Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Základní verze Start s manuální klimatizací a konvenčním přístrojovým štítem víc vyhovovala starším motoristům, preferujícím „klasiku“. Tomu odpovídala i kombinace s výhradně nehybridní verzí šestnáctistovky, manuálem a předním pohonem.
Všechny ostatní verze nad základní výbavou mají digitální přístrojový štít. Úzká větrací štěrbina napříč celou šířkou palubky je skutečně funkční – celá se aktivuje tlačítkem funkce Diff use. Prémiovou středovou konzolu s ovládáním automatu tlačítky najdete u „velkých“ hybridů HEV a PHEV vždy. U MHEV s DCT pak jen v případě nejvyšší výbavy.
Klasický volič automatu najdete pouze u MHEV s DCT při kombinaci s nižšími výbavami. Přepínač jízdních režimů je těsně za manžetou páky, jde tak nahmatat i v noci poslepu.
Jen tato vyšší verze rádia s širším displejem a fabrickou navigací umožňuje vzdálenou správu vozu přes mobilní aplikaci Bluelink. Aktualizace map máte předplaceny na 10 let (ale jen 1x ročně), on-line služby na 5 let.
24 Fotogalerie

Ojetý Hyundai Tucson IV (typ NX4, od 2020): Nafta se tu nevyplatí

Marek Oborník

Nošovický Hyundai Tucson poslední generace NX4 čerstvě prošel modernizací v polovině životního cyklu. Nastal čas zmapovat zkušenosti s dosavadním provedením z let 2020-2024. To hlavní prozradíme hned: raději benzin než naftu, z palety hybridů pak nejlépe ten prostřední - full hybrid HEV.

Hyundai Tucson s kódovým označením NX4 vstoupil na trh až v posledním měsíci roku 2020, takže kousků s tímhle datem výroby v inzerci moc nenajdete – přesnější bude se odpíchnout od roku 2021.

Futuristický design je líbivý a nápaditý, jen ne vždy geniálně funkční. Že přesunutí hlavních světlometů dolů do hlubokých šachet v předním nárazníku nebylo nejchytřejší, poznáte v okamžiku, kdy vám v noci protijedoucí vůz ohodí příď mrznoucí sněhovou břečkou. Světlomety samozřejmě ostřikovače nedostaly, studené diodové světlo (u všech tucsonů s výjimkou základní výbavy Start) s roztopením sněhu nepomůže a aerodynamický „samočistící“ efekt v zahloubené kapse zafunguje jen ve vyšších rychlostech, které s osleplým vozem těžko dosáhnete.

Podobným tématem jsou zadní směrovky, které se přesunuly ze zadních skupinových svítilen (kde je každý přirozeně čeká) do spodní části nárazníku. Když se vám v městské koloně nalepí těsně za záď kamion, autobus, dodávka nebo SUV s vysokou přídí, pak máte téměř jistotu, že jejich řidič na nízko posazené směrovky nevidí. Pak už schází jen krůček k maléru, při kterém skřípou plechy. Naopak uživatelé si chválí přemístění stěrače zadního okna nahoru pod stříšku. Prospělo to výhledu i životnosti stírací lišty.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!