Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia IV RS: Poslední radost ze starých časů

Martin Vaculík
Diskuze (6)

Když v roce 2000 Škodovka představila sportovní variantu octavie pojmenovanou RS, stala se z ní téměř kultovní záležitost a sen, který si mnozí splnili až po letech. Bude mít takovou pozici i současné, čtvrté RS, o kterém už víme, že je poslední?

Recenze čtvrté generace octavie nám spadla do týdne, kdy Německo ochromily protesty zemědělců a ekonomičtí komentátoři se začínají předhánět v analýzách, jak tamním lidem dochází, že přechod na bezuhlíkovou budoucnost nebude zdarma. A že peníze, které se na něj vydají, budou bezprostředně na něco chybět a budoucí úspory jsou příliš vzdálené na to, aby na ně slyšela většina voličů. Jak to celé dopadne, zda Evropa bude zelená a prosperující, nebo jen chudá a rozvrácená, to nevíme. Co ale víme jistě, je, že Škodovka chystá pět nových elektrických modelů a ani jednu octavii. A i kdyby Evropská unie otočila kurz, nemůže domácí automobilka zahodit rozdělanou práci, v níž už je moc peněz. Takže tento rok přijde facelift octavie, což je čas, kdy se má začít dělat na nástupci. Nic takového se ale neděje. Čtvrtou generací se tedy její geneze uzavře, a to včetně vrcholné varianty RS.

Stále vzácnější

Na druhou stranu výrobce si bude počínat pragmaticky. Když už nevyvine žádné další spalovací modely, bude aspoň ty stávající vyrábět, dokud o ně bude zájem nebo to legislativa dovolí. Dle našich informací je tak po letošním v plánu ještě jeden facelift, klidně i tak zásadní, že snese označení nová generace.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (6)

Doporučujeme

15. 1. 2024 18:02
Re: Opravu poslední?
To je asi pravda, nicméně musím doplnit, že mám trojkovými Octaviemi vesměs pozitivní zkušenost (hlavně diesely) a asi nejlepší s často haněným RS TDI v kombíku, které mi vyloženě vyhovuje.
Vše funguje zatím bez problémů a s provedením vozu jako takovým nemám zásadní problém (snad jen odhlučnění od kol by mohlo být lepší). Pravda je, že já ho koupil kvůli kombinaci toho motoru a manuálu, rozhodně ne kvůli pseudosportovnosti. Ono to ale nakonec docela dobře funguje pro běžné ježdění - tužší podvozek, kratší řazení, strmější řízení a motor, který má dostatek výkonu i točivého momentu a zachování každodenní praktičnosti. Ale ta poslední generace je úplná zoufalost za nehoráznou cenu, tím se fakt Škodovka střílí do vlastní nohy.
14. 1. 2024 18:07
Re: Opravu poslední?
Torres nemá motor
14. 1. 2024 09:08
Sedačky
Dobrý den, Mám RS z konce roku 2022 a vyhřívané sedačky mám na předních i zadních sedadlech v rámci balíku RS Challenge. Opravte si to v minusech.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2024 08:49
Re: Opravu poslední?
Najpoctivejsia bola 2kova octavka.. uz na trojke sa setrilo ( ale este sa dala ) .. no a za sucasnu skaredu a ohryzenu octavku s 1,5tsi by som fakt 27 litrov ( v zaklade ) nedal.. to uz radsej nejake suv ... povedzme torres od yonga bude v cene octavky daleko lepsim autom po kazdej stranke .. treba si len vediet vybrat a trosku auta sledovat ... a clovek potom nema problema co za dane prachy kupit aby sa neobabral :yes:
13. 1. 2024 23:50
Re: Opravu poslední?
Pokud EU spalovací auta zakáže, tak to bude poslední oktavka.

Přesně, jezdím teď Octavia 4 1.5TSI a tragédie. Oproti 3ti řadě to dokázali pořádně zhoršit. 😠😟