Palubní deska cactusu si jde svou vlastní cestou, vynechává třeba i „povinný“ výdech ventilace na spolujezdcově straně. Marketéři by řekli, že tento přístrojový panel je příjemně přehledný. My bychom řekli, že je prostě ošizený. Nenajdete na něm otáčkoměr, ukazatel teploty a ani modrou kontrolku, která by signalizovala studený motor. To je trochu moc.|
Zdroj: Svět Motorů
Multimediální systém je prakticky jedna malá obrazovka, která má moc nad všemi funkcemi vozu. Velmi nešťastné řešení, v testovaném voze zvýrazněné groteskně pomalým hardwarem z roku 2014.|
Zdroj: Svět Motorů
Citroën C4 Cactus (2014-2020)|
Zdroj: Svět Motorů
Citroën C4 Cactus (2014-2020)|
Zdroj: Svět Motorů
na poměry svého půdorysu prostorným vozem. Redaktor výšky 181 cm si za sebe usedl tak akorát a za ním je ještě 348 litrů na zavazadla, problémy jsou zde jiného charakteru.|
Zdroj: Svět Motorů
Uvnitř se modernizace postarala o lepší palubní systém a nové potahové látky, nové byly i některé materiály|
Zdroj: Svět Motorů
„Cit pro jednoduchost“ si cactus zachoval i na výplních dveří, které postrádají klasické madlo. Místo něj je zde kožený řemínek, který vás bude tlačit do levé nohy.|
Zdroj: Svět Motorů
Modernizace přinesla konzervativnější odstíny lakování a usedlejší tvary karoserie. Airbumpsy se přesunuly do spodku dveří, větší prodejní úspěch se ale nekonal.|
Zdroj: Svět Motorů
Při agregátu 1.2 PureTech pečlivě zkontrolujte stav rozvodového řemene. Slouží na to přípravek měřící kritickou míru roztahování řemene do šířky, což je průvodní znak jeho degradace.|
Zdroj: Svět Motorů
Největší technickou změnou modernizace cactusu byly tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, které umožnily nastavit podvozek ještě o něco měkčeji|
Zdroj: Svět Motorů
Největším strašákem při koupi cactusu jsou bezpochyby plastové ochranné komponenty AirBumps. Jejich materiál však nedegraduje a nefl ekatí, zde nejsou žádné problémy.|
Zdroj: Svět Motorů
Koroze spodního lemu všech dveří není na cactusu ničím výjimečným zejména v prvních letech. Jak jsou airbumpsy bezporuchové, jejich uchycení zřejmě taková výhra nebude.|
Zdroj: Svět Motorů
Zadní okna evropské verze nejdou stahovat do dveří, jsou jen výklopná. Řešení, které v době uvedení na trh nepochopil snad nikdo, vyřešili až při modernizaci – ale jen pro brazilský trh.|
Zdroj: Svět Motorů
Citroën C4 Cactus (2014-2020)|
Zdroj: Svět Motorů
Robotizovaný manuál nepatří k nejsofi stikovanějším převodovkám v naší hemisféře, podbízí se však jednoduchým ovládáním prostřednictvím velkých tlačítek. I ta však podléhají zkáze.|
Zdroj: Svět Motorů
Téměř horizontální svršek palubní desky lze klidně použít coby poličku na různé věci. Z opotřebení testovaného vozu bylo zřejmé, kam si předchozí majitel pokládal telefon.|
Zdroj: Svět Motorů
Další výhodou robotu byla improvizovaná přední lavice. Tři místa zde nenajdete, výklopnou loketní opěrku ale ano.|
Zdroj: Svět Motorů
Citroën C4 Cactus (2014-2020)|
Zdroj: Svět Motorů
Citroën C4 Cactus (2014-2020)|
Zdroj: Svět Motorů
Náš testovaný kus bohužel nedisponoval dělenými zadními sedačkami, dolů šlo jen celé opěradlo|
Zdroj: Svět Motorů
Osmiventilová šestnáctistovka s 68 kW a 230 newtonmetry má síly více než dost, její chuť do života ale výrazně redukuje pomalá převodovka|
Zdroj: Svět Motorů
Náš cactus stál na příplatkových sedmnáctkách, s nimiž vůz hezky prokoukne. S jeho odpružením ani profi l 205/55 neznamená výraznější ztrátu komfortu.|
Zdroj: Svět Motorů
Cactus svítí moc dobře, u našeho kusu ale začaly být patrné známky zanášení vnitřní strany krycího skla|
Zdroj: Svět Motorů
Jedním z lehkých kosmetických problémů našeho cactusu byl vrzající pant předních dveří, což nám připomnělo doby dávno minulé|
Zdroj: Svět Motorů
Levé zadní světlo testovaného cactusu bylo zralé na výměnu. Do další technické kontroly je jeho sklíčko jediným palčivým problémem našeho exempláře.|
Zdroj: Svět Motorů