Ojetá Mazda 2 (DJ): Spolehlivost na druhou
1
/
66
Prohlédnout znovu
Ojetá Mazda 2 (DJ): Spolehlivost na druhou
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
I takhle může Mazda 2 uvnitř vypadat. Jedná se o jedno z prvních novinářských aut s motorem G115. Většina je však skromnějších.
|
Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s analogovým rychloměrem. Teploměr chladicí kapaliny vždy chybí. Částečně jej nahrazuje kontrolka ohřívání motoru.
|
Svět motorů
Špičková verze dostala samočinnou klimatizaci, ale pouze jednozónovou
|
Svět motorů
Napínák plochého řemenu, který občas zlobí a je drahý.
|
Svět motorů
Integrovaný infotainment nabídl výrobce ve dvou verzích. Zde je vyšší varianta s navigací.
|
Svět motorů
Do modernizace se nabízely dvě verze předních světlometů. Většina aut na trhu má standardní se stařičkou žárovkou H4.
|
Svět motorů
Stroj na výměnu oleje i s nezbytným proplachem.
|
Svět motorů
Jediný správný olej, tady od Ravenolu
|
Svět motorů
Samočinná převodovka Aisin má mechanický volič.
|
Svět motorů
Jediný vznětový motor, nabízený do roku 2018. Jízdně je příjemný, leč vrtošivý. Čili vám jej nemůžeme doporučit.
|
Svět motorů
Vrcholná verze zážehové patnáctistovky s pokročilým proměnným časováním rozvodu a technikou i-Eloop. Ta je naopak velmi spolehlivá.
|
Svět motorů
Zadní kotoučové brzdy jsou u Mazdy 2 vzácností. Pokud vibrují, což platí také o předních, není potřeba je vždy měnit. Lze je totiž lidově řečeno stočit přímo na vozidle. K tomu slouží tenhle dílenský stroj.
|
Svět motorů
Mazda 2
|
Svět motorů
Mazda 2
|
Svět motorů
Výpis z diagnostiky závad řídicích jednotek. Řádek zcela nahoře popisuje problém s nízkým tlakem klimatizace.
|
Svět motorů
Zadní náprava je sofistikovanější, než to na první pohled vypadá. Černá plastová „krabička“ pod vanou rezervy je nádobkou s aktivním uhlím.
|
Svět motorů
Spodní rameno přední nápravy vyniká životností, 200 000 km nebývá problém. Je ale k mání jen coby originální díly a dost drahé.
|
Svět motorů
Pomocný profil spojující výztuhu předního nárazníku s podélníkem v motorovém prostoru. Koroze se mu nevyhýbá.
|
Svět motorů
Řídicí ventil variabilního časování S-VT. Za působení elektromagnetu přepouští olej vždy do jedné ze dvou komor hydraulického přesuvníku.
|
Svět motorů
Dvojka nabídla dvě varianty přístrojové desky. Zde je varianta s digitálním rychloměrem, jež byla standardem u vrcholné verze.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska základní výbavy. Trochu zvláštně působí prostřední výdechy ventilace. Ergonomie je ale bez výhrad.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace byla i na českém trhu v základu. U dvou nejnižších výbav ale pouze manuální
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Základní infotainment s monochromatickým displejem. I ta ale má slot na USB 2.0 a AUX. Od roku 2019 je ve výbavě nové rozhraní, které podporuje také Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší verze potěší ovládáním otočným kolečkem za řadicí pákou. Dotyková obrazovka funguje pouze u stojícího vozidla.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvojka má vždy bezklíčové spouštění motoru. Bezklíčový vstup ale často chybí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ve standardu byla vždy lepicí sada. Prostor pro dojezdovou rezervu ale je, přičemž byla nabízena v rámci příslušenství.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Motory jsou v přídi Mazdy 2 pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy skloněné poněkud dozadu. G75 má proměnné časování pouze na sání řešené hydraulickým přesuvníkem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Čtveřice zapalovacích cívek. Za selháním některé z nich stojí často laxní přístup k výměně svíček. Vlevo nahoře je vidět řídicí ventil, takzvané OCV proměnného časování rozvodu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mazda 2 Skyactiv G75 1.5 16V
|
Svět motorů/Michal Kollert
Světlomet LED od modernizace v roce 2019. Spolu s tím došlo k vypuštění svítilen s žárovkou H4 z nabídky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava