Původní, ničím nenahraditelné a zcela nesehnatelné koberce si majitel chrání fóliemi. O sedačky máme strach: Jediná patentka na kalhotách by mohla napáchat nenapravitelnou škodu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Ukazatel stavu paliva a teploty chladicí kapaliny měly i sedany, byť v ne tak hezké kruhové podobě. Unikem kupé byl tlakoměr oleje.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Charakteristické hlavové opěrky se objevily také až od 36. série v roce 1973. Koženkové potahy sedaček nesnášely zimní použití: To ztvrdly a praskaly.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Že se choulostivá koženka dožila dneška v tomto stavu, je zcela mimořádné štěstí. Většina renovátorů ji musí něčím nahradit a je to hrozně moc vidět.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Podlahové koberce jsou zcela unikátní, tkané hrubým stehem, kterým se žádný současný materiál nepodobá. Původní nepoškozené mají cenu zlata.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Laminátový spoiler pod předním nárazníkem byl novinkou ročníku 1978|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
I kliky jsou překvapivě jiné než u základní Škody 100. Když přišlo „erko“ na trh, tak totiž ještě zapuštěný typ neměla.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Krásný detail – obrysové světýlko v bočních dveřích, aby vám je někdo otevřené neurazil|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Na snímku už novější provedení přední nápravy převzaté ze souběžně vyráběné stodvacítky. Už zde nebyl čep s maznicí, ale klasický silentblok jako u moderních vozů.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Zadní náprava je historická konstrukce s výkyvnými mokrými poloosami. V průběhu zdvihu se mění odklon i rozchod kol, což je opak dobré kinematiky.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Redaktor Světa motorů se pod vedením zkušeného Dana Říhy snaží pochopit, proč starým škodovkám upadávala zadní kola. Příčina mohla být v opačně nasazeném klínku (na fotce), který pak při silném utažení vylezl z výběhu drážky a způsobil prasknutí bubnu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Příčinou, proč se původní motor často nedochoval, jsou tyto hadice s tlakovým olejem k chladiči a tlakoměru mazání. Když se některá prodřela, vylítalo mazivo velice rychle.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Po roce 1976 se začínaly ve výrobě používat díly ze stodvacítky. Například průměr brzdových pístků předních třmenů se zvýšil ze 44 na 46 mm, čímž měla soustava větší převod a menší ovládací sílu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Slabým místem původního podvozku byly excentry k nastavení odklonu přední nápravy. Když jste se o ně nestarali, tak zatuhly a při propružení kola se ohýbalo celé rameno, což dlouho nevydrželo.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Krom toho, že píst pro „erko“ měl defl ektor pro zvýšení komprese, tak šlo o první škodovku s jen třemi pístními kroužky. To znamenalo menší tření a větší ochotu k vytáčení motoru.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pro vymezení axiální vůle sestavy zadní poloosy bylo potřeba po každé demontáži bubnu přidat jednu podložku. Když už tam byly tři, musel se kroužek poloosy stahovákem posunout o kus zpět.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Rozdílné proti běžné Škodě 110 bylo i sběrné výfukové potrubí, které do tlumiče pokračovalo dvojicí samostatných kanálů. Opatření snížilo protitlaky, což znamená nižší čerpací ztráty a naopak větší antidetonační rezervu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Interiér se kompletně odlišoval od základních sedanů dobře vystrojenou palubní deskou a třeba i designově zajímavými volanty. Zcela první provedení měla palubní desku s polepem imitujícím dřevo.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Lidé si často myslí, že „erko“ bylo vždy čtyřoké. Není to pravda, nové čelo přišlo až v lednu 1973. Těchto nejstarších, dvouokých však zaprvé moc nebylo a zadruhé se pak masivně přestavovaly.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda 110 R se od sedanu odlišovala i vybavením. Například měla osvětlení zavazadlového prostoru. Přední kapota má samočinnou vzpěru a trysky ostřikovačů se nacházejí přímo v ní. Sedan je měl pod čelním sklem.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Akrylátové kryty zadních světel trpěly polymerizací a mléčným zákalem. Nepoškozené československé díly dnes mají obrovskou cenu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Krásné staré vyskakovací víčko nádrže, poděděné po Škodě 1000 MB, se montovalo jen do srpna 1971. Auto s ním má asi už jen mladoboleslavské muzeum.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert