Ojetý Mercedes-Benz třídy A (W168): Inovace bez ovací

33/34
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz třídy A (W168)
    Mercedes-Benz třídy A (W168)| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér zmodernizované verze, u které už z fotografie cítíme použití kvalitnějších materiálů. Nový byl také volant.
    Interiér zmodernizované verze, u které už z fotografie cítíme použití kvalitnějších materiálů. Nový byl také volant.| Zdroj: Svět motorů
  • Dlouhá verze L přišla po modernizaci v roce 2001, zde na obrázku jde o vůz vlevo. Je delší o 170 mm, ze kterých profi tují pouze zadní pasažéři.
    Dlouhá verze L přišla po modernizaci v roce 2001, zde na obrázku jde o vůz vlevo. Je delší o 170 mm, ze kterých profi tují pouze zadní pasažéři.| Zdroj: Svět motorů
  • V plánu byl původně i elektromobil, jelikož sendvičová konstrukce podvozku umožňovala zástavbu jak elektromotoru, tak objemné baterie v podlaze. Baterie typu ZEBRA s kapacitou 104 Ah při 289 V a složením NaNiCl stačila na dojezd zhruba 200 km, z výroby ale nakonec sešlo.
    V plánu byl původně i elektromobil, jelikož sendvičová konstrukce podvozku umožňovala zástavbu jak elektromotoru, tak objemné baterie v podlaze. Baterie typu ZEBRA s kapacitou 104 Ah při 289 V a složením NaNiCl stačila na dojezd zhruba 200 km, z výroby ale nakonec sešlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Veleslavný losí test, jenž stál automobilku lekce krizového managementu a hodně peněz. Magazín Teknikens Värld převrátil třídu A jen tři dny po jejím uvedení na trh a změnil tím svět. Mercedes-Benz třídy A se díky němu stal prvním vozem sériově vybaveným elektronickou stabilizací.
    Veleslavný losí test, jenž stál automobilku lekce krizového managementu a hodně peněz. Magazín Teknikens Värld převrátil třídu A jen tři dny po jejím uvedení na trh a změnil tím svět. Mercedes-Benz třídy A se díky němu stal prvním vozem sériově vybaveným elektronickou stabilizací.| Zdroj: Svět motorů
  • Na průřezu je vidět snaha inženýrů o co nejmenší balení vozu, kabina je částečně nad motorem
    Na průřezu je vidět snaha inženýrů o co nejmenší balení vozu, kabina je částečně nad motorem| Zdroj: Svět motorů
  • Přesně takto vypadá agregát třídy A vytažený z vozu. Pracovní část motoru je natočená v úhlu 59° dopředu a nachází se zhruba pod nohama předních pasažérů. Převodovka je umístěna po levé straně od motoru, startér se nachází nad jejím pouzdrem.
    Přesně takto vypadá agregát třídy A vytažený z vozu. Pracovní část motoru je natočená v úhlu 59° dopředu a nachází se zhruba pod nohama předních pasažérů. Převodovka je umístěna po levé straně od motoru, startér se nachází nad jejím pouzdrem.| Zdroj: Svět motorů
  • Experimentovalo se i s pohonem na vodíkové palivové články. Prototyp před modernizací nesl tradiční název NECAR, pozdější verze na obrázku se jmenovala F-Cell a automobilka jich postavila několik desítek.
    Experimentovalo se i s pohonem na vodíkové palivové články. Prototyp před modernizací nesl tradiční název NECAR, pozdější verze na obrázku se jmenovala F-Cell a automobilka jich postavila několik desítek.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy A (W168)
    Mercedes-Benz třídy A (W168)| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy A (W168)
    Mercedes-Benz třídy A (W168)| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz Vaneo
    Mercedes-Benz Vaneo| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska třídy A zpočátku schytala mnoho kritiky. Ve srovnání se soudobou konkurencí není o nic horší, zákazníci možná jen čekali lepší materiály.
    Palubní deska třídy A zpočátku schytala mnoho kritiky. Ve srovnání se soudobou konkurencí není o nic horší, zákazníci možná jen čekali lepší materiály.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Převodovka řadí jako zamlada, jediným problémem je ale neoriginální hlavice řadicí páky, která někdy zůstane v ruce
    Převodovka řadí jako zamlada, jediným problémem je ale neoriginální hlavice řadicí páky, která někdy zůstane v ruce| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Po modernizaci v roce 2001 interiér přišel o řádek tlačítek ve tvaru vlnovky. Těžko říct, zda to můžeme považovat za problém.
    Po modernizaci v roce 2001 interiér přišel o řádek tlačítek ve tvaru vlnovky. Těžko říct, zda to můžeme považovat za problém.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Sedačky jsou trochu malé a po letech mají tendenci nepříjemně vrzat. Za příplatek bylo k dispozici i vyjímatelné sedadlo spolujezdce, a áčko tak mohlo vozit opravdu dlouhé předměty.
    Sedačky jsou trochu malé a po letech mají tendenci nepříjemně vrzat. Za příplatek bylo k dispozici i vyjímatelné sedadlo spolujezdce, a áčko tak mohlo vozit opravdu dlouhé předměty.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní lavice je dělená a segmenty posuvné, což bylo v době uvedení nevídané.
    Zadní lavice je dělená a segmenty posuvné, což bylo v době uvedení nevídané.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Široké pneumatiky s rozměry 195/50 R15 vytvářejí opravdu sebevědomý postoj i tak krátkému a vysokému vozu, jakým první áčko bezesporu je
    Široké pneumatiky s rozměry 195/50 R15 vytvářejí opravdu sebevědomý postoj i tak krátkému a vysokému vozu, jakým první áčko bezesporu je| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Základních 380 litrů objemu kufru je na 3,6 metru délky obdivuhodných i dnes
    Základních 380 litrů objemu kufru je na 3,6 metru délky obdivuhodných i dnes| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Testovaná motorizace A160 deklaruje 75 kW výkonu a 150 Nm, které dle elánu určitě ještě má. Překvapila nás obrovská, 4,2l nádrž na kapalinu do ostřikovačů.
    Testovaná motorizace A160 deklaruje 75 kW výkonu a 150 Nm, které dle elánu určitě ještě má. Překvapila nás obrovská, 4,2l nádrž na kapalinu do ostřikovačů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Testovaný kousek neměl štěstí na pravidelnou údržbu nebo pořádné opravy. Jedním příkladem za všechny je anténa, respektive její absence.
    Testovaný kousek neměl štěstí na pravidelnou údržbu nebo pořádné opravy. Jedním příkladem za všechny je anténa, respektive její absence.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opravdu netušíme, kde se v interiéru áčka vzal klasický „zaměřovač“ z kapoty větších modelů, áčko ho nikdy nemělo
    Opravdu netušíme, kde se v interiéru áčka vzal klasický „zaměřovač“ z kapoty větších modelů, áčko ho nikdy nemělo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Také těsnění na sloupku A je už lehce avantgardní
    Také těsnění na sloupku A je už lehce avantgardní| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Koroze je největším problémem nejen první třídy A všeobecně, ale také našeho testovaného kusu. Zatím to ještě na vyhazov z technické kontroly není, třebaže koncovka výfuku se doslova ztrácí před očima, soustava nadále těsní.
    Koroze je největším problémem nejen první třídy A všeobecně, ale také našeho testovaného kusu. Zatím to ještě na vyhazov z technické kontroly není, třebaže koncovka výfuku se doslova ztrácí před očima, soustava nadále těsní.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
    Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz třídy A (W168)
Interiér zmodernizované verze, u které už z fotografie cítíme použití kvalitnějších materiálů. Nový byl také volant.
Dlouhá verze L přišla po modernizaci v roce 2001, zde na obrázku jde o vůz vlevo. Je delší o 170 mm, ze kterých profi tují pouze zadní pasažéři.
V plánu byl původně i elektromobil, jelikož sendvičová konstrukce podvozku umožňovala zástavbu jak elektromotoru, tak objemné baterie v podlaze. Baterie typu ZEBRA s kapacitou 104 Ah při 289 V a složením NaNiCl stačila na dojezd zhruba 200 km, z výroby ale nakonec sešlo.
Veleslavný losí test, jenž stál automobilku lekce krizového managementu a hodně peněz. Magazín Teknikens Värld převrátil třídu A jen tři dny po jejím uvedení na trh a změnil tím svět. Mercedes-Benz třídy A se díky němu stal prvním vozem sériově vybaveným elektronickou stabilizací.
Na průřezu je vidět snaha inženýrů o co nejmenší balení vozu, kabina je částečně nad motorem
Přesně takto vypadá agregát třídy A vytažený z vozu. Pracovní část motoru je natočená v úhlu 59° dopředu a nachází se zhruba pod nohama předních pasažérů. Převodovka je umístěna po levé straně od motoru, startér se nachází nad jejím pouzdrem.
Experimentovalo se i s pohonem na vodíkové palivové články. Prototyp před modernizací nesl tradiční název NECAR, pozdější verze na obrázku se jmenovala F-Cell a automobilka jich postavila několik desítek.
Mercedes-Benz třídy A (W168)
Mercedes-Benz třídy A (W168)
Mercedes-Benz Vaneo
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Palubní deska třídy A zpočátku schytala mnoho kritiky. Ve srovnání se soudobou konkurencí není o nic horší, zákazníci možná jen čekali lepší materiály.
Převodovka řadí jako zamlada, jediným problémem je ale neoriginální hlavice řadicí páky, která někdy zůstane v ruce
Po modernizaci v roce 2001 interiér přišel o řádek tlačítek ve tvaru vlnovky. Těžko říct, zda to můžeme považovat za problém.
Sedačky jsou trochu malé a po letech mají tendenci nepříjemně vrzat. Za příplatek bylo k dispozici i vyjímatelné sedadlo spolujezdce, a áčko tak mohlo vozit opravdu dlouhé předměty.
Zadní lavice je dělená a segmenty posuvné, což bylo v době uvedení nevídané.
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Široké pneumatiky s rozměry 195/50 R15 vytvářejí opravdu sebevědomý postoj i tak krátkému a vysokému vozu, jakým první áčko bezesporu je
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Základních 380 litrů objemu kufru je na 3,6 metru délky obdivuhodných i dnes
Testovaná motorizace A160 deklaruje 75 kW výkonu a 150 Nm, které dle elánu určitě ještě má. Překvapila nás obrovská, 4,2l nádrž na kapalinu do ostřikovačů.
Testovaný kousek neměl štěstí na pravidelnou údržbu nebo pořádné opravy. Jedním příkladem za všechny je anténa, respektive její absence.
Opravdu netušíme, kde se v interiéru áčka vzal klasický „zaměřovač“ z kapoty větších modelů, áčko ho nikdy nemělo
Také těsnění na sloupku A je už lehce avantgardní
Koroze je největším problémem nejen první třídy A všeobecně, ale také našeho testovaného kusu. Zatím to ještě na vyhazov z technické kontroly není, třebaže koncovka výfuku se doslova ztrácí před očima, soustava nadále těsní.
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)