Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Yaris|
Zdroj: Svět motorů
Systém Touch 1 před prvním faceliftem nepodporuje češtinu, tu získal až Touch 2. Apple Car Play a Android Auto se yaris naučil až v roce 2019 s novým multimediálním systémem TAS500.|
Zdroj: Svět motorů
Manuální klimatizace s klasickými otočnými knoflíky.|
Zdroj: Svět motorů
Denní svícení LED bylo vyhrazeno jen nejvyšším výbavám, ostatní yarisy se musí vypořádat s častějšími výměnami žárovek|
Zdroj: Svět motorů
Hybridní yarisy jsou vybaveny planetovou skříní e-CVT. Díky výpomoci elektromotorů nedochází k velkému namáhání komponent motoru a zcela se jim vyhýbá natahování rozvodových řetězů. Poloha B umožňuje rekuperaci energie při zpomalování.|
Zdroj: Svět motorů
Trakční baterie NiMH hybridního yarisu se ukrývá pod zadní sedačkou. Toyota na ni dává záruku 10 let, dle zkušeností z priusu se zájemci o ojeté yarisy nemusí bát výrazného poklesu kapacity.|
Zdroj: Svět motorů
Pod přední kapotou hybridu se vedle patnáctistovky ukrývá velká krabice střídače napětí. Pod ní se pak nachází samotný trakční elektromotor.|
Zdroj: Svět motorů
Třídveřová varianta yarisu je v Česku raritou, v bazarech se nacházejí jen jednotky kusů. Většina zákazníků dala přednost praktičtější variantě, která stála jen o 10 000 Kč více.|
Zdroj: Svět motorů
Sportovní derivát GRMN vychází z třídveřového yarisu, jeho technika se dočkala podstatných úprav. Díky tomu se stal podle mnohých téměř dokonalým hot-hatchem, vzhledem k produkci omezené pro Evropu na 400 kusů se v inzerci objeví velmi výjimečně.|
Zdroj: Svět motorů
Od předchůdců se trojka liší nahrazením digitálního přístrojového štítu analogovou klasikou s malým monochromatickým displejem zobrazujícím dodatečné informace|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Třetí yaris získal konzervativnější interiér, který upustil od kapličky přístrojů umístěné uprostřed palubní desky, jako tomu bylo u prvních dvou generací. Minimalistický zůstal i nadále a během dvou faceliftů se příliš neměnil.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Displej multimediálního systému nemá příliš velké rozlišení, ale snadno se ovládá, poslouchá i gesta a po vypnutí animací dokáže být rychlý.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Automatická klimatizace je výsadou nejvyšších výbav, naopak u hybridu představuje standard už od základu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Konektor USB se na středový tunel dostal až po faceliftu, do té doby se ukrýval ve skřínce před spolujezdcem, kde o jeho existenci nemá mnoho majitelů ani tušení|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
S 286 litry nepatří kufr yarisu k největším, sklopením sedaček lze zvětšit objem na 768 litrů. Díky umístění baterie pod sedačkou se kapacita nemění ani u hybridní varianty.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahou kufru se sice nachází místo pro rezervní kolo, i slušně vybavený yaris si tam ale vozí sadu na opravení defektu|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
S atmosférickým čtyřválcem o objemu 1,33 se v českých bazarech setkáme nejčastěji, v naprosté většině případů s manuálem|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota Yaris 1.33 VVT-i (73 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Oranžový mor si pomalinku hledá cestu na některé díly podvozku, což není v našich podmínkách nic neobvyklého. Dodatečná protikorozní ochrana po koupi by jistě neuškodila.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Oranžový mor si pomalinku hledá cestu na některé díly podvozku, což není v našich podmínkách nic neobvyklého. Dodatečná protikorozní ochrana po koupi by jistě neuškodila.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka