Z06 má na vše důležité analogové budíky, a co nenajdete na nich, ukrývá se v palubním počítači|
Zdroj: Svět motorů
Interiér neurazí a vše je lehce natočené na řidiče, jako to má u sportovně zaměřeného auta být|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette Z06|
Zdroj: Svět motorů
Do corvetty se pohodlně usadí i lehce přerostlí jedinci měřící 190 centimetrů. V základní C6 jsme potom měli nad hlavou o trochu více místa.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2004 ještě nebyla nutná tak přísná ochrana chodců, i proto má C6 nádherně nízkou a dlouhou kapotu|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette Z06|
Zdroj: Svět motorů
Majitel Tomáš je také viceprezidentem Corvette Clubu Praha, členy si pečlivě vybírají|
Zdroj: Svět motorů
Corvetty generace C6 mají dvourozměrná kola. Vepředu průměr 18 a vzadu 19 palců. Šířka se u Z06 liší dokonce o 2,5 palce.|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette Z06|
Zdroj: Svět motorů
Kufr je překvapivě prostorný, u standardních C6 do něj pevně usadíte odnímatelnou střechu|
Zdroj: Svět motorů
Motor LS2 přinesl 400 koní a neprůstřelnou spolehlivost už od prvního roku výroby. Celá řada těchto motorů má rozvod OHV a dva ventily na válec, přesto jim otáčky nevadí.|
Zdroj: Svět motorů
Sedmilitrový LS7 vychází z motoru základní C6, kromě většího objemu má také množství pokročilých řešení pro ostré ježdění|
Zdroj: Svět motorů
Přední šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 355 mm. Tyhle brzdy už jen tak neutaháte.|
Zdroj: Svět motorů
Základní brzdy za zbytkem auta poněkud zaostávají. Pokud chcete jezdit ostřeji, osvědčený je třeba brzdový kit Stoptech.|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette Z06|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette Z06|
Zdroj: Svět motorů
Opravdu bytelná konstrukce. Všimněte si extrémně tlustého stabilizátoru verze Z06, obyčejná C6 má asi poloviční průměr.|
Zdroj: Svět motorů
Sériový výfuk zvukem naplní údolí. Pokud chcete sportovní, je nutný důkladnější výběr. Nevhodně zvolený způsobuje rázy a z delšího cestování na dálnici udělá peklo.|
Zdroj: Svět motorů
Převodovka umístěná vzadu znamená delikátní koncepci transaxle. Spojka je vepředu za motorem. Koroze tu nehrozí.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek ostré verze Z06, ta má kromě ramen hliníkový i samotný skelet. Vše je masivní, silentbloky se mění sporadicky.|
Zdroj: Svět motorů
Přesunutí převodovky dozadu umožnilo posunout také motor. Všimněte si, že je téměř za přední nápravou.|
Zdroj: Svět motorů
Rám je silný 3 mm a váží 228 kg. Hliníkový u Z06/ZR1 má tloušťku 4 mm, váží 178 kg a je pevnější, neumožňuje ale odnímatelnou střechu.|
Zdroj: Svět motorů
Vrcholná ZR1 dostala přeplňování kompresorem, magneto-reologické tlumiče, výkonnější palivový systém a další vylepšení. Na 300 zrychlí za 27,6 vteřiny.|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Corvette C1 (1953 – 1962)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C2 (1963 – 1967)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C3 (1968 – 1982)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C4 (1984 – 1996)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C5 (1997 – 2004)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C6 (2005 – 2013)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C7 (2014 – 2019)|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette C8 (2020 – nyní)|
Zdroj: Chevrolet