Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Hyundai Tucson IV (typ NX4, od 2020): Nafta se tu nevyplatí

Marek Oborník
Diskuze (12)

Nošovický Hyundai Tucson poslední generace NX4 čerstvě prošel modernizací v polovině životního cyklu. Nastal čas zmapovat zkušenosti s dosavadním provedením z let 2020-2024. To hlavní prozradíme hned: raději benzin než naftu, z palety hybridů pak nejlépe ten prostřední - full hybrid HEV.

Hyundai Tucson s kódovým označením NX4 vstoupil na trh až v posledním měsíci roku 2020, takže kousků s tímhle datem výroby v inzerci moc nenajdete – přesnější bude se odpíchnout od roku 2021.

Futuristický design je líbivý a nápaditý, jen ne vždy geniálně funkční. Že přesunutí hlavních světlometů dolů do hlubokých šachet v předním nárazníku nebylo nejchytřejší, poznáte v okamžiku, kdy vám v noci protijedoucí vůz ohodí příď mrznoucí sněhovou břečkou. Světlomety samozřejmě ostřikovače nedostaly, studené diodové světlo (u všech tucsonů s výjimkou základní výbavy Start) s roztopením sněhu nepomůže a aerodynamický „samočistící“ efekt v zahloubené kapse zafunguje jen ve vyšších rychlostech, které s osleplým vozem těžko dosáhnete.

Podobným tématem jsou zadní směrovky, které se přesunuly ze zadních skupinových svítilen (kde je každý přirozeně čeká) do spodní části nárazníku. Když se vám v městské koloně nalepí těsně za záď kamion, autobus, dodávka nebo SUV s vysokou přídí, pak máte téměř jistotu, že jejich řidič na nízko posazené směrovky nevidí. Pak už schází jen krůček k maléru, při kterém skřípou plechy. Naopak uživatelé si chválí přemístění stěrače zadního okna nahoru pod stříšku. Prospělo to výhledu i životnosti stírací lišty.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (12)

Doporučujeme

1. 7. 2024 12:24
Re: Tucson 1.6 benzín
Na viacerych forach som zachytil staznosti tohto druhu, hlavne u ludi, ktori s tym DCT 4x4 jazdili aj po terene. Ta prevodovka na to nie je stavana, ma suche spojky s tendenciou prehrievat sa uz po par rozjazdoch na piesku. Do stvorkolky bud manual s redukciou (alebo ultrakratkou jednotkou), alebo automat s hydromenicom. Daj to vyriesit co najskor.
1. 7. 2024 09:40
Re: Mno
ano, v hybride je nepriame vstrekovanie.
Ideal do mesta.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 06:45
Re: Mno
Nový Renault už moc nepřímovstřiky nenabízí, má to jen motor 1.0TCe a 1.6ETECH, 1,33TCe či 1.2ETECH je přímovstřik
1. 7. 2024 05:01
Re: Mno
Maju problem. Po chiptuningu, vyburani DPF, zaslepeni EGR atd. Ked si niekto z Reichu dovezie 2 rocneho Prassata s 200k km v plnke, za par supov, prve co urobi ho chipne, potom deFapuje a v dedine je najvacsi frajer. Prva STK/EK a problem. Potom kede chodi, tade pinda. Ale ma Prasdata jaghovado, susedov Sup L&K rovnakeho povodu je pri nom ako chudobny pribuzny. A to sa pocita.
Avatar - Mokrous
30. 6. 2024 23:17
Re: Mno
Tak jasně, že to chce asi i trochu se k tomu autu chovat normálně. Pak není na STK problém a nikdo nemusí nikoho podplácet.
Asi je možné, že se občas sejde případ, kdy je motor špatný už od nova, majitel idijot, jezdí s tím jako prase, a nebo jako důchodce a jen po městě a má milion studených startů, koupí si diesel do města a neustále přerušuje regenerace, olej mění po 30 tisících a kdoví jestli, lije do toho kdovíjakou naftu ředěnou olejem z friťáku od známýho z "jzd", co jí má v garáži v sudu 3/4 roku atd...

A pak se o něm vypráví historky po hospodách. Normální člověk co má normální auto a tankuje normální palivo a normálně jezdí, nemá na STK žádný problém s emisemi, pokud nemá fatální závadu na emisním systému.