Ojetý Peugeot 508 1. generace (2010-2018): Památka z časů hojnosti
Když koncem roku 2010 Peugeot souběžně nahradil modely 407 a 607 novinkou 508 s osekanou nabídkou motorů a kompromisně naladěným podvozkem, bláhově jsme mysleli, že jde o ošizené auto. Cha! A on to byl přitom jeden z posledních vozů evropského mainstreamu s opravdu kvalitním gruntem…
Bezchybná protikorozní ochrana. Už v základu dostatečně výkonné světlomety. Klasický kokpit s hodnotně vybaveným přístrojovým štítem. Pohodlná přední křesla. Až čtyřzónová klimatizace. Kombi s kufrem o objemu 560 litrů. Dobře regenerující částicové filtry. Palivová nádrž na 72 litrů, zajišťující u nejúspornějších variant dojezd až 1300 km na jedno natankování. Když si tak člověk prochází výhody posledního velkého peugeotu s „normálním“ volantem, ani moc necítí potřebu pátrat po něčem mladším. Tím spíš, když model stojící mimo hlavní proud bazarového zájmu láká na výhodné ceny.
Střed nabídky nezklame
Samozřejmě by se našlo pár oblastí, v kterých měla dobová konkurence navrch. Nic ale u prvního 508 nemrzelo tak jako zpackané naladění koncepčně nejhodnotnějšího podvozku vrcholné varianty GT, která paradoxně mířila k nejnáročnějším zákazníkům. A také to, že model nenabídl žádný důvěryhodný benzinový motor – s přivřením obou očí trochu funguje jen revidovaný 1.6 THP Euro 6, nasazený po faceliftu. Zklamala i jediná čtyřkolka v nabídce.
Šlo o těžký diesel-elektrický HYbrid4 se zadními koly hnanými malým elektromotorem. Kromě toho, že kvůli uskákané robotické převodovce neuměl jezdit plynule, ani nic v praxi neušetřil a se svou slaboučkou výpomocí „zadku“ se hodil nanejvýš ke zdolání namrzlého nájezdu do garáže.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!