019 je praskající displej. Projev závady urychlují různé lihové čističe.
Motor 2.0 Turbo MultiAir
Motor 2.9 V6 QV
Motor 2.2 JTDm
Kapota verze QV je nejen karbonová, ale obsahuje funkční průduchy pro odvod horkého vzduchu z motoru. Snad se to časem projeví třeba na lepší spolehlivosti elektrických svazků, které se u výkonných aut obvykle teplem rozpadají.
Manuální převodovky jsou Getrag MT 6I300 pro diesel a ZF 6S-53 pro verzi QV. Obě byly dva roky po uvedení modelu staženy z nabídky.
Volič jízdních režimů DNA je u obyčejných verzí spíš taková hračka. U ostrého QV s aktivním diferenciálem a elektronicky regulovanými tlumiči však opravdu zásadně mění charakter auta.
Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
Karbonová sedadla Sparco stála u nového vozu 97 000 Kč. Pokud chcete jezdit na okruhu, je to povinný příplatek. Bohužel se musí obejít bez vyhřívání.
Mechanik a specialista na italské vozy Tomáš Kovačík ukazuje typické poškození výsuvného předního karbonového spojleru verze QV. Toto je čistě estetické, které není potřeba řešit.
Zadní difuzor u QV vypadá jako hloupá frajeřina, je však součástí funkční aerodynamiky a zásadně zesiluje přísavný efekt dokonale zakrytovaného podvozku
Jelikož nelze vyrobit čtyřpístový třmen s ráčnou pro parkovací brzdu, má vrcholné provedení QV vzadu třmeny netypicky hned dva
Zajímavostí vozu je startování tlačítkem na volantu. Když do auta vlezete poprvé, chvíli hledáte, kde nahodit motor.
Největšímu zájmu kupujících se těší verze Veloce – benzinové či dieselové čtyřkolky s automatem
Zcela základní verze Giulia se u nás téměř nevyskytuje. Běžným základem je model Super na snímku.
Přední náprava je lichoběžníková s vysokou těhlicí. Zajišťuje perfektní vlastnosti při dynamické jízdě – zejména pokud úsilí ladičů nesabotují dojezdové pneumatiky run-fl at.
Alfa Romeo Giulia
Po sundání krytu a sání je dobře vidět umístění olejového filtru, k němuž se tak na rozdíl třeba od dieselových verzí velmi dobře může
Kapota je opravdu karbonová, byť zvenku normálně lakovaná. Uvnitř je však vidět nejen ušlechtilý materiál, ale i systém průduchů odvádějících horký vzduch po odstavení vozu.
Při prohlídce vozu zespodu Janek ukazuje vstup vzduchu pro chlazení zadního aktivního diferenciálu. Je nutný, v lamelových spojkách vzniká nemálo tepla.
Pokud auto jezdí přes 300 km/h, není vzorné zakrytování podvozku žádným rozmarem, ale skutečnou aerodynamickou nutností
Alfa Romeo Giulia
Je málo automobilů, které by více lákaly k usednutí. Zde provedení s příplatkovými karbonovými sedačkami Sparco.
Sportovní vozy stárnou rychleji, a tak 77 000 km není zrovna málo. Překvapilo nás však, jak tuhé auto i po této porci stále je.
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia