Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI
1
/
32
Prohlédnout znovu
Ojetá Škoda Octavia III: Stárne důstojně? Lempl zničí i 1.4 TSI
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Pokud uvidíte pod víčkem nádrže u dieselu dvě hrdla, jde už o variantu s AdBlue, vyrobenou od půlky roku 2018. Uživatele zde po letech trápí nemálo závad, nejčastěji si však za problém mohou sami, když doplní víc redukčního prostředku, než udává palubní počítač.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
V roce 2017 vůz dostal moderní centrální ovládací rozhraní s vysokým rozlišením displeje. Za parkovací kameru či zrcadlení telefonu se však připlácelo.
|
Svět motorů
Nová tvář byla v roce 2017 poněkud kontroverzní. Modernizace však přinesla řadu funkčních vylepšení.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Tradiční výhodou octavie jsou obrovské zavazadelníky. Limuzína má 590, kombi dokonce 610 l.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
I na jiných místech je znát, že protikorozní odolnost samotných plechů je přinejlepším průměrná. Kde je porušený lak, tam se hnědý mor zakousne.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Na střešní okno si radši nechte zajít chuť. Je zdrojem různých problémů, u kombíků i koroze kolem těsnění, když se toto odchlípne.
|
Svět motorů
Při modernizaci v roce 2017 byly xenonové světlomety nahrazeny moderními LED. Těm bohužel praskají krycí skla a poté se mlží. Tyto fotografie nám zaslal Radim Smolka z firmy RS Ligting, který světla opravuje jak na běžícím pásu.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Kritizuje také protikorozní ochranu všech šroubů, tyto jsou z držáku příčného stabilizátoru.
|
Svět motorů
A pod ponkem najde dost rozpadlých zapalovacích svíček z motorů TSI.
|
Svět motorů
Aerodynamika by mohla být propracovanější. Za deště není bočními skly skoro vidět.
|
Svět motorů
V rámci předprodejní přípravy Drivalia všechna svá auta pečlivě vytepuje. Uvnitř tak dopřávají pocit téměř nového vozu.
|
Svět motorů
Vyhřívání volantu je velmi příjemná věc, v Octavii III však nikdy nemělo fyzické tlačítko. Ovládá se přes displej, naštěstí jej lze natrvalo spárovat s vyhříváním sedaček, které své tlačítko mají.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Už od roku 2009 je dříve tak samozřejmé rezervní kolo v octavii jen za příplatek. Zde v něm nacházíme i tažné zařízení, nasazované nepopulárním způsobem zespodu. V tom má čtvrtá generace se svým elektricky sklopným obrovskou výhodu.
|
Svět motorů
Zadní brzdy tady zrezavěly naštěstí až ve chvíli, kdy už jsou stejně na výměnu
|
Svět motorů
Pružná spojka kardanu s vyvažovacím kotoučem bývá obviňována z vibrací. Tato prasklina však je v záměrně velmi zeslabeném místě a na funkci prý nemívá vliv. Takže výměnu z leknutí zatím nedoporučíme.
|
Svět motorů
Potěšilo nás, že nikdo neztratil krytku a v bajonetu stále bylo dost maziva. U zanedbaných aut vás často čeká dlabání rzi a bláta z těchto míst.
|
Svět motorů
Podmotorový rám vozu, kterému ještě nejsou čtyři roky, by takhle dle našeho názoru vypadat neměl. Škodovka na této součásti nemístně šetří.
|
Svět motorů
Slavný pražský opravář škodovek a volkswagenů Petr Petřík ukazuje, že časté jsou problémy s čidly NOx u posledních dieselů s AdBlue. Leckdy ukazují na prasklý filtr pevných částic.
|
Svět motorů
Šokda Octavia III
|
Svět motorů
Složitý emisní systém verze Euro 6 BG byl podle diagnostiky bezvadný. Zcela stříbrná koncovka výfuku je základ – na tu se podívejte vždy.
|
Svět motorů
Pokud je vůz vybaven bezpečnostními šrouby kol, zkontrolujte si, že se k nim neztratil klíč. Zde v pořádku.
|
Svět motorů
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní