Domeček plný koleček. Rozvody jsou zkonstruovány úplně jinak než u BMW. Řetěz nevede až ke klikové hřídeli, není tak dlouhý a mnohem méně trpí natahováním. Mění se nejdříve při 200 000 km, častěji až při 300 000 km.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Mercedes-Benz
Auto s motorem OM 651 má i jeden z nejšikovnějších lidí na světě. A je s ním velice spokojený.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Když OM 651 přestane mazat, rychle se zadře a uvnitř nic nesvítí. Ložiska se připečou ke klikové hřídeli a s ní se protočí v bloku, takže jej servis musí kompletně odstrojit a poslat na svrtání středového uložení.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Když OM 651 přestane mazat, rychle se zadře a uvnitř nic nesvítí. Ložiska se připečou ke klikové hřídeli a s ní se protočí v bloku, takže jej servis musí kompletně odstrojit a poslat na svrtání středového uložení.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Radek Pavelka demontuje rám vyvažovacích hřídelí, který slouží zároveň jako překlad hřídele klikové.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Na snímku zadní strana motoru OM 651, na které jsou rozvody. V popředí nové a staré olejové čerpadlo, která jsou hlavní příčinou zadřených motorů. Můžete jej koupit přímo od originálního výrobce Pierburg, ale proti dílu od Mercedesu za 8614 Kč mnoho neušetříte.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Celosvětová rozšířenost mercedesů zaručuje skvělou nabídku náhradních dílů. Na snímku hlavní ložiska od fi rmy Kolbenschmidt určená pro přebroušenou klikovou hřídel a nově vystružený blok.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Většina zadřených motorů se dá opravit. Jen málokdy se blok zkroutí silami zadírající se klikové hřídele.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
V tomto kole je pružina vymezující vůle. Po letech bývá vymačkaná a je hlavní příčinou charakteristického zvuku drtičky na šutry, který mnohá ojetá CDI provází.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Častou příčinou úniků plnicího tlaku je prasklé plastové sání. Výměnou za nové se zbavíte i nánosů karbonu od ventilu EGR, které by se jinak obtížně čistily.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vedoucí servisu Auto Doli Libor Varmužka ukazuje asi nejčastěji vadný díl – držák palivového fi ltru, přes který vedou hadice chlazení|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vedoucí servisu Auto Doli Libor Varmužka ukazuje asi nejčastěji vadný díl – držák palivového fi ltru, přes který vedou hadice chlazení|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor s původními vstřikovači Delphi Piezotec, které zlobily a měly být vyměněny i s celým systémem za standardní řešení s přepadem. Takovým 220 a 250 CDI se vyhněte, či počítejte s vyššími náklady.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor s přepracovaným systém s gumovými hadičkami přepadu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor Mercedes-Benz OM 651|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Tak nízkým najetým kilometrům se nechce u pětiletého mercedesu věřit. Jenže tentokrát sedí. Auto jezdilo jen chvíli. Pak se velmi dlouho nemohlo prodat.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Modernizace v roce 2014 hodně zakulatila vnější hrany třídy E. Vnitřek však nadále schválně působil hodně robustním dojmem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kdo nechce připlácet, toho Mercedes potrestá. Hezkou ukázkou jsou sedačky potažené pytlovinou bez nastavitelné bederní opěrky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Stav AdBlue se u starších mercedesů ještě nezjistí v palubním menu, ale přes diagnostiku. Nádrž byla naplněna až po okraj.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Po roce 2014 dostaly AdBlue i některé modely, které s ním původně nepočítaly. Třída E kvůli tomu přišla o místo na rezervní kolo, zato nádrž je na velmi slušných 27 litrů a vystačí většinou na celý servisní interval.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kapkovou zkouškou jsme si ověřili, že olej je opravdu nový. Tak světlý se u dieselu běžně nevidí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kapkovou zkouškou jsme si ověřili, že olej je opravdu nový. Tak světlý se u dieselu běžně nevidí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mercedes-Benz E 250 BlueTec 4Matic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka