Ojetý Hyundai Tucson IV (typ NX4, od 2020): Nafta se tu nevyplatí

1/24
Zavřít
  • Hyundai Tucson
    Hyundai Tucson| Zdroj: Svět motorů
  • Základní verze Start s manuální klimatizací a konvenčním přístrojovým štítem víc vyhovovala starším motoristům, preferujícím „klasiku“. Tomu odpovídala i kombinace s výhradně nehybridní verzí šestnáctistovky, manuálem a předním pohonem.
    Základní verze Start s manuální klimatizací a konvenčním přístrojovým štítem víc vyhovovala starším motoristům, preferujícím „klasiku“. Tomu odpovídala i kombinace s výhradně nehybridní verzí šestnáctistovky, manuálem a předním pohonem.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny ostatní verze nad základní výbavou mají digitální přístrojový štít. Úzká větrací štěrbina napříč celou šířkou palubky je skutečně funkční – celá se aktivuje tlačítkem funkce Diff use. Prémiovou středovou konzolu s ovládáním automatu tlačítky najdete u „velkých“ hybridů HEV a PHEV vždy. U MHEV s DCT pak jen v případě nejvyšší výbavy.
    Všechny ostatní verze nad základní výbavou mají digitální přístrojový štít. Úzká větrací štěrbina napříč celou šířkou palubky je skutečně funkční – celá se aktivuje tlačítkem funkce Diff use. Prémiovou středovou konzolu s ovládáním automatu tlačítky najdete u „velkých“ hybridů HEV a PHEV vždy. U MHEV s DCT pak jen v případě nejvyšší výbavy.| Zdroj: Svět motorů
  • Klasický volič automatu najdete pouze u MHEV s DCT při kombinaci s nižšími výbavami. Přepínač jízdních režimů je těsně za manžetou páky, jde tak nahmatat i v noci poslepu.
    Klasický volič automatu najdete pouze u MHEV s DCT při kombinaci s nižšími výbavami. Přepínač jízdních režimů je těsně za manžetou páky, jde tak nahmatat i v noci poslepu.| Zdroj: Svět motorů
  • Jen tato vyšší verze rádia s širším displejem a fabrickou navigací umožňuje vzdálenou správu vozu přes mobilní aplikaci Bluelink. Aktualizace map máte předplaceny na 10 let (ale jen 1x ročně), on-line služby na 5 let.
    Jen tato vyšší verze rádia s širším displejem a fabrickou navigací umožňuje vzdálenou správu vozu přes mobilní aplikaci Bluelink. Aktualizace map máte předplaceny na 10 let (ale jen 1x ročně), on-line služby na 5 let.| Zdroj: Svět motorů
  • Střední výbavy mají klasický systém sledování mrtvého úhlu s výstražným světýlkem v zrcátku. U vrcholných pak spolupracuje ještě k kamerami, které vozidlo ve slepém úhlu promítnou i v digitálním přístrojovém štítu.
    Střední výbavy mají klasický systém sledování mrtvého úhlu s výstražným světýlkem v zrcátku. U vrcholných pak spolupracuje ještě k kamerami, které vozidlo ve slepém úhlu promítnou i v digitálním přístrojovém štítu.| Zdroj: Svět motorů
  • Tahle nižší verze „rádia“ s 8“ displejem bez vestavěné navigace a rolovacími kolečky po stranách umí bezdrátově Android Auto, na rozdíl od dražší verze s 10“, kde to šlo jen po kabelu.
    Tahle nižší verze „rádia“ s 8“ displejem bez vestavěné navigace a rolovacími kolečky po stranách umí bezdrátově Android Auto, na rozdíl od dražší verze s 10“, kde to šlo jen po kabelu.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzadu se sedí skvostně, fi gurant s výškou 183 cm má ještě velkou rezervu před koleny i nad hlavou. Sedáky jsou dlouhé a v optimální výšce nad podlahou, zadní opěradla lze v několika stupních polohovat. U většiny výbav jdou sklopit jen z kabiny, u nejvyšší i z kufru.
    Vzadu se sedí skvostně, fi gurant s výškou 183 cm má ještě velkou rezervu před koleny i nad hlavou. Sedáky jsou dlouhé a v optimální výšce nad podlahou, zadní opěradla lze v několika stupních polohovat. U většiny výbav jdou sklopit jen z kabiny, u nejvyšší i z kufru.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní směrovky se přestěhovaly ze skupinových svítilen dole do nárazníku, což nebylo chytré rozhodnutí. Světlá výška podvozku zůstala jako u předchůdce na hodnotě 17 cm.
    Zadní směrovky se přestěhovaly ze skupinových svítilen dole do nárazníku, což nebylo chytré rozhodnutí. Světlá výška podvozku zůstala jako u předchůdce na hodnotě 17 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Mildhybridy MHEV s 48V baterií v kufru (na snímku) mají paradoxně plytší zavazadelník než velké hybridy HEV a PHEV, které svou trakční baterii schovávají pod sedadly. Jen nehybridní varianty mají rezervní kolo, ostatní sadu na lepení pneumatik.
    Mildhybridy MHEV s 48V baterií v kufru (na snímku) mají paradoxně plytší zavazadelník než velké hybridy HEV a PHEV, které svou trakční baterii schovávají pod sedadly. Jen nehybridní varianty mají rezervní kolo, ostatní sadu na lepení pneumatik.| Zdroj: Svět motorů
  • Přepracovaná benzinová 1.6 T-GDI dostala systém CVVD, umožňující v širokém rozsahu měnit zdvih i dobu otevření sacích ventilů. Technicky jde o klon starého britského systému VVC, použitého u některých motorů Rover K-Series. Princip je založen na ovládání ventilů přes vložený excentr, jehož servomotorickým natáčením lze nasimulovat takřka libovolný tvar vačky.
    Přepracovaná benzinová 1.6 T-GDI dostala systém CVVD, umožňující v širokém rozsahu měnit zdvih i dobu otevření sacích ventilů. Technicky jde o klon starého britského systému VVC, použitého u některých motorů Rover K-Series. Princip je založen na ovládání ventilů přes vložený excentr, jehož servomotorickým natáčením lze nasimulovat takřka libovolný tvar vačky.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatím nejčastější bolest motoru 1.6 T-GDI: často selhávající ventil přídavného nízkotlakého EGR okruhu, doplňujícího klasickou „evropskou“ recirkulaci spalin pomocí fázového překrytí sacích i výfukových ventilů. U verzí s 4x4 je výměna EGR ventilu pracnější, a sice kvůli těžšímu přístupu k zadní straně motoru.
    Zatím nejčastější bolest motoru 1.6 T-GDI: často selhávající ventil přídavného nízkotlakého EGR okruhu, doplňujícího klasickou „evropskou“ recirkulaci spalin pomocí fázového překrytí sacích i výfukových ventilů. U verzí s 4x4 je výměna EGR ventilu pracnější, a sice kvůli těžšímu přístupu k zadní straně motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Expanzní nádržky chladící kapaliny se moc nepovedly, výrobce to zřejmě trochu přehnal s podílem recyklátu. Jsou neprůhledné, z podivně hrubého a nepříliš důvěryhodně svařeného plastu, který v místě svaru občas praskne. Čímž dáváme výrobcům aftermarketových dílů tip na mnohaletý dobrý kšeft...
    Expanzní nádržky chladící kapaliny se moc nepovedly, výrobce to zřejmě trochu přehnal s podílem recyklátu. Jsou neprůhledné, z podivně hrubého a nepříliš důvěryhodně svařeného plastu, který v místě svaru občas praskne. Čímž dáváme výrobcům aftermarketových dílů tip na mnohaletý dobrý kšeft...| Zdroj: Svět motorů
  • S nápravami ještě nedělal nikdo nic, ale berme to v kontextu s mládím modelu a nájezdy jen vzácně převyšujícími 100 000 km. Brzdové destičky vydrží v průměru 50 000 km, kotouče dvojnásobek.
    S nápravami ještě nedělal nikdo nic, ale berme to v kontextu s mládím modelu a nájezdy jen vzácně převyšujícími 100 000 km. Brzdové destičky vydrží v průměru 50 000 km, kotouče dvojnásobek.| Zdroj: Svět motorů
  • Se systémem časování ventilů tu zatím problémy nebývají, pouze z tohoto prostoru mezi ventilovým víkem a aktuátorem CVVD někdy sákne olej. Servisy ho jednoduše přetěsňují tmelem.
    Se systémem časování ventilů tu zatím problémy nebývají, pouze z tohoto prostoru mezi ventilovým víkem a aktuátorem CVVD někdy sákne olej. Servisy ho jednoduše přetěsňují tmelem.| Zdroj: Svět motorů
  • Digitální přístrojový štít si i přes chybějící stínící kšilt zachovává dobrou čitelnost i na ostrém slunci. Možnosti konfi gurace ale nejsou velké a jas se složitě nastavuje v menu.
    Digitální přístrojový štít si i přes chybějící stínící kšilt zachovává dobrou čitelnost i na ostrém slunci. Možnosti konfi gurace ale nejsou velké a jas se složitě nastavuje v menu.| Zdroj: Svět motorů
  • Plné LED světlomety byly před faceliftem výhradně statické, s automatickým přepínáním. Když jsou zrovna čisté, mají dobrou intezitu, kužel tlumeného světla (horní část obrázku) je však příliš úzký – ke krajnici levého pruhu vůbec nedosáhne. Přísvit do zatáček tu ale je.
    Plné LED světlomety byly před faceliftem výhradně statické, s automatickým přepínáním. Když jsou zrovna čisté, mají dobrou intezitu, kužel tlumeného světla (horní část obrázku) je však příliš úzký – ke krajnici levého pruhu vůbec nedosáhne. Přísvit do zatáček tu ale je.| Zdroj: Svět motorů
  • Ani dvouzónová automatická klimatizace tu ještě nemá zadní středové výdechy, najdete je až u vrcholné třízónové. Klimatizace je ale dobře dimenzovaná.
    Ani dvouzónová automatická klimatizace tu ještě nemá zadní středové výdechy, najdete je až u vrcholné třízónové. Klimatizace je ale dobře dimenzovaná.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyhřívání předních sedadel a volantu vždy najdete pospolu, ale právě až od střední výbavy Smart. Chudší Start a Comfort je neměly nikdy.
    Vyhřívání předních sedadel a volantu vždy najdete pospolu, ale právě až od střední výbavy Smart. Chudší Start a Comfort je neměly nikdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Mildhybridy MHEV poznáte už zvenčí podle malé plaketky 48V na předních blatnících. Předfaceliftový model má masku chladiče s pěticí LED segmentů denního svícení na každé straně, nastupující faceliftový už jen se čtyřmi.
    Mildhybridy MHEV poznáte už zvenčí podle malé plaketky 48V na předních blatnících. Předfaceliftový model má masku chladiče s pěticí LED segmentů denního svícení na každé straně, nastupující faceliftový už jen se čtyřmi.| Zdroj: Svět motorů
  • Přepracované 1.6 T-GDI dostalo výkonnější vstřikování (350 barů) a díky systému CVVD si umí v nízké zátěži naordinovat Millerův cyklus se zkráceným časem otevření sacích ventilů. Předvídavě a plynule jezdící řidiči stlačí spotřebu k 6,5 l/100 km - i bez systému MHEV. Nerváci budou jezdit za devět jako u přechůdce.
    Přepracované 1.6 T-GDI dostalo výkonnější vstřikování (350 barů) a díky systému CVVD si umí v nízké zátěži naordinovat Millerův cyklus se zkráceným časem otevření sacích ventilů. Předvídavě a plynule jezdící řidiči stlačí spotřebu k 6,5 l/100 km - i bez systému MHEV. Nerváci budou jezdit za devět jako u přechůdce.| Zdroj: Svět motorů
  • Tohle je sice jen předokolka, ale ten pohled mluví za vše. Auto i po 3 letech odspodu jako nové. Drahé adaptivní tlumiče se dodávaly jen s vrcholným paketem Premium k 19“ kolům, všude jinde byly obyčejné – na komfort si ale nebudete stěžovat v žádné kombinaci.
    Tohle je sice jen předokolka, ale ten pohled mluví za vše. Auto i po 3 letech odspodu jako nové. Drahé adaptivní tlumiče se dodávaly jen s vrcholným paketem Premium k 19“ kolům, všude jinde byly obyčejné – na komfort si ale nebudete stěžovat v žádné kombinaci.| Zdroj: Svět motorů
  • Přístup ke vzduchovému fi ltru je geniální, výměnu zvládne do půl minuty i jednoruký. Výrobce předepisuje výměnu až po 60 000 km, pečlivější majitel jej určitě vymění už v polovičních kilometrech.
    Přístup ke vzduchovému fi ltru je geniální, výměnu zvládne do půl minuty i jednoruký. Výrobce předepisuje výměnu až po 60 000 km, pečlivější majitel jej určitě vymění už v polovičních kilometrech.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai Tucson
    Hyundai Tucson| Zdroj: Svět motorů
Hyundai Tucson
Základní verze Start s manuální klimatizací a konvenčním přístrojovým štítem víc vyhovovala starším motoristům, preferujícím „klasiku“. Tomu odpovídala i kombinace s výhradně nehybridní verzí šestnáctistovky, manuálem a předním pohonem.
Všechny ostatní verze nad základní výbavou mají digitální přístrojový štít. Úzká větrací štěrbina napříč celou šířkou palubky je skutečně funkční – celá se aktivuje tlačítkem funkce Diff use. Prémiovou středovou konzolu s ovládáním automatu tlačítky najdete u „velkých“ hybridů HEV a PHEV vždy. U MHEV s DCT pak jen v případě nejvyšší výbavy.
Klasický volič automatu najdete pouze u MHEV s DCT při kombinaci s nižšími výbavami. Přepínač jízdních režimů je těsně za manžetou páky, jde tak nahmatat i v noci poslepu.
Jen tato vyšší verze rádia s širším displejem a fabrickou navigací umožňuje vzdálenou správu vozu přes mobilní aplikaci Bluelink. Aktualizace map máte předplaceny na 10 let (ale jen 1x ročně), on-line služby na 5 let.
Střední výbavy mají klasický systém sledování mrtvého úhlu s výstražným světýlkem v zrcátku. U vrcholných pak spolupracuje ještě k kamerami, které vozidlo ve slepém úhlu promítnou i v digitálním přístrojovém štítu.
Tahle nižší verze „rádia“ s 8“ displejem bez vestavěné navigace a rolovacími kolečky po stranách umí bezdrátově Android Auto, na rozdíl od dražší verze s 10“, kde to šlo jen po kabelu.
Vzadu se sedí skvostně, fi gurant s výškou 183 cm má ještě velkou rezervu před koleny i nad hlavou. Sedáky jsou dlouhé a v optimální výšce nad podlahou, zadní opěradla lze v několika stupních polohovat. U většiny výbav jdou sklopit jen z kabiny, u nejvyšší i z kufru.
Zadní směrovky se přestěhovaly ze skupinových svítilen dole do nárazníku, což nebylo chytré rozhodnutí. Světlá výška podvozku zůstala jako u předchůdce na hodnotě 17 cm.
Mildhybridy MHEV s 48V baterií v kufru (na snímku) mají paradoxně plytší zavazadelník než velké hybridy HEV a PHEV, které svou trakční baterii schovávají pod sedadly. Jen nehybridní varianty mají rezervní kolo, ostatní sadu na lepení pneumatik.
Přepracovaná benzinová 1.6 T-GDI dostala systém CVVD, umožňující v širokém rozsahu měnit zdvih i dobu otevření sacích ventilů. Technicky jde o klon starého britského systému VVC, použitého u některých motorů Rover K-Series. Princip je založen na ovládání ventilů přes vložený excentr, jehož servomotorickým natáčením lze nasimulovat takřka libovolný tvar vačky.
Zatím nejčastější bolest motoru 1.6 T-GDI: často selhávající ventil přídavného nízkotlakého EGR okruhu, doplňujícího klasickou „evropskou“ recirkulaci spalin pomocí fázového překrytí sacích i výfukových ventilů. U verzí s 4x4 je výměna EGR ventilu pracnější, a sice kvůli těžšímu přístupu k zadní straně motoru.
Expanzní nádržky chladící kapaliny se moc nepovedly, výrobce to zřejmě trochu přehnal s podílem recyklátu. Jsou neprůhledné, z podivně hrubého a nepříliš důvěryhodně svařeného plastu, který v místě svaru občas praskne. Čímž dáváme výrobcům aftermarketových dílů tip na mnohaletý dobrý kšeft...
S nápravami ještě nedělal nikdo nic, ale berme to v kontextu s mládím modelu a nájezdy jen vzácně převyšujícími 100 000 km. Brzdové destičky vydrží v průměru 50 000 km, kotouče dvojnásobek.
Se systémem časování ventilů tu zatím problémy nebývají, pouze z tohoto prostoru mezi ventilovým víkem a aktuátorem CVVD někdy sákne olej. Servisy ho jednoduše přetěsňují tmelem.
Digitální přístrojový štít si i přes chybějící stínící kšilt zachovává dobrou čitelnost i na ostrém slunci. Možnosti konfi gurace ale nejsou velké a jas se složitě nastavuje v menu.
Plné LED světlomety byly před faceliftem výhradně statické, s automatickým přepínáním. Když jsou zrovna čisté, mají dobrou intezitu, kužel tlumeného světla (horní část obrázku) je však příliš úzký – ke krajnici levého pruhu vůbec nedosáhne. Přísvit do zatáček tu ale je.
Ani dvouzónová automatická klimatizace tu ještě nemá zadní středové výdechy, najdete je až u vrcholné třízónové. Klimatizace je ale dobře dimenzovaná.
Vyhřívání předních sedadel a volantu vždy najdete pospolu, ale právě až od střední výbavy Smart. Chudší Start a Comfort je neměly nikdy.
Mildhybridy MHEV poznáte už zvenčí podle malé plaketky 48V na předních blatnících. Předfaceliftový model má masku chladiče s pěticí LED segmentů denního svícení na každé straně, nastupující faceliftový už jen se čtyřmi.
Přepracované 1.6 T-GDI dostalo výkonnější vstřikování (350 barů) a díky systému CVVD si umí v nízké zátěži naordinovat Millerův cyklus se zkráceným časem otevření sacích ventilů. Předvídavě a plynule jezdící řidiči stlačí spotřebu k 6,5 l/100 km - i bez systému MHEV. Nerváci budou jezdit za devět jako u přechůdce.
Tohle je sice jen předokolka, ale ten pohled mluví za vše. Auto i po 3 letech odspodu jako nové. Drahé adaptivní tlumiče se dodávaly jen s vrcholným paketem Premium k 19“ kolům, všude jinde byly obyčejné – na komfort si ale nebudete stěžovat v žádné kombinaci.
Přístup ke vzduchovému fi ltru je geniální, výměnu zvládne do půl minuty i jednoruký. Výrobce předepisuje výměnu až po 60 000 km, pečlivější majitel jej určitě vymění už v polovičních kilometrech.
Hyundai Tucson