Ojetý Citroën C3 (3. generace): Je alespoň kvalitnější než C4 Cactus?
12
/
28
Prohlédnout znovu
Ojetý Citroën C3 (3. generace): Je alespoň kvalitnější než C4 Cactus?
Dvoubarevné provedení karoserie je hodně oblíbené, bourací dveře s airbumbs byly v bohatší výbavě Shine automaticky. Tento zelený lak Almond byl před faceliftem bezpříplatkovou barvou, později ho nahradil pískový Sable. Za obyčejnou bílou se kupodivu připlácelo.
|
Svět motorů
Manuální klimatizace levnějších verzí má praktičtější obyčejné ovladače, ale vždy se s ní pojí jen chudší rádio. Vstup USB má vždy, bluetooth jen někdy. Držáky na nápoje zastrčené v nízké šachtě před řadicí pákou jsou prakticky nepoužitelné.
|
Svět motorů
Vkusně čalouněné vyšší výbavy působí vyloženě útulně, přestože v nich taky najdete obyčejné tvrdé plasty. Automatickou klimatizaci (u modelů Feel Pack, Shine a C-series) ovšem povinně ovládáte přes dotykový displej. Růžové rámečky tu prozrazují „ženskou“ edici Elle.
|
Svět motorů
Tisíceré díky za normální přehledné analogové budíky se snadno dostupným nastavováním jasu! Provedení otáčkoměru je shodné pro benzin i diesel, červené pole berte jen velmi orientačně.
|
Svět motorů
Denní svícení LED mají všechny vozy s výjimkou základní výbavy Live. Hlavní světlomety byly před faceliftem halogenové, ale svítí nečekaně dobře.
|
Svět motorů
Denní svícení LED mají všechny vozy s výjimkou základní výbavy Live. Hlavní světlomety byly před faceliftem halogenové, ale svítí nečekaně dobře.
|
Svět motorů
Facelift (od roku 2020) přinesl statické diody LED, které budí dojem „kratšího“ tlumeného světla. Airbumbs na dveřích mají nově tři dlouhé bubliny namísto sedmi malých. Střešní polepy si lze obstarat i dodatečně, stojí kolem 2500 Kč.
|
Svět motorů
Chcete-li dozadu posadit dospělého, pak ho nasměrujte vpravo. Díky chytře ustupující palubní desce se může přední spolujezdec odsunout a uvolnit za sebou víc místa. Figurant se 183 cm této rady nedbal a zaklínil se za řidiče.
|
Svět motorů
U tříválců z nejkritičtějšího období se při zjištění naleptaného řemenu automaticky kontroloval i sací koš (b) olejového čerpadla (1). Při jeho zanesení výrobce nařizoval dokonce výměnu čerpadla i ovládacích ventilů VVT, do jejichž jemných sítek uměla nadrolená guma také proniknout.
|
Svět motorů
Už v základní verzi najdete kamerový systém pro výstrahu vyjetí z pruhu a čtení značek omezujících rychlost – ty vám sice na přístrojový štít přesně nenaklonuje, ale umí je sdělit tempomatu
|
Svět motorů
K nejvyšší výbavě Shine šlo jeden čas za drobný příplatek pořídit systém ConnectedCAM s širokúhlou kamerou Full HD schopnou zaznamenat a sdílet video nebo fotografi e dění před vozem – v řadě zemí je to ale právně za hranou, a tak se streamerská vychytávka v tichosti vytratila.
|
Svět motorů
Servisy jsou vybaveny speciální měrkou, kterou se u benzinových tříválců skrze nalévací hrdlo oleje průběžně kontroluje šířka rozvodového řemene. Když se naleptaný měknoucí řemen rozválí do šířky a měrkou neproleze, je třeba jej ihned vyměnit.
|
Svět motorů
Rozhraní Citroën Connect se 7“ dotykovým displejem automaticky neznamená integrovanou navigaci, ta byla nadstavbová. Reálně ji ani nepotřebujete, protože systém od počátku podporoval funkci zrcadlení smartphonu. Případné drobné vrtochy systému lze léčit aktualizacemi. Že by obrazovka úplně klekla, to se tu nestává.
|
Svět motorů
Brzdy mají životnost poplatnou třídě i době. Nejpozději každých 50 000 km vyměníte kotouče i destičky. Motorizace do výkonu 61 kW mají vzadu méně náročné bubnové brzdy. Parkovací brzda byla výhradně mechanická, za to se nezlobíme.
|
Svět motorů
Závěsy kol jsou odolné a sám lehký vůz na ně ani neklade vysoké nároky, životnost ramen se samostatně měnitelnými čepy je zatím příkladná. Dodatečný ochranný nástřik podlahy bychom asi neodmítli, byť kvalitě zdejšího plechu docela věříme.
|
Svět motorů
Povrchová rez se na výfuku i nápravách se objeví už po dvou zimách, ale funkčně to ještě dlouho vadit nebude
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Auto na základních, plechových 15“ kolech a bez airbumbs vypadá víc otyle. Modrá metalíza Cobalt by se mohla třpytit víc, hodně lidí si ji pletlo s běžným pastelovým lakem.
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Atmosférické varianty tříválce EB2 přišly při přechodu na Euro 6 o vyvažovací hřídel, v předchůdci uměly být tišší. Kolem malého motoru je místa dost, ke všemu dostanete ruce i světlo. Stop/start u této verze nebyl, baterie ještě další čtyři roky vydrží.
|
Svět motorů
S upadlou pákou výškového seřízení sedadla se nejspíš časem setká víc majitelů, plastové madlo má slabé zajištění. Chválíme příplatek za vyhřívaná sedadla, náběh topení u tříválce přece jen chvíli trvá (byť mu pomáhají chlazené výfukové svody).
|
Svět motorů
Silně vyšisované černé přední sloupky překvapily i servis, snad by za tím mohla stát agresivnější mycí chemie
|
Svět motorů
František Sukup z dealerství Citroën Hodonín si spolehlivost C3 s tímto s nejprodávanějším motorem velice pochvaluje. Nemáme důvod tomu nevěřit.
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Citroën C3
|
Svět motorů
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší