Ojetý Peugeot 508 1. generace (2010-2018): Památka z časů hojnosti

1/34
Přehled fotografií
Zavřít
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Tady to ještě naposled vypadalo normálně, pár ergonomických přešlapů má ale i tahle klasika. Výsuvné držáky nápojů těsně pod displejem navigace nebyly moc chytré řešení, u verzí s automatem chybějí v dosahu i odkládací plochy pro mobil či peněženku. Na snímku interiér vrcholného 508 GT z Fáze 1.
    Tady to ještě naposled vypadalo normálně, pár ergonomických přešlapů má ale i tahle klasika. Výsuvné držáky nápojů těsně pod displejem navigace nebyly moc chytré řešení, u verzí s automatem chybějí v dosahu i odkládací plochy pro mobil či peněženku. Na snímku interiér vrcholného 508 GT z Fáze 1.| Zdroj: Svět motorů
  • Použitelnost zadních míst se proti předchozímu modelu 407 významně zlepšila, sedadla ale zdaleka nejsou tak pohodlná jako vpředu. Za frajerskou čtyřzónovou klimatizaci se dalo připlatit od střední výbavy Allure. U některých dieselů můžete najít i výtečné programovatelné nezávislé topení – lidově bufík.
    Použitelnost zadních míst se proti předchozímu modelu 407 významně zlepšila, sedadla ale zdaleka nejsou tak pohodlná jako vpředu. Za frajerskou čtyřzónovou klimatizaci se dalo připlatit od střední výbavy Allure. U některých dieselů můžete najít i výtečné programovatelné nezávislé topení – lidově bufík.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftový model 508 I „Fáze 2“ z let 2014-2018 měl výše položenou hranatější masku chladiče a už mohl mít plné světlomety LED. Svítí famózně, ale také jako samostatný díl stojí 46 000 Kč.
    Faceliftový model 508 I „Fáze 2“ z let 2014-2018 měl výše položenou hranatější masku chladiče a už mohl mít plné světlomety LED. Svítí famózně, ale také jako samostatný díl stojí 46 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Oblíbenější rodinné kombi nabídne slušný zavazadelník 560 l (někdy udávaných 618 l započítává i prostory pod dnem). Víko kufru by se mohlo vyklápět trochu výš, elektrický pohon mít ale také mohlo. Zadní opěradla lze sklopit přímo ze zavazadelníku.
    Oblíbenější rodinné kombi nabídne slušný zavazadelník 560 l (někdy udávaných 618 l započítává i prostory pod dnem). Víko kufru by se mohlo vyklápět trochu výš, elektrický pohon mít ale také mohlo. Zadní opěradla lze sklopit přímo ze zavazadelníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Dotykové displeje i možnost zadní kamery přišly až u Fáze 2, tedy do faceliftových modelů od roku 2014. Aktualizaci map si můžete po zadání příslušného VIN dokoupit na webu peugeot.navigation.com, vyjde přibližně na 2500 Kč.
    Dotykové displeje i možnost zadní kamery přišly až u Fáze 2, tedy do faceliftových modelů od roku 2014. Aktualizaci map si můžete po zadání příslušného VIN dokoupit na webu peugeot.navigation.com, vyjde přibližně na 2500 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Pseudoterénní model 508 RXH s podvozkem zvýšeným na 184 mm kupodivu neslibuje lepší komfort odpružení než běžné kombi, spíš naopak. U Fáze 1 se RXH pojilo pouze s hybridem, nabízejícím čtyřkolku „po drátech“. U Fáze 2 přibyla možnost kombinace s předokolkou 2.0 BlueHDi/133 kW.
    Pseudoterénní model 508 RXH s podvozkem zvýšeným na 184 mm kupodivu neslibuje lepší komfort odpružení než běžné kombi, spíš naopak. U Fáze 1 se RXH pojilo pouze s hybridem, nabízejícím čtyřkolku „po drátech“. U Fáze 2 přibyla možnost kombinace s předokolkou 2.0 BlueHDi/133 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Hybridní varianta 2.0 HDi HYbrid4 s elektromotorem v zadní nápravě přináší jen další drahé díly, tři metráky hmotnosti navíc, cukavou robotickou převodovku a žádnou smysluplnou úsporu nákladů. Baterie NiMH nabíjená jen v rozmezí 22 až 70 % auto nejspíš přežije, jenže sama o sobě vás nikam nedoveze – jak zejména u prvních ročníků ukázala řada softwarových chyb pohonu.
    Hybridní varianta 2.0 HDi HYbrid4 s elektromotorem v zadní nápravě přináší jen další drahé díly, tři metráky hmotnosti navíc, cukavou robotickou převodovku a žádnou smysluplnou úsporu nákladů. Baterie NiMH nabíjená jen v rozmezí 22 až 70 % auto nejspíš přežije, jenže sama o sobě vás nikam nedoveze – jak zejména u prvních ročníků ukázala řada softwarových chyb pohonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Papírově dokonalejší, lichoběžníkovou přední nápravu najdete jen u verzí GT a RXH 2.0 BlueHDi. Peugeot ale nezvládl vyladění tlumičů, takže její přínos jízdním vlastnostem je menší než za dob předchozího modelu 407. V pokročilém věku se už tahle náprava nedá levně zbavit nasčítaných vůlí ve všech prvcích a jen „žere“ pneumatiky.
    Papírově dokonalejší, lichoběžníkovou přední nápravu najdete jen u verzí GT a RXH 2.0 BlueHDi. Peugeot ale nezvládl vyladění tlumičů, takže její přínos jízdním vlastnostem je menší než za dob předchozího modelu 407. V pokročilém věku se už tahle náprava nedá levně zbavit nasčítaných vůlí ve všech prvcích a jen „žere“ pneumatiky.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny diesely včetně BlueHDi potřebují pro fi ltr FAP aditivum Eolys, pomáhající sazím shořet při nižší teplotě. Doplňuje se do třílitrové nádržky za levým zadním podběhem, obsah vystačí na 120 000 až 180 000 km. Náplň stojí do 4000 Kč.
    Všechny diesely včetně BlueHDi potřebují pro fi ltr FAP aditivum Eolys, pomáhající sazím shořet při nižší teplotě. Doplňuje se do třílitrové nádržky za levým zadním podběhem, obsah vystačí na 120 000 až 180 000 km. Náplň stojí do 4000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Pozor – eolysu je několik druhů a nesmíte je zaměnit! Nápovědou je barevná značka (zde označená šipkou) na rychlospojce hadice připojené k nádržce. U 508 bývá většinou značka zelená či bílá – správný je Eolys Extend. Modrá znamená Eolys Powerfl ex.
    Pozor – eolysu je několik druhů a nesmíte je zaměnit! Nápovědou je barevná značka (zde označená šipkou) na rychlospojce hadice připojené k nádržce. U 508 bývá většinou značka zelená či bílá – správný je Eolys Extend. Modrá znamená Eolys Powerfl ex.| Zdroj: Svět motorů
  • Mokré částicové filtry zdejších dieselů výborně regenerují, ovšem platí za to limitovanou životností. Kdekoliv nad hranicí 200 000 km už může přijít potřeba výměny. Nabídka výhodných fi ltrů na internetu je obrovská, ale téměř vždy jde o šmejd. Ceny originálních repasovaných fi ltrů nabízených značkovými servisy se pohybují od 15 000 do 40 000 Kč podle verze – nejlevnější jsou na 1.6 HDi Euro 5, nejdražší na 2.0 BlueHDi Euro 6.
    Mokré částicové filtry zdejších dieselů výborně regenerují, ovšem platí za to limitovanou životností. Kdekoliv nad hranicí 200 000 km už může přijít potřeba výměny. Nabídka výhodných fi ltrů na internetu je obrovská, ale téměř vždy jde o šmejd. Ceny originálních repasovaných fi ltrů nabízených značkovými servisy se pohybují od 15 000 do 40 000 Kč podle verze – nejlevnější jsou na 1.6 HDi Euro 5, nejdražší na 2.0 BlueHDi Euro 6.| Zdroj: Svět motorů
  • U motorů BlueHDi, zejména u větších 2.0 BlueHDi, často odchází dávkovací modul AdBlue, slučující nádržku, čerpadélko i elektroniku v jednom celku. V originálu je za téměř 22 000 Kč a jen u nejmladších kusů by snad ještě šla využít nějaká kulance na výměnu. Repasované moduly se zárukou seženete na internetu kolem 15 000 Kč.
    U motorů BlueHDi, zejména u větších 2.0 BlueHDi, často odchází dávkovací modul AdBlue, slučující nádržku, čerpadélko i elektroniku v jednom celku. V originálu je za téměř 22 000 Kč a jen u nejmladších kusů by snad ještě šla využít nějaká kulance na výměnu. Repasované moduly se zárukou seženete na internetu kolem 15 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • U 1.6 HDI/BlueHDi občas nakoukněte do hadice, která vede z ventilového víka motoru do sací trubky před turbodmychadlem. Pokud se v této hadici už tvoří souvislá cestička z oleje, selhal odlučovač oleje v odvětrávání ventilového víka. Vyměňte víko co nejdříve, jinak pohřbíte turbodmychadlo.
    U 1.6 HDI/BlueHDi občas nakoukněte do hadice, která vede z ventilového víka motoru do sací trubky před turbodmychadlem. Pokud se v této hadici už tvoří souvislá cestička z oleje, selhal odlučovač oleje v odvětrávání ventilového víka. Vyměňte víko co nejdříve, jinak pohřbíte turbodmychadlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Teorie říká, že benzinový turbomotor s přímým vstřikováním se hodí spíš na delší trasy, aby moc nekarbonoval. Jednotka 1.6 THP/115 kW Euro 5 v modelu před faceliftem je ale tak špatný motor, že karbonuje na jakýchkoliv trasách. Možnosti dlouhodobého udržení této jednotky ve zdraví jsou minimální, a to i z jiných důvodů.
    Teorie říká, že benzinový turbomotor s přímým vstřikováním se hodí spíš na delší trasy, aby moc nekarbonoval. Jednotka 1.6 THP/115 kW Euro 5 v modelu před faceliftem je ale tak špatný motor, že karbonuje na jakýchkoliv trasách. Možnosti dlouhodobého udržení této jednotky ve zdraví jsou minimální, a to i z jiných důvodů.| Zdroj: Svět motorů
  • Letitou konstrukční chybu motorů 1.6 HDi/ BlueHDi už dokáže elegantně vyřešit aftermarket: upravená olejová vana se správně umístěnou výpustí v nejnižším místě jde pořídit za pár stovek a zabrání soustavnému hromadění smrtonosných hustých kalů v motoru.
    Letitou konstrukční chybu motorů 1.6 HDi/ BlueHDi už dokáže elegantně vyřešit aftermarket: upravená olejová vana se správně umístěnou výpustí v nejnižším místě jde pořídit za pár stovek a zabrání soustavnému hromadění smrtonosných hustých kalů v motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508 nikdy neměl špatná světla, dokonce i základní halogeny svítily dobře. Před faceliftem byly vrcholem výtečné adaptivní bixenony (výbojka s dynamickou clonou) s parádně dlouhým potkávacím světlem.
    Peugeot 508 nikdy neměl špatná světla, dokonce i základní halogeny svítily dobře. Před faceliftem byly vrcholem výtečné adaptivní bixenony (výbojka s dynamickou clonou) s parádně dlouhým potkávacím světlem.| Zdroj: Svět motorů
  • Denní svícení je již LED.
    Denní svícení je již LED.| Zdroj: Svět motorů
  • starší multimediální systémy s nedotykovou obrazovkou a ovládáním tlačítkovým centrem na středovém tunelu už měly harddiskovou navigaci a přístup k on-line službám, těžce nás však zklamal bídný zvuk vrcholného ozvučení JBL
    starší multimediální systémy s nedotykovou obrazovkou a ovládáním tlačítkovým centrem na středovém tunelu už měly harddiskovou navigaci a přístup k on-line službám, těžce nás však zklamal bídný zvuk vrcholného ozvučení JBL| Zdroj: Svět motorů
  • Nevysvícené horizontální čáry už ohlašují umírající displej LCD, u předfaceliftových 508 se to ještě občas vzácně stane. Nemusíte hned kupovat nový, některé specializované fi rmy to umějí levně opravit a na vrakovištích seženete také dost zdravých.
    Nevysvícené horizontální čáry už ohlašují umírající displej LCD, u předfaceliftových 508 se to ještě občas vzácně stane. Nemusíte hned kupovat nový, některé specializované fi rmy to umějí levně opravit a na vrakovištích seženete také dost zdravých.| Zdroj: Svět motorů
  • Jiří Wolf si vlažného tahu motoru odspodu také hned všiml a diagnostika jeho podezření potvrdila – turbo necvičí naklápěcími lopatkami. Odchylka od tlaku požadovaného řídicí jednotkou však zároveň nebyla tak velká, aby rozsvítila kontrolku motoru.
    Jiří Wolf si vlažného tahu motoru odspodu také hned všiml a diagnostika jeho podezření potvrdila – turbo necvičí naklápěcími lopatkami. Odchylka od tlaku požadovaného řídicí jednotkou však zároveň nebyla tak velká, aby rozsvítila kontrolku motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Třináctileté auto s více než 200 000 km, ale ta kvalita! Na karoserii ani pupínek, skutečný nerezový výfuk se sterilně čistou koncovkou (i FAP perfektně funguje), drahé hliníkové nápravnice i ramena… Takový vůz má smysl opravovat a udržovat.
    Třináctileté auto s více než 200 000 km, ale ta kvalita! Na karoserii ani pupínek, skutečný nerezový výfuk se sterilně čistou koncovkou (i FAP perfektně funguje), drahé hliníkové nápravnice i ramena… Takový vůz má smysl opravovat a udržovat.| Zdroj: Svět motorů
  • Hodnotně působící přístrojový štít obsahuje i teploměr oleje. Head-up displej je tu řešen promítáním údajů na kouřové antirefl exní polykarbonátové sklíčko, jehož sklon se trochu nešikovně seřizuje tlačítky dosažitelnými jen v předklonu.
    Hodnotně působící přístrojový štít obsahuje i teploměr oleje. Head-up displej je tu řešen promítáním údajů na kouřové antirefl exní polykarbonátové sklíčko, jehož sklon se trochu nešikovně seřizuje tlačítky dosažitelnými jen v předklonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s automatem mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Kdyby náhodou klekla nebo jste potřebovali odbrzdit vůz s vybitou baterií, lze ji mechanicky odjistit tímto žlutým kolíkem schovaným v prostoru pod manžetou volicí páky.
    Verze s automatem mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Kdyby náhodou klekla nebo jste potřebovali odbrzdit vůz s vybitou baterií, lze ji mechanicky odjistit tímto žlutým kolíkem schovaným v prostoru pod manžetou volicí páky.| Zdroj: Svět motorů
  • Široký, ale mělký kufr sedanu má objem 515 l a při nakládání v dešti rád vylije vodu z víka za krk
    Široký, ale mělký kufr sedanu má objem 515 l a při nakládání v dešti rád vylije vodu z víka za krk| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 508
    Peugeot 508| Zdroj: Svět motorů
Peugeot 508
Tady to ještě naposled vypadalo normálně, pár ergonomických přešlapů má ale i tahle klasika. Výsuvné držáky nápojů těsně pod displejem navigace nebyly moc chytré řešení, u verzí s automatem chybějí v dosahu i odkládací plochy pro mobil či peněženku. Na snímku interiér vrcholného 508 GT z Fáze 1.
Použitelnost zadních míst se proti předchozímu modelu 407 významně zlepšila, sedadla ale zdaleka nejsou tak pohodlná jako vpředu. Za frajerskou čtyřzónovou klimatizaci se dalo připlatit od střední výbavy Allure. U některých dieselů můžete najít i výtečné programovatelné nezávislé topení – lidově bufík.
Faceliftový model 508 I „Fáze 2“ z let 2014-2018 měl výše položenou hranatější masku chladiče a už mohl mít plné světlomety LED. Svítí famózně, ale také jako samostatný díl stojí 46 000 Kč.
Oblíbenější rodinné kombi nabídne slušný zavazadelník 560 l (někdy udávaných 618 l započítává i prostory pod dnem). Víko kufru by se mohlo vyklápět trochu výš, elektrický pohon mít ale také mohlo. Zadní opěradla lze sklopit přímo ze zavazadelníku.
Dotykové displeje i možnost zadní kamery přišly až u Fáze 2, tedy do faceliftových modelů od roku 2014. Aktualizaci map si můžete po zadání příslušného VIN dokoupit na webu peugeot.navigation.com, vyjde přibližně na 2500 Kč.
Pseudoterénní model 508 RXH s podvozkem zvýšeným na 184 mm kupodivu neslibuje lepší komfort odpružení než běžné kombi, spíš naopak. U Fáze 1 se RXH pojilo pouze s hybridem, nabízejícím čtyřkolku „po drátech“. U Fáze 2 přibyla možnost kombinace s předokolkou 2.0 BlueHDi/133 kW.
Hybridní varianta 2.0 HDi HYbrid4 s elektromotorem v zadní nápravě přináší jen další drahé díly, tři metráky hmotnosti navíc, cukavou robotickou převodovku a žádnou smysluplnou úsporu nákladů. Baterie NiMH nabíjená jen v rozmezí 22 až 70 % auto nejspíš přežije, jenže sama o sobě vás nikam nedoveze – jak zejména u prvních ročníků ukázala řada softwarových chyb pohonu.
Papírově dokonalejší, lichoběžníkovou přední nápravu najdete jen u verzí GT a RXH 2.0 BlueHDi. Peugeot ale nezvládl vyladění tlumičů, takže její přínos jízdním vlastnostem je menší než za dob předchozího modelu 407. V pokročilém věku se už tahle náprava nedá levně zbavit nasčítaných vůlí ve všech prvcích a jen „žere“ pneumatiky.
Všechny diesely včetně BlueHDi potřebují pro fi ltr FAP aditivum Eolys, pomáhající sazím shořet při nižší teplotě. Doplňuje se do třílitrové nádržky za levým zadním podběhem, obsah vystačí na 120 000 až 180 000 km. Náplň stojí do 4000 Kč.
Pozor – eolysu je několik druhů a nesmíte je zaměnit! Nápovědou je barevná značka (zde označená šipkou) na rychlospojce hadice připojené k nádržce. U 508 bývá většinou značka zelená či bílá – správný je Eolys Extend. Modrá znamená Eolys Powerfl ex.
Mokré částicové filtry zdejších dieselů výborně regenerují, ovšem platí za to limitovanou životností. Kdekoliv nad hranicí 200 000 km už může přijít potřeba výměny. Nabídka výhodných fi ltrů na internetu je obrovská, ale téměř vždy jde o šmejd. Ceny originálních repasovaných fi ltrů nabízených značkovými servisy se pohybují od 15 000 do 40 000 Kč podle verze – nejlevnější jsou na 1.6 HDi Euro 5, nejdražší na 2.0 BlueHDi Euro 6.
U motorů BlueHDi, zejména u větších 2.0 BlueHDi, často odchází dávkovací modul AdBlue, slučující nádržku, čerpadélko i elektroniku v jednom celku. V originálu je za téměř 22 000 Kč a jen u nejmladších kusů by snad ještě šla využít nějaká kulance na výměnu. Repasované moduly se zárukou seženete na internetu kolem 15 000 Kč.
U 1.6 HDI/BlueHDi občas nakoukněte do hadice, která vede z ventilového víka motoru do sací trubky před turbodmychadlem. Pokud se v této hadici už tvoří souvislá cestička z oleje, selhal odlučovač oleje v odvětrávání ventilového víka. Vyměňte víko co nejdříve, jinak pohřbíte turbodmychadlo.
Teorie říká, že benzinový turbomotor s přímým vstřikováním se hodí spíš na delší trasy, aby moc nekarbonoval. Jednotka 1.6 THP/115 kW Euro 5 v modelu před faceliftem je ale tak špatný motor, že karbonuje na jakýchkoliv trasách. Možnosti dlouhodobého udržení této jednotky ve zdraví jsou minimální, a to i z jiných důvodů.
Letitou konstrukční chybu motorů 1.6 HDi/ BlueHDi už dokáže elegantně vyřešit aftermarket: upravená olejová vana se správně umístěnou výpustí v nejnižším místě jde pořídit za pár stovek a zabrání soustavnému hromadění smrtonosných hustých kalů v motoru.
Peugeot 508
Peugeot 508 nikdy neměl špatná světla, dokonce i základní halogeny svítily dobře. Před faceliftem byly vrcholem výtečné adaptivní bixenony (výbojka s dynamickou clonou) s parádně dlouhým potkávacím světlem.
Denní svícení je již LED.
starší multimediální systémy s nedotykovou obrazovkou a ovládáním tlačítkovým centrem na středovém tunelu už měly harddiskovou navigaci a přístup k on-line službám, těžce nás však zklamal bídný zvuk vrcholného ozvučení JBL
Nevysvícené horizontální čáry už ohlašují umírající displej LCD, u předfaceliftových 508 se to ještě občas vzácně stane. Nemusíte hned kupovat nový, některé specializované fi rmy to umějí levně opravit a na vrakovištích seženete také dost zdravých.
Jiří Wolf si vlažného tahu motoru odspodu také hned všiml a diagnostika jeho podezření potvrdila – turbo necvičí naklápěcími lopatkami. Odchylka od tlaku požadovaného řídicí jednotkou však zároveň nebyla tak velká, aby rozsvítila kontrolku motoru.
Třináctileté auto s více než 200 000 km, ale ta kvalita! Na karoserii ani pupínek, skutečný nerezový výfuk se sterilně čistou koncovkou (i FAP perfektně funguje), drahé hliníkové nápravnice i ramena… Takový vůz má smysl opravovat a udržovat.
Hodnotně působící přístrojový štít obsahuje i teploměr oleje. Head-up displej je tu řešen promítáním údajů na kouřové antirefl exní polykarbonátové sklíčko, jehož sklon se trochu nešikovně seřizuje tlačítky dosažitelnými jen v předklonu.
Verze s automatem mají vždy elektrickou parkovací brzdu. Kdyby náhodou klekla nebo jste potřebovali odbrzdit vůz s vybitou baterií, lze ji mechanicky odjistit tímto žlutým kolíkem schovaným v prostoru pod manžetou volicí páky.
Široký, ale mělký kufr sedanu má objem 515 l a při nakládání v dešti rád vylije vodu z víka za krk
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508
Peugeot 508