Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Systém Touch 1 před prvním faceliftem nepodporuje češtinu, tu získal až Touch 2. Apple Car Play a Android Auto se yaris naučil až v roce 2019 s novým multimediálním systémem TAS500.
Manuální klimatizace s klasickými otočnými knoflíky.
47 Fotogalerie

Ojetá Toyota Yaris (P13): Bezproblémový společník

Michal Dokoupil

Toyota se těší pověsti výrobce nejspolehlivějších vozů. Yaris to potvrzuje. Je autem, kterým jezdíte a víc neřešíte.

Když v roce 1999 Toyota nahradila úspěšný, ale ve všech ohledech nezajímavý minivůz Starlet novým modelem, nazvaným pro Evropu Yaris, vznikl obrovský hit. Pod moderním a originálním zevnějškem se skrývala pro svou třídu inovativní technika. Druhá generace už revoluci nezpůsobila, nicméně pokračovala v úspěšném tažení předchůdce. Třetí pokolení definitivně opustilo roztomile kulaté tvary a po vzoru ostatních toyot převzalo lehce agresivní sportovnější vzhled. Především ale yaris přestal být jen malou nákupní taškou, místo toho se stal autem i pro delší cesty. Samozřejmě si jej ale lidé ale dál kupovali hlavně pro městský pohyb.

Třetí yaris je typické auto pro řidiče, který se nechce příliš starat, nehodlá investovat do jeho oprav, zkrátka chce jezdit, tankovat a měnit olej. Preference zákazníků se přesto trochu změnily. Zatímco dříve většina volila základní tříválcovou jednotku, u třetí generace už se kolem 70 % rozhodlo pro výkonnější čtyřválec 1,33 litru s šestistupňovým manuálem, se kterým se z vozítka rázem stal příjemně svižný společník. Toyotě se navíc podařilo oslovit i mladší klientelu, zejména po příchodu pestrobarevných kombinací karoserie.

Mezi kupci převažovali soukromí majitelé, kteří si vůz drží delší dobu, než je tomu u flotilových modelů. Kvůli tomu je nabídka ojetých yarisů docela omezená a dobře si drží cenu. Běžný majitel jezdí, dokud vůz slouží, a to je v tomto případě třeba celá generace modelu. Na trojku tak často přesedlali lidé, kterým už přestala stačit původní zakulacená jednička.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!