Hyundai Kona II Electric
Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
Po otevření té menší překvapí volný prostor pro další moduly.
30 Fotogalerie

Martin Vaculík a rozborka Hyundai Kona II Electric: 160.000 km za 10 měsíců

Martin Vaculík

Do továrny ve slezských Nošovicích jsme se vydali podívat na závěrečnou analýzu druhé generace Hyundaie Kona. Ten se zde nejen vyrábí, ale zdejší technici táhnou i část vývoje, hodnotí kvalitu a přijímají opatření, aby se zlepšovala. Jak to tedy je s životností elektromobilů?

Za oběť snahám o zlepšování kvality padl černý Hyundai Kona druhé generace (SX2) v provedení s menší baterií o využitelné kapacitě 48,6 kWh. Tedy verze Eco, jejíž synchronní elektromotor zvládá krátkodobý výkon 99 kW. Převážná část zákazníků sice preferuje výkonnější variantu Power (150 kW) s delším dojezdem daným kapacitou 64,8 kWh, ale většina hodnocených komponent je shodná.

Trhací zkouška

„Říkáme tomu takzvaná trhací zkouška,“ vysvětlil nám Petr Jirotka, zdejší vedoucí v oddělení kvality. „To proto, že krom všech komponentů se na závěr analyzuje pevnost svarů karoserie takzvaným trháním, však uvidíte,“ dodává.

Šlo o zkoušku předsériového vozidla z ověřovací fáze LP. To znamená Local Pilot – tedy lokální závod. Taková auta již jsou smontovaná z dílů uvolněných do výroby v závodě, kde se pak budou finálně vyrábět. Ověřují se na nich nejen konstrukce, ale právě i výrobní technologie a postupy. Exemplář, jenž k demontáži dojel počátkem října, byl jedním ze čtyř takto testovaných.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!