Martin Vaculík a rozborka Hyundai Kona II Electric: 160.000 km za 10 měsíců
Do továrny ve slezských Nošovicích jsme se vydali podívat na závěrečnou analýzu druhé generace Hyundaie Kona. Ten se zde nejen vyrábí, ale zdejší technici táhnou i část vývoje, hodnotí kvalitu a přijímají opatření, aby se zlepšovala. Jak to tedy je s životností elektromobilů?
Za oběť snahám o zlepšování kvality padl černý Hyundai Kona druhé generace (SX2) v provedení s menší baterií o využitelné kapacitě 48,6 kWh. Tedy verze Eco, jejíž synchronní elektromotor zvládá krátkodobý výkon 99 kW. Převážná část zákazníků sice preferuje výkonnější variantu Power (150 kW) s delším dojezdem daným kapacitou 64,8 kWh, ale většina hodnocených komponent je shodná.
Trhací zkouška
„Říkáme tomu takzvaná trhací zkouška,“ vysvětlil nám Petr Jirotka, zdejší vedoucí v oddělení kvality. „To proto, že krom všech komponentů se na závěr analyzuje pevnost svarů karoserie takzvaným trháním, však uvidíte,“ dodává.
Šlo o zkoušku předsériového vozidla z ověřovací fáze LP. To znamená Local Pilot – tedy lokální závod. Taková auta již jsou smontovaná z dílů uvolněných do výroby v závodě, kde se pak budou finálně vyrábět. Ověřují se na nich nejen konstrukce, ale právě i výrobní technologie a postupy. Exemplář, jenž k demontáži dojel počátkem října, byl jedním ze čtyř takto testovaných.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!