Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Citroën C3 (3. generace): Je alespoň kvalitnější než C4 Cactus?

Manuální klimatizace levnějších verzí má praktičtější obyčejné ovladače, ale vždy se s ní pojí jen chudší rádio. Vstup USB má vždy, bluetooth jen někdy. Držáky na nápoje zastrčené v nízké šachtě před řadicí pákou jsou prakticky nepoužitelné.
Vkusně čalouněné vyšší výbavy působí vyloženě útulně, přestože v nich taky najdete obyčejné tvrdé plasty. Automatickou klimatizaci (u modelů Feel Pack, Shine a C-series) ovšem povinně ovládáte přes dotykový displej. Růžové rámečky tu prozrazují „ženskou“ edici Elle.
Tisíceré díky za normální přehledné analogové budíky se snadno dostupným nastavováním jasu! Provedení otáčkoměru je shodné pro benzin i diesel, červené pole berte jen velmi orientačně.
Denní svícení LED mají všechny vozy s výjimkou základní výbavy Live. Hlavní světlomety byly před faceliftem halogenové, ale svítí nečekaně dobře.
28 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (0)

Kontroverzní Citroën C4 Cactus sice velkou kariéru neudělal, jeho motiv však dobře zafungoval na autě o třídu menším – Citroënu C3. Ale je menší model z Trnavy aspoň kvalitnější? A v jaké verzi bude nejdéle fungovat?

V bohaté minulosti Citroënu by šla najít spousta úžasných aut. Ale i pěkných pár křápů. Ten nejslavnější se jmenoval 2CV (lidově přezdívaný Kachna) a jeho čtyřicetiletá kariéra je něco jako osmý div světa – nikomu jinému se už nepodařilo stvořit ikonický produkt na kombinaci levné výroby a mizerných vlastností.

I když snaha to zopakovat ještě párkrát zadoutnala. Nedávno to trochu zkoušel Citroën C4 Cactus. Do nejvíce našlapané třídy propašoval recept na novodobou kachnu a vychytrale předstíral, že jde o recesi. No, moc jsme se nesmáli…

Když na podzim 2016 přišla na trh třetí generace C3, v mnohých z nás pořádně hrklo. Nápadně připomínala zmenšený cactus, a ke všemu ještě musela mít nižší cenu. Naštěstí model převzal z cactusu hlavně vnější symboly a povinnou unifikovanou techniku (na kratší platformě), výrobní úspory maskuje trochu lépe.

Video placeholder
Citroën C3 vs. Škoda Fabia - srovnání multimédií • Zdroj: Auto.cz

Volnost výběru

Roztomilý design v kombinaci s desítkami barevných možností přitahuje hlavně ženy. Dva typy středového panelu dávají na výběr mezi konvenčním mechanickým, anebo dotykovým ovládáním klimatizace přes displej. To druhé platí v případě, že máte klimatizaci automatickou, která se vždy pojí s multimediálním systémem Citroën Connect (standard pro verze Feel Pack, Shine a edice C-series).

Pružné plastové polštářky Airbumps na bočních dveřích tu nutně nemusejí být – závisí to na výbavě. Vůz s nimi možná vypadá zajímavěji a na rozdíl od cactusu pod nimi najdete souvislé plechové dveře (jen s dírami pro druky). Samotné airbumps by šly vyměnit snadno (průměrně zhruba 4000 Kč/díl), můžete tak třeba změnit barvu ozdobného prvku. Se známkami koroze na lakovaných částech karoserie se servisy dosud nesetkaly, to u prvních cactusů už po třech letech dokázaly vykvést dveřní lemy.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi