Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Chevrolet Corvette (C6): Supersport, co nezruinuje

Z06 má na vše důležité analogové budíky, a co nenajdete na nich, ukrývá se v palubním počítači
Interiér neurazí a vše je lehce natočené na řidiče, jako to má u sportovně zaměřeného auta být
Chevrolet Corvette Z06
Do corvetty se pohodlně usadí i lehce přerostlí jedinci měřící 190 centimetrů. V základní C6 jsme potom měli nad hlavou o trochu více místa.
32 Fotogalerie
Jan Faltýsek
Diskuze (0)

Chevrolet Corvette šesté generace vypadá jako dýka a zní jako hromobití. Je stejně nekompromisní i k peněžence? Hodně záleží na zvolené variantě, proto se podíváme na všechny. Od základní C6 přes sedmilitrovou Z06 až po kompresorem nafoukanou ZR1.

Dvoumístný sporťák, kterému pod kapotou pracuje minimálně 6 litrů objemu, to nezní úplně jako rozumný kauf. Přesto je právě teď corvetta šesté generace mimořádně zajímavou ojetinou. Pokud totiž hledáte sportovní auto do milionu, moc zajímavějších aut nenajdete. Ceny základních C6 s motorem LS2 (6.0 l) začínají už pod hranicí 700 tisíc korun a za to dostanete ikonický vzhled, unikátní koncepci, samosvorný diferenciál a maximální rychlost 300 km/h. A překvapivě ani delší doba vlastnictví nemusí nutně znamenat obrovské výdaje, jako je to u silných exotických aut obvyklé.

Zapomeňte na Ford Mustang a další čtyřmístné vozy kategorie amerických svalů. Mohou mít klidně 1000 koní, ale nikdy nebudou mít tak nekompromisní koncepci jako Chevrolet Corvette. Brutální, ale poněkud tupý Dodge Viper či bájný Ford GT jsou zase nesrovnatelně dražší a vzácnější. Jediným skutečným a masově vyráběným sporťákem Ameriky je corvetta, a to už nepřetržitě přes 70 let. Takto legendární status je srovnatelný pouze s Porsche 911.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi