Martin Vaculík a rozborka Hyundai Kona II Electric: 160.000 km za 10 měsíců

23/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Hyundai
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
    Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
    Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Po otevření té menší překvapí volný prostor pro další moduly.
    Po otevření té menší překvapí volný prostor pro další moduly.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Napětí jednotlivých článků si technici HMMC změřili i fyzicky po demontáži. Nevystačili tedy jen s hodnotami reportovanými řídicí jednotkou.
    Napětí jednotlivých článků si technici HMMC změřili i fyzicky po demontáži. Nevystačili tedy jen s hodnotami reportovanými řídicí jednotkou.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Diskuze s Pavlem Bouzkem nad pohonem současných vozů Hyundai jsou vždy zajímavé. Fascinující na současném období automobilismu je, že i zkušený redaktor se každý den dozví nějakou novou věc.
    Diskuze s Pavlem Bouzkem nad pohonem současných vozů Hyundai jsou vždy zajímavé. Fascinující na současném období automobilismu je, že i zkušený redaktor se každý den dozví nějakou novou věc.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Jiří Volný z lakovny kontroluje nanesení ochranných vosků v dutinách prahu.
    Jiří Volný z lakovny kontroluje nanesení ochranných vosků v dutinách prahu.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Jediné podezřelé místo bylo pod držákem brzdové hadice, kde se objevila malá stopa koroze. Pocházela však právě z držáku od dodavatele.
    Jediné podezřelé místo bylo pod držákem brzdové hadice, kde se objevila malá stopa koroze. Pocházela však právě z držáku od dodavatele.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hnací jednotka elektromobilu je velmi kompaktní, a to ještě sám motor je jen zlomkem z toho, co vpředu vidíte
    Hnací jednotka elektromobilu je velmi kompaktní, a to ještě sám motor je jen zlomkem z toho, co vpředu vidíte| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Elektromobily trpí omezeným používáním kolových brzd a jejich sklony ke korozi. Hyundai Kona proto používá velmi drahé a vzorně protikorozně chráněné kotouče. Tloušťku brzdových kotoučů jsme porovnávali s novými díly.
    Elektromobily trpí omezeným používáním kolových brzd a jejich sklony ke korozi. Hyundai Kona proto používá velmi drahé a vzorně protikorozně chráněné kotouče. Tloušťku brzdových kotoučů jsme porovnávali s novými díly.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Čištění brzd není v servisním plánu. Přesto se po 160 000 km destičky pohybovaly zcela volně a retrakční plechy je vždy zvládaly oddálit od kotoučů tak, aby zbytkové tření zůstávalo nulové.
    Čištění brzd není v servisním plánu. Přesto se po 160 000 km destičky pohybovaly zcela volně a retrakční plechy je vždy zvládaly oddálit od kotoučů tak, aby zbytkové tření zůstávalo nulové.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Nevýhodou elektrické kony je, že nenabízí pohon všech kol. Celou hnací sílu tak musí přenést přední náprava. Je na to však náležitě dimenzována a v silentbloku nebyla po 160 000 km ani prasklinka.
    Nevýhodou elektrické kony je, že nenabízí pohon všech kol. Celou hnací sílu tak musí přenést přední náprava. Je na to však náležitě dimenzována a v silentbloku nebyla po 160 000 km ani prasklinka.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
    Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
    Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Na karoserii je mnoho plastových dílů, které by mohly způsobit proklepání laku. Proto jsou kolem všech příchytek protivibrační podložky.
    Na karoserii je mnoho plastových dílů, které by mohly způsobit proklepání laku. Proto jsou kolem všech příchytek protivibrační podložky.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Kona II Electric
    Hyundai Kona II Electric| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Ioniq
    Hyundai Ioniq| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Ioniq
    Hyundai Ioniq| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Akumulátor zde není v podlaze, ale využívá prostor v zadní části karoserie. Dobře vidět jsou vstupy chladicího vzduchu z interiéru.
    Akumulátor zde není v podlaze, ale využívá prostor v zadní části karoserie. Dobře vidět jsou vstupy chladicího vzduchu z interiéru.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifi kací.
    Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifi kací.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifikací.
    Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifikací.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Rám akumulátoru bývá viditelně orezlý.
    Rám akumulátoru bývá viditelně orezlý.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Šrouby, které jej kotví k vozu, na tom bývají ještě mnohem hůře.
    Šrouby, které jej kotví k vozu, na tom bývají ještě mnohem hůře.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Pryžové těsnění zadního spoileru často selhává. Jako účinnější se jeví tmelení kolem otvorů.
    Pryžové těsnění zadního spoileru často selhává. Jako účinnější se jeví tmelení kolem otvorů.| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Ioniq
    Hyundai Ioniq| Zdroj: Promovie a Hyundai
  • Hyundai Ioniq
    Hyundai Ioniq| Zdroj: Promovie a Hyundai
Hyundai Kona II Electric
Hyundai Kona II Electric
Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
Po otevření té menší překvapí volný prostor pro další moduly.
Napětí jednotlivých článků si technici HMMC změřili i fyzicky po demontáži. Nevystačili tedy jen s hodnotami reportovanými řídicí jednotkou.
Diskuze s Pavlem Bouzkem nad pohonem současných vozů Hyundai jsou vždy zajímavé. Fascinující na současném období automobilismu je, že i zkušený redaktor se každý den dozví nějakou novou věc.
Jiří Volný z lakovny kontroluje nanesení ochranných vosků v dutinách prahu.
Jediné podezřelé místo bylo pod držákem brzdové hadice, kde se objevila malá stopa koroze. Pocházela však právě z držáku od dodavatele.
Hnací jednotka elektromobilu je velmi kompaktní, a to ještě sám motor je jen zlomkem z toho, co vpředu vidíte
Elektromobily trpí omezeným používáním kolových brzd a jejich sklony ke korozi. Hyundai Kona proto používá velmi drahé a vzorně protikorozně chráněné kotouče. Tloušťku brzdových kotoučů jsme porovnávali s novými díly.
Čištění brzd není v servisním plánu. Přesto se po 160 000 km destičky pohybovaly zcela volně a retrakční plechy je vždy zvládaly oddálit od kotoučů tak, aby zbytkové tření zůstávalo nulové.
Hyundai Kona II Electric
Hyundai Kona II Electric
Nevýhodou elektrické kony je, že nenabízí pohon všech kol. Celou hnací sílu tak musí přenést přední náprava. Je na to však náležitě dimenzována a v silentbloku nebyla po 160 000 km ani prasklinka.
Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
Jan Kozma z kontroly kvality svařování majzlíkem rozsekává plechy mezi bodovými svary. Prasknout smí případně plech, svar to musí vydržet.
Na karoserii je mnoho plastových dílů, které by mohly způsobit proklepání laku. Proto jsou kolem všech příchytek protivibrační podložky.
Hyundai Kona II Electric
Hyundai Kona II Electric
Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
Akumulátor zde není v podlaze, ale využívá prostor v zadní části karoserie. Dobře vidět jsou vstupy chladicího vzduchu z interiéru.
Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifi kací.
Výměnu ložisek motoru zvládnete s běžnou zručností třeba na úrovni zámečníka. Vozidlo do beznapěťového stavu vám však musí uvést člověk s elektrotechnickou kvalifikací.
Rám akumulátoru bývá viditelně orezlý.
Šrouby, které jej kotví k vozu, na tom bývají ještě mnohem hůře.
Pryžové těsnění zadního spoileru často selhává. Jako účinnější se jeví tmelení kolem otvorů.
Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq