Ojetý Chevrolet Corvette (C6): Supersport, co nezruinuje

21/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Z06 má na vše důležité analogové budíky, a co nenajdete na nich, ukrývá se v palubním počítači
    Z06 má na vše důležité analogové budíky, a co nenajdete na nich, ukrývá se v palubním počítači| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér neurazí a vše je lehce natočené na řidiče, jako to má u sportovně zaměřeného auta být
    Interiér neurazí a vše je lehce natočené na řidiče, jako to má u sportovně zaměřeného auta být| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Do corvetty se pohodlně usadí i lehce přerostlí jedinci měřící 190 centimetrů. V základní C6 jsme potom měli nad hlavou o trochu více místa.
    Do corvetty se pohodlně usadí i lehce přerostlí jedinci měřící 190 centimetrů. V základní C6 jsme potom měli nad hlavou o trochu více místa.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2004 ještě nebyla nutná tak přísná ochrana chodců, i proto má C6 nádherně nízkou a dlouhou kapotu
    V roce 2004 ještě nebyla nutná tak přísná ochrana chodců, i proto má C6 nádherně nízkou a dlouhou kapotu| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Majitel Tomáš je také viceprezidentem Corvette Clubu Praha, členy si pečlivě vybírají
    Majitel Tomáš je také viceprezidentem Corvette Clubu Praha, členy si pečlivě vybírají| Zdroj: Svět motorů
  • Corvetty generace C6 mají dvourozměrná kola. Vepředu průměr 18 a vzadu 19 palců. Šířka se u Z06 liší dokonce o 2,5 palce.
    Corvetty generace C6 mají dvourozměrná kola. Vepředu průměr 18 a vzadu 19 palců. Šířka se u Z06 liší dokonce o 2,5 palce.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr je překvapivě prostorný, u standardních C6 do něj pevně usadíte odnímatelnou střechu
    Kufr je překvapivě prostorný, u standardních C6 do něj pevně usadíte odnímatelnou střechu| Zdroj: Svět motorů
  • Motor LS2 přinesl 400 koní a neprůstřelnou spolehlivost už od prvního roku výroby. Celá řada těchto motorů má rozvod OHV a dva ventily na válec, přesto jim otáčky nevadí.
    Motor LS2 přinesl 400 koní a neprůstřelnou spolehlivost už od prvního roku výroby. Celá řada těchto motorů má rozvod OHV a dva ventily na válec, přesto jim otáčky nevadí.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedmilitrový LS7 vychází z motoru základní C6, kromě většího objemu má také množství pokročilých řešení pro ostré ježdění
    Sedmilitrový LS7 vychází z motoru základní C6, kromě většího objemu má také množství pokročilých řešení pro ostré ježdění| Zdroj: Svět motorů
  • Přední šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 355 mm. Tyhle brzdy už jen tak neutaháte.
    Přední šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 355 mm. Tyhle brzdy už jen tak neutaháte.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní brzdy za zbytkem auta poněkud zaostávají. Pokud chcete jezdit ostřeji, osvědčený je třeba brzdový kit Stoptech.
    Základní brzdy za zbytkem auta poněkud zaostávají. Pokud chcete jezdit ostřeji, osvědčený je třeba brzdový kit Stoptech.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette Z06
    Chevrolet Corvette Z06| Zdroj: Svět motorů
  • Opravdu bytelná konstrukce. Všimněte si extrémně tlustého stabilizátoru verze Z06, obyčejná C6 má asi poloviční průměr.
    Opravdu bytelná konstrukce. Všimněte si extrémně tlustého stabilizátoru verze Z06, obyčejná C6 má asi poloviční průměr.| Zdroj: Svět motorů
  • Sériový výfuk zvukem naplní údolí. Pokud chcete sportovní, je nutný důkladnější výběr. Nevhodně zvolený způsobuje rázy a z delšího cestování na dálnici udělá peklo.
    Sériový výfuk zvukem naplní údolí. Pokud chcete sportovní, je nutný důkladnější výběr. Nevhodně zvolený způsobuje rázy a z delšího cestování na dálnici udělá peklo.| Zdroj: Svět motorů
  • Převodovka umístěná vzadu znamená delikátní koncepci transaxle. Spojka je vepředu za motorem. Koroze tu nehrozí.
    Převodovka umístěná vzadu znamená delikátní koncepci transaxle. Spojka je vepředu za motorem. Koroze tu nehrozí.| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek ostré verze Z06, ta má kromě ramen hliníkový i samotný skelet. Vše je masivní, silentbloky se mění sporadicky.
    Podvozek ostré verze Z06, ta má kromě ramen hliníkový i samotný skelet. Vše je masivní, silentbloky se mění sporadicky.| Zdroj: Svět motorů
  • Přesunutí převodovky dozadu umožnilo posunout také motor. Všimněte si, že je téměř za přední nápravou.
    Přesunutí převodovky dozadu umožnilo posunout také motor. Všimněte si, že je téměř za přední nápravou.| Zdroj: Svět motorů
  • Rám je silný 3 mm a váží 228 kg. Hliníkový u Z06/ZR1 má tloušťku 4 mm, váží 178 kg a je pevnější, neumožňuje ale odnímatelnou střechu.
    Rám je silný 3 mm a váží 228 kg. Hliníkový u Z06/ZR1 má tloušťku 4 mm, váží 178 kg a je pevnější, neumožňuje ale odnímatelnou střechu.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrcholná ZR1 dostala přeplňování kompresorem, magneto-reologické tlumiče, výkonnější palivový systém a další vylepšení. Na 300 zrychlí za 27,6 vteřiny.
    Vrcholná ZR1 dostala přeplňování kompresorem, magneto-reologické tlumiče, výkonnější palivový systém a další vylepšení. Na 300 zrychlí za 27,6 vteřiny.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Corvette C1 (1953 – 1962)
    Chevrolet Corvette C1 (1953 – 1962)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C2 (1963 – 1967)
    Chevrolet Corvette C2 (1963 – 1967)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C3 (1968 – 1982)
    Chevrolet Corvette C3 (1968 – 1982)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C4 (1984 – 1996)
    Chevrolet Corvette C4 (1984 – 1996)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C5 (1997 – 2004)
    Chevrolet Corvette C5 (1997 – 2004)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C6 (2005 – 2013)
    Chevrolet Corvette C6 (2005 – 2013)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C7 (2014 – 2019)
    Chevrolet Corvette C7 (2014 – 2019)| Zdroj: Chevrolet
  • Chevrolet Corvette C8 (2020 – nyní)
    Chevrolet Corvette C8 (2020 – nyní)| Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette Z06
Z06 má na vše důležité analogové budíky, a co nenajdete na nich, ukrývá se v palubním počítači
Interiér neurazí a vše je lehce natočené na řidiče, jako to má u sportovně zaměřeného auta být
Chevrolet Corvette Z06
Do corvetty se pohodlně usadí i lehce přerostlí jedinci měřící 190 centimetrů. V základní C6 jsme potom měli nad hlavou o trochu více místa.
V roce 2004 ještě nebyla nutná tak přísná ochrana chodců, i proto má C6 nádherně nízkou a dlouhou kapotu
Chevrolet Corvette Z06
Majitel Tomáš je také viceprezidentem Corvette Clubu Praha, členy si pečlivě vybírají
Corvetty generace C6 mají dvourozměrná kola. Vepředu průměr 18 a vzadu 19 palců. Šířka se u Z06 liší dokonce o 2,5 palce.
Chevrolet Corvette Z06
Kufr je překvapivě prostorný, u standardních C6 do něj pevně usadíte odnímatelnou střechu
Motor LS2 přinesl 400 koní a neprůstřelnou spolehlivost už od prvního roku výroby. Celá řada těchto motorů má rozvod OHV a dva ventily na válec, přesto jim otáčky nevadí.
Sedmilitrový LS7 vychází z motoru základní C6, kromě většího objemu má také množství pokročilých řešení pro ostré ježdění
Přední šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 355 mm. Tyhle brzdy už jen tak neutaháte.
Základní brzdy za zbytkem auta poněkud zaostávají. Pokud chcete jezdit ostřeji, osvědčený je třeba brzdový kit Stoptech.
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Corvette Z06
Opravdu bytelná konstrukce. Všimněte si extrémně tlustého stabilizátoru verze Z06, obyčejná C6 má asi poloviční průměr.
Sériový výfuk zvukem naplní údolí. Pokud chcete sportovní, je nutný důkladnější výběr. Nevhodně zvolený způsobuje rázy a z delšího cestování na dálnici udělá peklo.
Převodovka umístěná vzadu znamená delikátní koncepci transaxle. Spojka je vepředu za motorem. Koroze tu nehrozí.
Podvozek ostré verze Z06, ta má kromě ramen hliníkový i samotný skelet. Vše je masivní, silentbloky se mění sporadicky.
Přesunutí převodovky dozadu umožnilo posunout také motor. Všimněte si, že je téměř za přední nápravou.
Rám je silný 3 mm a váží 228 kg. Hliníkový u Z06/ZR1 má tloušťku 4 mm, váží 178 kg a je pevnější, neumožňuje ale odnímatelnou střechu.
Vrcholná ZR1 dostala přeplňování kompresorem, magneto-reologické tlumiče, výkonnější palivový systém a další vylepšení. Na 300 zrychlí za 27,6 vteřiny.
Chevrolet Corvette C1 (1953 – 1962)
Chevrolet Corvette C2 (1963 – 1967)
Chevrolet Corvette C3 (1968 – 1982)
Chevrolet Corvette C4 (1984 – 1996)
Chevrolet Corvette C5 (1997 – 2004)
Chevrolet Corvette C6 (2005 – 2013)
Chevrolet Corvette C7 (2014 – 2019)
Chevrolet Corvette C8 (2020 – nyní)