Ojetý Volkswagen Beetle (2011-2019): Vtipně zabalená konfekce
Mladší z dvojice novodobých brouků byl prodejně méně úspěšný, zato dospělejší a elegantnější. Z technického pohledu je to opět přestrojený golf, takže o servisní zázemí nemusíte mít obavu. Jen ta nešťastná bezrámová dveřní okna někdy zbytečně komplikují život.
Druhá (a poslední) generace „ novodobého“ brouku z let 2011–2019 se už nenazývá New Beetle, ale jen Beetle. Tento model nedosáhl takové obliby jako předchůdce z let 1998–2011, ačkoliv byl pohodlnější, kvalitnější a citelně levnější.
Přicházel ovšem do jiných poměrů na trhu, kde mu mezitím vyrostla zdatná konkurence v podobě novodobých Mini a Fiatů 500. Navíc jde o specifický módní segment, v němž opakování stále stejného vtipu nenese správné ovoce.
Důležitý rok 2014
Beetle se opět vyráběl v mexickém závodě Puebla, který byl porodnicí brouků nepřetržitě od roku 1978 – tehdy šlo samozřejmě ještě o ikonický Typ 1 s motorem vzadu.
Model formálně vychází z koncernové platformy PQ35 (jako například Škoda Octavia II, VW Golf V a VI), ale podobně jako Škoda Yeti se jí nedrží úplně otrocky – nabízí dvě varianty zadní nápravy a u mladších modelů i motorizace známé z vozů platformy MQB (třeba Škoda Octavia III, VW Golf VII).
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.