Martin Vaculík a rozborka Hyundai Kona II Electric: 160.000 km za 10 měsíců
22
/
30
Přehled fotografií
Zavřít
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Hyundai
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Po otevření té menší překvapí volný prostor pro další moduly.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Napětí jednotlivých článků si technici HMMC změřili i fyzicky po demontáži. Nevystačili tedy jen s hodnotami reportovanými řídicí jednotkou.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Diskuze s Pavlem Bouzkem nad pohonem současných vozů Hyundai jsou vždy zajímavé. Fascinující na současném období automobilismu je, že i zkušený redaktor se každý den dozví nějakou novou věc.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Jiří Volný z lakovny kontroluje nanesení ochranných vosků v dutinách prahu.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Jediné podezřelé místo bylo pod držákem brzdové hadice, kde se objevila malá stopa koroze. Pocházela však právě z držáku od dodavatele.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hnací jednotka elektromobilu je velmi kompaktní, a to ještě sám motor je jen zlomkem z toho, co vpředu vidíte
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Elektromobily trpí omezeným používáním kolových brzd a jejich sklony ke korozi. Hyundai Kona proto používá velmi drahé a vzorně protikorozně chráněné kotouče. Tloušťku brzdových kotoučů jsme porovnávali s novými díly.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Čištění brzd není v servisním plánu. Přesto se po 160 000 km destičky pohybovaly zcela volně a retrakční plechy je vždy zvládaly oddálit od kotoučů tak, aby zbytkové tření zůstávalo nulové.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Nevýhodou elektrické kony je, že nenabízí pohon všech kol. Celou hnací sílu tak musí přenést přední náprava. Je na to však náležitě dimenzována a v silentbloku nebyla po 160 000 km ani prasklinka.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Na karoserii je mnoho plastových dílů, které by mohly způsobit proklepání laku. Proto jsou kolem všech příchytek protivibrační podložky.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Kona II Electric
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Ioniq
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Ioniq
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Akumulátor zde není v podlaze, ale využívá prostor v zadní části karoserie. Dobře vidět jsou vstupy chladicího vzduchu z interiéru.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifi kací.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifikací.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Rám akumulátoru bývá viditelně orezlý.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Šrouby, které jej kotví k vozu, na tom bývají ještě mnohem hůře.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Pryžové těsnění zadního spoileru často selhává. Jako účinnější se jeví tmelení kolem otvorů.
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Ioniq
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Ioniq
|
Zdroj: Promovie a Hyundai
Zavřít