Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 508 1. generace (2010-2018): Památka z časů hojnosti

Tady to ještě naposled vypadalo normálně, pár ergonomických přešlapů má ale i tahle klasika. Výsuvné držáky nápojů těsně pod displejem navigace nebyly moc chytré řešení, u verzí s automatem chybějí v dosahu i odkládací plochy pro mobil či peněženku. Na snímku interiér vrcholného 508 GT z Fáze 1.
Použitelnost zadních míst se proti předchozímu modelu 407 významně zlepšila, sedadla ale zdaleka nejsou tak pohodlná jako vpředu. Za frajerskou čtyřzónovou klimatizaci se dalo připlatit od střední výbavy Allure. U některých dieselů můžete najít i výtečné programovatelné nezávislé topení – lidově bufík.
Faceliftový model 508 I „Fáze 2“ z let 2014-2018 měl výše položenou hranatější masku chladiče a už mohl mít plné světlomety LED. Svítí famózně, ale také jako samostatný díl stojí 46 000 Kč.
Oblíbenější rodinné kombi nabídne slušný zavazadelník 560 l (někdy udávaných 618 l započítává i prostory pod dnem). Víko kufru by se mohlo vyklápět trochu výš, elektrický pohon mít ale také mohlo. Zadní opěradla lze sklopit přímo ze zavazadelníku.
34 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (16)

Když koncem roku 2010 Peugeot souběžně nahradil modely 407 a 607 novinkou 508 s osekanou nabídkou motorů a kompromisně naladěným podvozkem, bláhově jsme mysleli, že jde o ošizené auto. Cha! A on to byl přitom jeden z posledních vozů evropského mainstreamu s opravdu kvalitním gruntem…

Bezchybná protikorozní ochrana. Už v základu dostatečně výkonné světlomety. Klasický kokpit s hodnotně vybaveným přístrojovým štítem. Pohodlná přední křesla. Až čtyřzónová klimatizace. Kombi s kufrem o objemu 560 litrů. Dobře regenerující částicové filtry. Palivová nádrž na 72 litrů, zajišťující u nejúspornějších variant dojezd až 1300 km na jedno natankování. Když si tak člověk prochází výhody posledního velkého peugeotu s „normálním“ volantem, ani moc necítí potřebu pátrat po něčem mladším. Tím spíš, když model stojící mimo hlavní proud bazarového zájmu láká na výhodné ceny.

Střed nabídky nezklame

Samozřejmě by se našlo pár oblastí, v kterých měla dobová konkurence navrch. Nic ale u prvního 508 nemrzelo tak jako zpackané naladění koncepčně nejhodnotnějšího podvozku vrcholné varianty GT, která paradoxně mířila k nejnáročnějším zákazníkům. A také to, že model nenabídl žádný důvěryhodný benzinový motor – s přivřením obou očí trochu funguje jen revidovaný 1.6 THP Euro 6, nasazený po faceliftu. Zklamala i jediná čtyřkolka v nabídce.

Šlo o těžký diesel-elektrický HYbrid4 se zadními koly hnanými malým elektromotorem. Kromě toho, že kvůli uskákané robotické převodovce neuměl jezdit plynule, ani nic v praxi neušetřil a se svou slaboučkou výpomocí „zadku“ se hodil nanejvýš ke zdolání namrzlého nájezdu do garáže.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (16)