Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Citroën C3 (3. generace): Je alespoň kvalitnější než C4 Cactus?

Svět motorů Svět motorů 12. 7. 2022 • 22:23
28
Zobrazit náhledy (28)
Denní svícení LED mají všechny vozy s výjimkou základní výbavy Live. Hlavní světlomety byly před faceliftem halogenové, ale svítí nečekaně dobře. Facelift (od roku 2020) přinesl statické diody LED, které budí dojem „kratšího“ tlumeného světla. Airbumbs na dveřích mají nově tři dlouhé bubliny namísto sedmi malých. Střešní polepy si lze obstarat i dodatečně, stojí kolem 2500 Kč. Chcete-li dozadu posadit dospělého, pak ho nasměrujte vpravo. Díky chytře ustupující palubní desce se může přední spolujezdec odsunout a uvolnit za sebou víc místa. Figurant se 183 cm této rady nedbal a zaklínil se za řidiče. U tříválců z nejkritičtějšího období se při zjištění naleptaného řemenu automaticky kontroloval i sací koš (b) olejového čerpadla (1). Při jeho zanesení výrobce nařizoval dokonce výměnu čerpadla i ovládacích ventilů VVT, do jejichž jemných sítek uměla nadrolená guma také proniknout. Už v základní verzi najdete kamerový systém pro výstrahu vyjetí z pruhu a čtení značek omezujících rychlost – ty vám sice na přístrojový štít přesně nenaklonuje, ale umí je sdělit tempomatu K nejvyšší výbavě Shine šlo jeden čas za drobný příplatek pořídit systém ConnectedCAM s širokúhlou kamerou Full HD schopnou zaznamenat a sdílet video nebo fotografi e dění před vozem – v řadě zemí je to ale právně za hranou, a tak se streamerská vychytávka v tichosti vytratila. Servisy jsou vybaveny speciální měrkou, kterou se u benzinových tříválců skrze nalévací hrdlo oleje průběžně kontroluje šířka rozvodového řemene. Když se naleptaný měknoucí řemen rozválí do šířky a měrkou neproleze, je třeba jej ihned vyměnit. Rozhraní Citroën Connect se 7“ dotykovým displejem automaticky neznamená integrovanou navigaci, ta byla nadstavbová. Reálně ji ani nepotřebujete, protože systém od počátku podporoval funkci zrcadlení smartphonu. Případné drobné vrtochy systému lze léčit aktualizacemi. Že by obrazovka úplně klekla, to se tu nestává. Brzdy mají životnost poplatnou třídě i době. Nejpozději každých 50 000 km vyměníte kotouče i destičky. Motorizace do výkonu 61 kW mají vzadu méně náročné bubnové brzdy. Parkovací brzda byla výhradně mechanická, za to se nezlobíme. Závěsy kol jsou odolné a sám lehký vůz na ně ani neklade vysoké nároky, životnost ramen se samostatně měnitelnými čepy je zatím příkladná. Dodatečný ochranný nástřik podlahy bychom asi neodmítli, byť kvalitě zdejšího plechu docela věříme. Povrchová rez se na výfuku i nápravách se objeví už po dvou zimách, ale funkčně to ještě dlouho vadit nebude Citroën C3 Auto na základních, plechových 15“ kolech a bez airbumbs vypadá víc otyle. Modrá metalíza Cobalt by se mohla třpytit víc, hodně lidí si ji pletlo s běžným pastelovým lakem. Citroën C3 Citroën C3 Atmosférické varianty tříválce EB2 přišly při přechodu na Euro 6 o vyvažovací hřídel, v předchůdci uměly být tišší. Kolem malého motoru je místa dost, ke všemu dostanete ruce i světlo. Stop/start u této verze nebyl, baterie ještě další čtyři roky vydrží. S upadlou pákou výškového seřízení sedadla se nejspíš časem setká víc majitelů, plastové madlo má slabé zajištění. Chválíme příplatek za vyhřívaná sedadla, náběh topení u tříválce přece jen chvíli trvá (byť mu pomáhají chlazené výfukové svody). Silně vyšisované černé přední sloupky překvapily i servis, snad by za tím mohla stát agresivnější mycí chemie František Sukup z dealerství Citroën Hodonín si spolehlivost C3 s tímto s nejprodávanějším motorem velice pochvaluje. Nemáme důvod tomu nevěřit. Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3

Kontroverzní Citroën C4 Cactus sice velkou kariéru neudělal, jeho motiv však dobře zafungoval na autě o třídu menším – Citroënu C3. Ale je menší model z Trnavy aspoň kvalitnější? A v jaké verzi bude nejdéle fungovat?

V bohaté minulosti Citroënu by šla najít spousta úžasných aut. Ale i pěkných pár křápů. Ten nejslavnější se jmenoval 2CV (lidově přezdívaný Kachna) a jeho čtyřicetiletá kariéra je něco jako osmý div světa – nikomu jinému se už nepodařilo stvořit ikonický produkt na kombinaci levné výroby a mizerných vlastností.

I když snaha to zopakovat ještě párkrát zadoutnala. Nedávno to trochu zkoušel Citroën C4 Cactus. Do nejvíce našlapané třídy propašoval recept na novodobou kachnu a vychytrale předstíral, že jde o recesi. No, moc jsme se nesmáli…

Když na podzim 2016 přišla na trh třetí generace C3, v mnohých z nás pořádně hrklo. Nápadně připomínala zmenšený cactus, a ke všemu ještě musela mít nižší cenu. Naštěstí model převzal z cactusu hlavně vnější symboly a povinnou unifikovanou techniku (na kratší platformě), výrobní úspory maskuje trochu lépe.

Video se připravuje ...

Volnost výběru

Roztomilý design v kombinaci s desítkami barevných možností přitahuje hlavně ženy. Dva typy středového panelu dávají na výběr mezi konvenčním mechanickým, anebo dotykovým ovládáním klimatizace přes displej. To druhé platí v případě, že máte klimatizaci automatickou, která se vždy pojí s multimediálním systémem Citroën Connect (standard pro verze Feel Pack, Shine a edice C-series).

Pružné plastové polštářky Airbumps na bočních dveřích tu nutně nemusejí být – závisí to na výbavě. Vůz s nimi možná vypadá zajímavěji a na rozdíl od cactusu pod nimi najdete souvislé plechové dveře (jen s dírami pro druky). Samotné airbumps by šly vyměnit snadno (průměrně zhruba 4000 Kč/díl), můžete tak třeba změnit barvu ozdobného prvku. Se známkami koroze na lakovaných částech karoserie se servisy dosud nesetkaly, to u prvních cactusů už po třech letech dokázaly vykvést dveřní lemy.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata