Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia IV RS: Poslední radost ze starých časů
1
/
121
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia IV RS: Poslední radost ze starých časů
S motorem 2.0 TDI/147 kW se Octavia RS dělala jako předokolka i čtyřkolka. Pohon 4x4 je zde lehký, účinný a nejsou s ním větší potíže – ve spojení s dieselem jasná volba.
|
Svět motorů
Škoda Octavia RS
|
Svět motorů
Běžné verze mají lišty kolem oken stříbrné, sportovní pak černé. Kdo neopatrně strojně leští vůz, snadno se přesvědčí, že vznikly nalakováním těch černých. Ty zcela vzadu tvoří celek se sklem a jen s ním se také dodávají.
|
Svět motorů
Běžné verze mají lišty kolem oken stříbrné, sportovní pak černé. Kdo neopatrně strojně leští vůz, snadno se přesvědčí, že vznikly nalakováním těch černých. Ty zcela vzadu tvoří celek se sklem a jen s ním se také dodávají.
|
Svět motorů
Základní sedačky varianty RS. Nejsou špatné, ale překvapivě zas ne o moc lepší než zcela standardní „křesla“ poslední octavie.
|
Svět motorů
Verze RS samozřejmě existuje v obou karosářských verzích. Když budete hledat benzinovou předokolku, platí, že liftback jezdí citelně sportovněji.
|
Svět motorů
Nacpat i do verze RS plug-in hybrid iV a softwarově jeho výkon z 160 posílit na 180 kW bylo marketingové rozhodnutí. Na trzích, kde se zdanění aut řídí emisemi CO2, to však výrobci poskytlo nemalou výhodu.
|
Svět motorů
Motor 2.0 TSI často vídáte bez krytu. Není to tak, že by jej ztratil majitel. Sebral mu jej značkový servis na příkaz výrobce kvůli riziku požáru. Přes rok se čekalo na odolnější typ, který by teď už měl být k dispozici.
|
Svět motorů
Škoda Octavia RS
|
Svět motorů
Nahrazení poctivé páky impulzním voličem byla technická blbost – nikdo k tomu nepředělal převodovku tak, aby nebylo nutné manuálně obsluhovat lanovod pro blokovací kolík.
|
Svět motorů
Takže součástí voliče musí být elektromagnet, který zlobí. Výměna je u některých variant extrémně pracná. Například u hybridní RS iV se musí demontovat i podmotorový rám.
|
Svět motorů
Takže součástí voliče musí být elektromagnet, který zlobí. Výměna je u některých variant extrémně pracná. Například u hybridní RS iV se musí demontovat i podmotorový rám.
|
Svět motorů
Takže součástí voliče musí být elektromagnet, který zlobí. Výměna je u některých variant extrémně pracná. Například u hybridní RS iV se musí demontovat i podmotorový rám.
|
Svět motorů
Výhoda verze RS pro kupujícího ojeté octavie je i v tom, že vždy má dražší typ světlometů LED, takzvané Matrix. S těmi jezdíte stále na dálkové a ony jen vystíní ostatní auta. Zbytek prostoru před vámi je zalit jasným světlem.
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Od roku 2021 lze nezávislé topení kromě obvyklých způsobů spustit ještě přes mobil z aplikace MyŠkoda. Musíte však osobně zajít k prodejci, aby ověřil, že jste oprávněný majitel a funkci vám odemkl. Auto s naftovým topením také nemá přídavný elektrický topný element. Když se „bufík“ pokazí nebo je v nádrži málo nafty, motor pořádně zatopí až po desítkách kilometrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Top ergonomické sportovní sedačky s masážní funkcí potažené syntetickou jelenicí Suedia, které výrobce nabízí za příplatek 55 000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dětem se obvykle líbí, když má vůz panoramatickou střechu. Majiteli přinese spíše komplikace, zejména když bude mít vůz déle.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Od roku 2021 lze nezávislé topení kromě obvyklých způsobů spustit ještě přes mobil z aplikace MyŠkoda. Musíte však osobně zajít k prodejci, aby ověřil, že jste oprávněný majitel a funkci vám odemkl. Auto s naftovým topením také nemá přídavný elektrický topný element. Když se „bufík“ pokazí nebo je v nádrži málo nafty, motor pořádně zatopí až po desítkách kilometrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Obrovskou výhodou vozu je volitelné tažné zařízení v elegantním sklopném provedení ovládané ze zavazadelníku
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Plnohodnotné rezervní kolo Octavia RS nenabízí vůbec. Štěstí je, když má aspoň toto dojezdové.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Motor 2.0 TDI z poslední řady EA 288 Evo existuje ve dvou zcela mechanicky odlišných provedení. Zatímco varianty s výkonem 85 a 110 kW v obyčejných modelech jsou litinové s ocelovými písty, tak silná verze 147 kW v RS má písty a blok hliníkové.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sklopné tažné zařízení je obrovský bonus, protože jeho následná montáž na dnešní vůz je složitá. Tady už jej někdo párkrát použil.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Z estetických důvodů má RS dvě koncovky výfuku. Z obou však jde pára jen u benzinové varianty 2.0 TSI, u dieselu a hybridu je falešná.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nevýhodou dieselové Octavie RS jsou slabé brzdy, zcela stejné jako na standardním modelu. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti až 1771 kg a maximální rychlosti 243 km/h jsou přední kotouče o průměru 312 mm zoufale málo. Zde už byly měněny, teď to bude čekat ty zadní. Dobré brzdy má jen benzinový model 2.0 TSI (vpředu 340 mm).
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nevýhodou dieselové Octavie RS jsou slabé brzdy, zcela stejné jako na standardním modelu. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti až 1771 kg a maximální rychlosti 243 km/h jsou přední kotouče o průměru 312 mm zoufale málo. Zde už byly měněny, teď to bude čekat ty zadní. Dobré brzdy má jen benzinový model 2.0 TSI (vpředu 340 mm).
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Auto vibruje i po vyvážení kol. Pravděpodobnou příčinou jsou zcela nové pneumatiky Nokian. S křivými plášti se letos roztrhl pytel – řešíme už aspoň dvacáté takové auto.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V servisu Autostyl Trutnov jsme nechali zkontrolovat geometrii a byla překvapivě stále v předepsaných hodnotách. U těžkého vozu na českých cestách úplná výjimka.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Mezinápravová spojka už se dávno nejmenuje Haldex, ale naladěná je skvěle. V zatáčkách sebere zadním kolům trochu vodicí síly a srovná tak podmínky s předními – auto přestane být nedotáčivé.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 4x4
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Daniel Říha radí při každém servisu kontrolovat, zda nezačíná odstávat pryžové těsnění kolem volitelné panoramatické střechy. Kdyby ano, vlhkost se vtáhne mezi pryž a plech až k jeho vnitřní hraně a uvnitř začne bujet koroze. Situaci je tak vhodné řešit včas výměnou těsnění, nikoli nechat dojít do fáze, v jaké to dnes mají zanedbané desetileté octavie třetí generace.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid