Ojetý Volkswagen Beetle (2011-2019): Vtipně zabalená konfekce

1/30
Zavřít
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
  • U nejoblíbenějších středních výbav (Design, Comfortline) byl dekor palubní desky vyveden v barvě karoserie. Kromě toho ještě existovaly pakety Color4Me se čtyřmi barevnými styly i pro středovou konzolu, takže možných kombinací byl nespočet.
    U nejoblíbenějších středních výbav (Design, Comfortline) byl dekor palubní desky vyveden v barvě karoserie. Kromě toho ještě existovaly pakety Color4Me se čtyřmi barevnými styly i pro středovou konzolu, takže možných kombinací byl nespočet.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska je štíhlejší a více inspirovaná prapředchůdcem. Manuální šestikvalt byl základem u všech verzí kromě TDI se 77 a 81 kW. Parkovací brzda je vždy mechanická. Zde vzácné provedení Fender Edition s výdřevou ve stylu kytar Fender Stratocaster.
    Palubní deska je štíhlejší a více inspirovaná prapředchůdcem. Manuální šestikvalt byl základem u všech verzí kromě TDI se 77 a 81 kW. Parkovací brzda je vždy mechanická. Zde vzácné provedení Fender Edition s výdřevou ve stylu kytar Fender Stratocaster.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzadu jsou jen dvě místa, rozměrově opět jen pro děti. Charakteristický tvar střechy vzadu silně omezuje místo nad hlavou, beetle se však nekupuje kvůli roli rodinného autobusu. Roztomilá retropoutka jsou praktičtější než konvenční madla.
    Vzadu jsou jen dvě místa, rozměrově opět jen pro děti. Charakteristický tvar střechy vzadu silně omezuje místo nad hlavou, beetle se však nekupuje kvůli roli rodinného autobusu. Roztomilá retropoutka jsou praktičtější než konvenční madla.| Zdroj: Svět motorů
  • Generačně se nejvíc zvětšil kufr, jehož objem poskočil z 214 na 310 l. To ale platí pro základní verzi, nikoliv pro tuhle s příplatkovým 400W audiosystémem Fender, který má v kufru subwoofer. Pod podlážkou byste měli najít dojezdové rezervní kolo.
    Generačně se nejvíc zvětšil kufr, jehož objem poskočil z 214 na 310 l. To ale platí pro základní verzi, nikoliv pro tuhle s příplatkovým 400W audiosystémem Fender, který má v kufru subwoofer. Pod podlážkou byste měli najít dojezdové rezervní kolo.| Zdroj: Svět motorů
  • Dobrodružný Beetle Dune s podvozkem zvýšeným o 10 mm a plastovými lemy blatníků se objevil až po decentním faceliftu v roce 2016. Terénní je jen naoko, přesto je velmi vyhledávaný. Kombinoval se se všemi motorizacemi jako běžný beetle, u nás ale nanejvýš se 110 kW.
    Dobrodružný Beetle Dune s podvozkem zvýšeným o 10 mm a plastovými lemy blatníků se objevil až po decentním faceliftu v roce 2016. Terénní je jen naoko, přesto je velmi vyhledávaný. Kombinoval se se všemi motorizacemi jako běžný beetle, u nás ale nanejvýš se 110 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Speciálních edicí beetlu vzniklo hodně, určitý potenciál růstu historické hodnoty by mohla mít snad jen limitka Beetle GSR z let 2013-2014 (3500 kusů, 2.0 TSI/147 nebo 155 kW). GSR je zkratkou německé hříčky „černožlutý závoďák“ a vzpomínkou na legendární speciál na bázi klasického brouku VW 1303 S.
    Speciálních edicí beetlu vzniklo hodně, určitý potenciál růstu historické hodnoty by mohla mít snad jen limitka Beetle GSR z let 2013-2014 (3500 kusů, 2.0 TSI/147 nebo 155 kW). GSR je zkratkou německé hříčky „černožlutý závoďák“ a vzpomínkou na legendární speciál na bázi klasického brouku VW 1303 S.| Zdroj: Svět motorů
  • Spodní odkládací schránka je ta hlavní, horní plytká je spíš designovka. Některé starší audiosystémy nemívaly v základu vstup USB. Je-li ve spodní chránce příplatkový multimediální vstup Media- In, jde chybějící USB vyřešit alespoň redukčním kabelem.
    Spodní odkládací schránka je ta hlavní, horní plytká je spíš designovka. Některé starší audiosystémy nemívaly v základu vstup USB. Je-li ve spodní chránce příplatkový multimediální vstup Media- In, jde chybějící USB vyřešit alespoň redukčním kabelem.| Zdroj: Svět motorů
  • Tento beetle má podstatně kvalitnější protikorozní ochranu karoserie než předchůdce. Má i lépe vyřešená zákoutí v přechodu prahů k zadním blatníkům, kde se dříve ráda držela vlhkost a sůl. Kabriolety v zimě téměř nejezdily, takže budou zdravé ještě déle.
    Tento beetle má podstatně kvalitnější protikorozní ochranu karoserie než předchůdce. Má i lépe vyřešená zákoutí v přechodu prahů k zadním blatníkům, kde se dříve ráda držela vlhkost a sůl. Kabriolety v zimě téměř nejezdily, takže budou zdravé ještě déle.| Zdroj: Svět motorů
  • Beetle Cabrio se i přes vyztužený podvozek trochu kroutí, ale je to úžasná stylovka. Kufr zmenšený na 225 l na plavky a plážové žabky stačí. Nový potah plátěné střechy je za 47 000 Kč, čelní uzamykací mechanismus za 18 300 Kč. Ovládací servomotory za 2x 15 200 Kč.
    Beetle Cabrio se i přes vyztužený podvozek trochu kroutí, ale je to úžasná stylovka. Kufr zmenšený na 225 l na plavky a plážové žabky stačí. Nový potah plátěné střechy je za 47 000 Kč, čelní uzamykací mechanismus za 18 300 Kč. Ovládací servomotory za 2x 15 200 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední náprava nežádá zásadnější investice, nanejvýš odejde tyčka stabilizátoru nebo se takhle rozžvýká zadní silentblok příčného ramene, který by šel vyměnit i samostatně. Ložiska kol jsou odolná, pokud „nevymetete“ obzvlášť hluboký kráter v asfaltu.
    Přední náprava nežádá zásadnější investice, nanejvýš odejde tyčka stabilizátoru nebo se takhle rozžvýká zadní silentblok příčného ramene, který by šel vyměnit i samostatně. Ložiska kol jsou odolná, pokud „nevymetete“ obzvlášť hluboký kráter v asfaltu.| Zdroj: Svět motorů
  • I nejslabší verze mají vzadu kotoučové brzdy, a jak je u „koncernu“ zvykem, je nemožné je pár let udržet ve zdraví. Zadní brzdy s brzděním pomáhají jen málo, takže mají čas rezavět a zatuhávat ve třmenech. Nekvalitní materiál destiček zkázu ještě prohlubuje.
    I nejslabší verze mají vzadu kotoučové brzdy, a jak je u „koncernu“ zvykem, je nemožné je pár let udržet ve zdraví. Zadní brzdy s brzděním pomáhají jen málo, takže mají čas rezavět a zatuhávat ve třmenech. Nekvalitní materiál destiček zkázu ještě prohlubuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Původní motory 1.2/1.4 TSI řady EA 111, montované do roku 2014, měly ještě obávaný řetězový rozvod. Prodeje beetlu se ale pořádně rozběhly až v roce 2012, kdy už tyhle motory dostávaly vylepšené díly. Na snímku opravná sada pro 1.4 TSI/118 kW Twincharger – zrovna tomu se ale vyhněte.
    Původní motory 1.2/1.4 TSI řady EA 111, montované do roku 2014, měly ještě obávaný řetězový rozvod. Prodeje beetlu se ale pořádně rozběhly až v roce 2012, kdy už tyhle motory dostávaly vylepšené díly. Na snímku opravná sada pro 1.4 TSI/118 kW Twincharger – zrovna tomu se ale vyhněte.| Zdroj: Svět motorů
  • Původní 1.4 TSI Twincharger se 118 kW je technicky i jízdně zajímavý, ale problémový motor. Trpí řadou závad včetně fenoménu LSPI, který ve výsledku takto rozbije písty. Novější software omezil četnost této závady, ale rozhodně ji zcela nevyhladil.
    Původní 1.4 TSI Twincharger se 118 kW je technicky i jízdně zajímavý, ale problémový motor. Trpí řadou závad včetně fenoménu LSPI, který ve výsledku takto rozbije písty. Novější software omezil četnost této závady, ale rozhodně ji zcela nevyhladil.| Zdroj: Svět motorů
  • V důsledku dieselgate se hlavně do TDI starší řady EA 189 přehrávaly „opravené“ softwary, zvyšující objem recirkulovaných spalin. Tím se zrychlilo zanášení ventilů EGR i jejich chladičů. Konkrétně na TDI řady EA 189 je ale seženete v kompletu za únosných 11 500 Kč.
    V důsledku dieselgate se hlavně do TDI starší řady EA 189 přehrávaly „opravené“ softwary, zvyšující objem recirkulovaných spalin. Tím se zrychlilo zanášení ventilů EGR i jejich chladičů. Konkrétně na TDI řady EA 189 je ale seženete v kompletu za únosných 11 500 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
  • Verze Sport mívala standardně „karbonovou“ dekoraci palubky i přídavné tři budíky uprostřed. Jde o teploměr oleje, stopky a tlakoměr turbodmychadla. Pokud vás zajímá, kolik nejvíc „tlačí“ motor 2.0 TSI/147 kW, tak je to 1,6 baru.
    Verze Sport mívala standardně „karbonovou“ dekoraci palubky i přídavné tři budíky uprostřed. Jde o teploměr oleje, stopky a tlakoměr turbodmychadla. Pokud vás zajímá, kolik nejvíc „tlačí“ motor 2.0 TSI/147 kW, tak je to 1,6 baru.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny verze 2.0 TSI si tu vystačí s běžným benzinem oktanového čísla 95. Varianty 147 a 155 kW mají shodný točivý moment 280 Nm a ještě spadají do starší rodiny EA 888 Gen2 s pouze přímým vstřikováním. Rozvody u těchto ročníků už nebývaly problémové.
    Všechny verze 2.0 TSI si tu vystačí s běžným benzinem oktanového čísla 95. Varianty 147 a 155 kW mají shodný točivý moment 280 Nm a ještě spadají do starší rodiny EA 888 Gen2 s pouze přímým vstřikováním. Rozvody u těchto ročníků už nebývaly problémové.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejzazší tolerovaný výsun napínáku řetězu u 2.0 TSI EA 888 je sedm zářezů vyčnívajících před tělo napínáku – to už by značilo hraničně natažený rozvodový řetěz. Zde je na čtyřech zářezech. Počítají se přesně od místa, na nějž na fotce ukazuje žlutá šipka.
    Nejzazší tolerovaný výsun napínáku řetězu u 2.0 TSI EA 888 je sedm zářezů vyčnívajících před tělo napínáku – to už by značilo hraničně natažený rozvodový řetěz. Zde je na čtyřech zářezech. Počítají se přesně od místa, na nějž na fotce ukazuje žlutá šipka.| Zdroj: Svět motorů
  • Drobné úniky oleje jsou u motorů EA 888 běžné a přicházejí i v nízkých kilometrech, bez sundání krytu je ale neodhalíte. Senzor na dně olejové vany monitorující hladinu i teplotu oleje už nekomunikuje a bude potřeba výměna. Nový vychází na 3000 Kč.
    Drobné úniky oleje jsou u motorů EA 888 běžné a přicházejí i v nízkých kilometrech, bez sundání krytu je ale neodhalíte. Senzor na dně olejové vany monitorující hladinu i teplotu oleje už nekomunikuje a bude potřeba výměna. Nový vychází na 3000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Nádherně zachovalý kousek, ten si v soli moc nezajezdil. Ramena i nápravnice netknuté korozí. Však také platforma šestkových golfů, to bývala ještě kvalita! Nenacházíme ani žádné poškození podvozku. Zadní brzdy už ale dožívají a volají po výměně.
    Nádherně zachovalý kousek, ten si v soli moc nezajezdil. Ramena i nápravnice netknuté korozí. Však také platforma šestkových golfů, to bývala ještě kvalita! Nenacházíme ani žádné poškození podvozku. Zadní brzdy už ale dožívají a volají po výměně.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvouzónovou klimatizaci nejdete u výbavy Sport vždy. Reguluje dobře a už nemívá problém s krokovými motorky, jak to bývalo pravidlem za dob Golfu V. Beetle měl po celou dobu produkce staré dobré chladivo R134a, levnější a méně náchylné k únikům.
    Dvouzónovou klimatizaci nejdete u výbavy Sport vždy. Reguluje dobře a už nemívá problém s krokovými motorky, jak to bývalo pravidlem za dob Golfu V. Beetle měl po celou dobu produkce staré dobré chladivo R134a, levnější a méně náchylné k únikům.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvoulitr opřený do sportovně krátkých převodů táhne jako protržený, ale taky tak žere. Stlačit průměry pod 9 l jde jen s velkým sebezapřením. S naší skříní 6DSG už při 90 km/h na šestku točí 2000 min-1. Při reálných 130 km/h pak téměř 2900 min-1.
    Dvoulitr opřený do sportovně krátkých převodů táhne jako protržený, ale taky tak žere. Stlačit průměry pod 9 l jde jen s velkým sebezapřením. S naší skříní 6DSG už při 90 km/h na šestku točí 2000 min-1. Při reálných 130 km/h pak téměř 2900 min-1.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz nedávno dovezený z Německa se může pochlubit perfektně zdokumentovanou servisní historií i pečlivým předchozím majitelem. Motor nemíval olej déle než 15 000 km. Výměna oleje v automatu 6DSG se odehrála při 105 000 km, a to už byla druhá.
    Vůz nedávno dovezený z Německa se může pochlubit perfektně zdokumentovanou servisní historií i pečlivým předchozím majitelem. Motor nemíval olej déle než 15 000 km. Výměna oleje v automatu 6DSG se odehrála při 105 000 km, a to už byla druhá.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové bixenony nesvítily špatně, ale časem začnou trpět zákalem čočky. Máte-li předfaceliftový beetle se základními halogeny a osadíte jej pro něj legálně schválenou přestavbovou sadou Osram Night Breaker H4-LED, posvítíte si na cestu líp.
    Příplatkové bixenony nesvítily špatně, ale časem začnou trpět zákalem čočky. Máte-li předfaceliftový beetle se základními halogeny a osadíte jej pro něj legálně schválenou přestavbovou sadou Osram Night Breaker H4-LED, posvítíte si na cestu líp.| Zdroj: Svět motorů
  • Větší než 18“ kola bychom už nechtěli, byť beetle uměl nabídnout dokonce až 20“! Křidélko na zádi výkonnějších verzí beetlu sedne, ale spíše než k přítlaku pomůže k menšímu špinění skla za deště. Taky je z něj dobrý stolek na kávu a párek.
    Větší než 18“ kola bychom už nechtěli, byť beetle uměl nabídnout dokonce až 20“! Křidélko na zádi výkonnějších verzí beetlu sedne, ale spíše než k přítlaku pomůže k menšímu špinění skla za deště. Taky je z něj dobrý stolek na kávu a párek.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle| Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle
U nejoblíbenějších středních výbav (Design, Comfortline) byl dekor palubní desky vyveden v barvě karoserie. Kromě toho ještě existovaly pakety Color4Me se čtyřmi barevnými styly i pro středovou konzolu, takže možných kombinací byl nespočet.
Palubní deska je štíhlejší a více inspirovaná prapředchůdcem. Manuální šestikvalt byl základem u všech verzí kromě TDI se 77 a 81 kW. Parkovací brzda je vždy mechanická. Zde vzácné provedení Fender Edition s výdřevou ve stylu kytar Fender Stratocaster.
Vzadu jsou jen dvě místa, rozměrově opět jen pro děti. Charakteristický tvar střechy vzadu silně omezuje místo nad hlavou, beetle se však nekupuje kvůli roli rodinného autobusu. Roztomilá retropoutka jsou praktičtější než konvenční madla.
Generačně se nejvíc zvětšil kufr, jehož objem poskočil z 214 na 310 l. To ale platí pro základní verzi, nikoliv pro tuhle s příplatkovým 400W audiosystémem Fender, který má v kufru subwoofer. Pod podlážkou byste měli najít dojezdové rezervní kolo.
Dobrodružný Beetle Dune s podvozkem zvýšeným o 10 mm a plastovými lemy blatníků se objevil až po decentním faceliftu v roce 2016. Terénní je jen naoko, přesto je velmi vyhledávaný. Kombinoval se se všemi motorizacemi jako běžný beetle, u nás ale nanejvýš se 110 kW.
Speciálních edicí beetlu vzniklo hodně, určitý potenciál růstu historické hodnoty by mohla mít snad jen limitka Beetle GSR z let 2013-2014 (3500 kusů, 2.0 TSI/147 nebo 155 kW). GSR je zkratkou německé hříčky „černožlutý závoďák“ a vzpomínkou na legendární speciál na bázi klasického brouku VW 1303 S.
Spodní odkládací schránka je ta hlavní, horní plytká je spíš designovka. Některé starší audiosystémy nemívaly v základu vstup USB. Je-li ve spodní chránce příplatkový multimediální vstup Media- In, jde chybějící USB vyřešit alespoň redukčním kabelem.
Tento beetle má podstatně kvalitnější protikorozní ochranu karoserie než předchůdce. Má i lépe vyřešená zákoutí v přechodu prahů k zadním blatníkům, kde se dříve ráda držela vlhkost a sůl. Kabriolety v zimě téměř nejezdily, takže budou zdravé ještě déle.
Beetle Cabrio se i přes vyztužený podvozek trochu kroutí, ale je to úžasná stylovka. Kufr zmenšený na 225 l na plavky a plážové žabky stačí. Nový potah plátěné střechy je za 47 000 Kč, čelní uzamykací mechanismus za 18 300 Kč. Ovládací servomotory za 2x 15 200 Kč.
Přední náprava nežádá zásadnější investice, nanejvýš odejde tyčka stabilizátoru nebo se takhle rozžvýká zadní silentblok příčného ramene, který by šel vyměnit i samostatně. Ložiska kol jsou odolná, pokud „nevymetete“ obzvlášť hluboký kráter v asfaltu.
I nejslabší verze mají vzadu kotoučové brzdy, a jak je u „koncernu“ zvykem, je nemožné je pár let udržet ve zdraví. Zadní brzdy s brzděním pomáhají jen málo, takže mají čas rezavět a zatuhávat ve třmenech. Nekvalitní materiál destiček zkázu ještě prohlubuje.
Původní motory 1.2/1.4 TSI řady EA 111, montované do roku 2014, měly ještě obávaný řetězový rozvod. Prodeje beetlu se ale pořádně rozběhly až v roce 2012, kdy už tyhle motory dostávaly vylepšené díly. Na snímku opravná sada pro 1.4 TSI/118 kW Twincharger – zrovna tomu se ale vyhněte.
Původní 1.4 TSI Twincharger se 118 kW je technicky i jízdně zajímavý, ale problémový motor. Trpí řadou závad včetně fenoménu LSPI, který ve výsledku takto rozbije písty. Novější software omezil četnost této závady, ale rozhodně ji zcela nevyhladil.
V důsledku dieselgate se hlavně do TDI starší řady EA 189 přehrávaly „opravené“ softwary, zvyšující objem recirkulovaných spalin. Tím se zrychlilo zanášení ventilů EGR i jejich chladičů. Konkrétně na TDI řady EA 189 je ale seženete v kompletu za únosných 11 500 Kč.
Volkswagen Beetle
Verze Sport mívala standardně „karbonovou“ dekoraci palubky i přídavné tři budíky uprostřed. Jde o teploměr oleje, stopky a tlakoměr turbodmychadla. Pokud vás zajímá, kolik nejvíc „tlačí“ motor 2.0 TSI/147 kW, tak je to 1,6 baru.
Volkswagen Beetle
Všechny verze 2.0 TSI si tu vystačí s běžným benzinem oktanového čísla 95. Varianty 147 a 155 kW mají shodný točivý moment 280 Nm a ještě spadají do starší rodiny EA 888 Gen2 s pouze přímým vstřikováním. Rozvody u těchto ročníků už nebývaly problémové.
Nejzazší tolerovaný výsun napínáku řetězu u 2.0 TSI EA 888 je sedm zářezů vyčnívajících před tělo napínáku – to už by značilo hraničně natažený rozvodový řetěz. Zde je na čtyřech zářezech. Počítají se přesně od místa, na nějž na fotce ukazuje žlutá šipka.
Drobné úniky oleje jsou u motorů EA 888 běžné a přicházejí i v nízkých kilometrech, bez sundání krytu je ale neodhalíte. Senzor na dně olejové vany monitorující hladinu i teplotu oleje už nekomunikuje a bude potřeba výměna. Nový vychází na 3000 Kč.
Nádherně zachovalý kousek, ten si v soli moc nezajezdil. Ramena i nápravnice netknuté korozí. Však také platforma šestkových golfů, to bývala ještě kvalita! Nenacházíme ani žádné poškození podvozku. Zadní brzdy už ale dožívají a volají po výměně.
Dvouzónovou klimatizaci nejdete u výbavy Sport vždy. Reguluje dobře a už nemívá problém s krokovými motorky, jak to bývalo pravidlem za dob Golfu V. Beetle měl po celou dobu produkce staré dobré chladivo R134a, levnější a méně náchylné k únikům.
Dvoulitr opřený do sportovně krátkých převodů táhne jako protržený, ale taky tak žere. Stlačit průměry pod 9 l jde jen s velkým sebezapřením. S naší skříní 6DSG už při 90 km/h na šestku točí 2000 min-1. Při reálných 130 km/h pak téměř 2900 min-1.
Volkswagen Beetle
Vůz nedávno dovezený z Německa se může pochlubit perfektně zdokumentovanou servisní historií i pečlivým předchozím majitelem. Motor nemíval olej déle než 15 000 km. Výměna oleje v automatu 6DSG se odehrála při 105 000 km, a to už byla druhá.
Příplatkové bixenony nesvítily špatně, ale časem začnou trpět zákalem čočky. Máte-li předfaceliftový beetle se základními halogeny a osadíte jej pro něj legálně schválenou přestavbovou sadou Osram Night Breaker H4-LED, posvítíte si na cestu líp.
Větší než 18“ kola bychom už nechtěli, byť beetle uměl nabídnout dokonce až 20“! Křidélko na zádi výkonnějších verzí beetlu sedne, ale spíše než k přítlaku pomůže k menšímu špinění skla za deště. Taky je z něj dobrý stolek na kávu a párek.
Volkswagen Beetle