Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom|
Zdroj: Svět motorů
Modernizace přišla v roce 2018 a přinesla pásky denního svícení LED a kompletně přepracovanou příď|
Zdroj: Svět motorů
Ford Tourneo Custom z let 2012-2018|
Zdroj: Svět motorů
S modernizací v roce 2018 došlo k zásadnímu přepracování interiéru.|
Zdroj: Svět motorů
Z motorů pod kapotou moc vidět není. Musíte vědět jediné – spolehlivější jsou ještě ty starší s kubaturou 2,2 litru.|
Zdroj: Svět motorů
Výrobce chtěl lidem zjednodušit život, takže při natočení ovladače topení na doraz se zapne výhřev předního i zadního skla. V reálu je to hloupost, kterou si nepozorní ničí akumulátory.|
Zdroj: Svět motorů
Komfortní osobní verze Tourneo Custom mají vždy nahoru výklopné dveře. Spartánské Transity Kombi mají naopak standardně praktičtější dvoukřídlé, které umožňují strojní nakládku.|
Zdroj: Svět motorů
Verze Tourneo mají automaticky i topení vzadu s ovládáním na stropě. Zlepšuje tepelnou pohodu, ale sníží šířku nákladového prostoru na 1120 mm, takže už nenaložíte europaletu širší stranou dopředu. Proto u pracovních verzí Kombi a Kombi Van často chybí.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér není tak variabilní jako u třídy V od Mercedesu či Volkswagenu Multivan. Sedačky lze jen samostatně sklopit, či celé lavice vyjmout, což je práce pro dva silné a šikovné.|
Zdroj: Svět motorů
Ford Tourneo Custom|
Zdroj: Svět motorů
Ford Tourneo Custom|
Zdroj: Svět motorů
Nechtělo se nám věřit, že by šestiletý bývalý taxík měl najeto jen 71 000 km. Možná to ale bude i pravda.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Čínské rádio je zdánlivě propracované, dodají vám k němu i couvací kameru. Ale nezaslouží si nic jiného než okamžitě vyhodit do popelnice. Pravý konektor čnící nad ním je od taxametru.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je tuhá na dvojici listových per. Konstrukce náboje odpovídá těžkým užitkovým autům. Kotouč je plný, ale o průměru celých 16 mm. Matky kol se utahují klíčem číslo 21.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Proti starším fordům se dramaticky zlepšila protikorozní ochrana. Nejlépe je to vidět na zdeformovaných místech ojetých „bitevníků“, kde už chybí lak. A pak také v odvětrávacích otvorech nosníků – tam překvapí tlustá vrstva vosku.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud je vzadu klimatizace, vede v hliníkových trubkách chráněných plastem vedle trubek topení, které vidíte na snímku. Na rozdíl od konkurenčního Volkswagenu Multivan jsou dobře chráněny před korozí od posypové soli.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Proti starším fordům se dramaticky zlepšila protikorozní ochrana. Nejlépe je to vidět na zdeformovaných místech ojetých „bitevníků“, kde už chybí lak. A pak také v odvětrávacích otvorech nosníků – tam překvapí tlustá vrstva vosku.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Custom se nezvedá za prahy, ale za k tomu určené body náprav a jejich pomocných rámů – ukazuje Jiří Hrdý z plzeňského Autobondu. Vpravo ukázka, jak to dopadne, když někdo dá zvedák pod práh.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Custom se nezvedá za prahy, ale za k tomu určené body náprav a jejich pomocných rámů – ukazuje Jiří Hrdý z plzeňského Autobondu. Vpravo ukázka, jak to dopadne, když někdo dá zvedák pod práh.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Nejčastější závadou je od terénních jízd či vysokých obrubníků poškozená trubka posilovače řízení. Standardní plastový kryt pod motorem získaly až modely Euro 6 2.0 EcoBlue od roku 2016. U starších šlo připlatit za ocelový do terénu, málokdo to ale udělal.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Dle stavu motoru vůz rozhodně neabsolvoval dlouhé zimní jízdy. Dle zkušeného mechanika takto nevypadá motor, který má hodně najeto.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz měl poloviční zanesení filtru pevných částic popelem z maximálního přípustného. Je ale šance, že při provozu na delší vzdálenosti nebo servisní regeneraci se i část popele „vyfouká“ a životnost fi ltru bude větší než 140 000 km, k nimž bychom dospěli orientačním výpočtem z aktuálních kilometrů.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motory 2.0 EcoBlue zavedené v roce 2016 se zatím neprojevují v nejlepším světle. Natahují se jim šrouby hlav válců, kvůli čemuž selhávají těsnění. Dobré servisy radí kompletní repasi hlavy, protože původní příliš volná vodítka ventilů mohou způsobovat velkou spotřebu oleje.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík