Ojetý Fiat 500X: Cinquecento Cross je překvapivě racionální volba!

6/90
Přehled fotografií
Zavřít
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů
  • Automaty s pohonem 4x4 jsou zlobivé ZF. Naopak ty spojené s předním pohonem jsou dvouspojkové z vlastních dílen Fiatu, a to překvapivě spolehlivé.
    Automaty s pohonem 4x4 jsou zlobivé ZF. Naopak ty spojené s předním pohonem jsou dvouspojkové z vlastních dílen Fiatu, a to překvapivě spolehlivé.| Zdroj: Svět motorů
  • Výhodou vozu je obrovské množství barevných kombinací vně i uvnitř, stejně jako překvapivě kvalitní zpracování interiéru. Před spolujezdcem jsou dvě přihrádky.
    Výhodou vozu je obrovské množství barevných kombinací vně i uvnitř, stejně jako překvapivě kvalitní zpracování interiéru. Před spolujezdcem jsou dvě přihrádky.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny dieselové motory jsou naprosto spolehlivé. V nabídce dnes už zbyl jen 1.6 MultiJet/96 kW, a to pouze pro verzi Cross.
    Všechny dieselové motory jsou naprosto spolehlivé. V nabídce dnes už zbyl jen 1.6 MultiJet/96 kW, a to pouze pro verzi Cross.| Zdroj: Svět motorů
  • Litrového tříválce 1.0 FireFly/88 kW se příznivci fiatů velmi obávali. Zatím se zdá, že k tomu není důvod.
    Litrového tříválce 1.0 FireFly/88 kW se příznivci fiatů velmi obávali. Zatím se zdá, že k tomu není důvod.| Zdroj: Svět motorů
  • Čtyřválec 1.3 FireFly/111 kW přišel krátce po zahájení výroby o kryt. Byl prý zbytečný a komplikoval práci s olejovou měrkou, která je zde součástí víčka.
    Čtyřválec 1.3 FireFly/111 kW přišel krátce po zahájení výroby o kryt. Byl prý zbytečný a komplikoval práci s olejovou měrkou, která je zde součástí víčka.| Zdroj: Svět motorů
  • Systém MultiAir znamená, že motor má jen jednu vačkovou hřídel na horké straně. Sací ventily jsou ovládány přes hydraulickou jednotku, která omezuje dobu otevření či zdvih. Mají ji i aktuální jednotky 1.0 a 1.3 FireFly.
    Systém MultiAir znamená, že motor má jen jednu vačkovou hřídel na horké straně. Sací ventily jsou ovládány přes hydraulickou jednotku, která omezuje dobu otevření či zdvih. Mají ji i aktuální jednotky 1.0 a 1.3 FireFly.| Zdroj: Svět motorů
  • Vysoké torzní kmity přeplňovaného tříválce výrobce vyřešil vskutku z gruntu – spojka má průměr 220 mm a kombinuje dvouhmotový setrvačník s odpruženou lamelou (běžné motory jedno, nebo druhé).
    Vysoké torzní kmity přeplňovaného tříválce výrobce vyřešil vskutku z gruntu – spojka má průměr 220 mm a kombinuje dvouhmotový setrvačník s odpruženou lamelou (běžné motory jedno, nebo druhé).| Zdroj: Svět motorů
  • Vodní pumpa nových motorů 1.0 a 1.3 je hnaná ozubeným řetězem rozvodů. Únik kapaliny do oleje coby obrovské nebezpečí daného řešení prý ale díky kanálu v krytu rozvodu nehrozí.
    Vodní pumpa nových motorů 1.0 a 1.3 je hnaná ozubeným řetězem rozvodů. Únik kapaliny do oleje coby obrovské nebezpečí daného řešení prý ale díky kanálu v krytu rozvodu nehrozí.| Zdroj: Svět motorů
  • Tříválec běží ve vysokých otáčkách velmi klidně díky dokonalému vyvážení asymetrickou řemenicí na straně jedné a setrvačníkem na druhé
    Tříválec běží ve vysokých otáčkách velmi klidně díky dokonalému vyvážení asymetrickou řemenicí na straně jedné a setrvačníkem na druhé| Zdroj: Svět motorů
  • Základní halogenová světla s žárovkou H4 mají sice jen průměrnou účinnost, negenerují však žádné servisní náklady
    Základní halogenová světla s žárovkou H4 mají sice jen průměrnou účinnost, negenerují však žádné servisní náklady| Zdroj: Svět motorů
  • Aktuálně přichází na trh facelift s novým motorem 1.5 Hybrid. Plátěná střecha Dolce Vita je loňská novinka.
    Aktuálně přichází na trh facelift s novým motorem 1.5 Hybrid. Plátěná střecha Dolce Vita je loňská novinka.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední náprava potěší samostatně výměnným kulovým čepem i překvapivě dobrou ochranou dílů proti korozi – na snímku stav u čtyřletého vozu z Německa
    Přední náprava potěší samostatně výměnným kulovým čepem i překvapivě dobrou ochranou dílů proti korozi – na snímku stav u čtyřletého vozu z Německa| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní náprava předokolek se nijak neliší od vzácných verzí 4x4. Slabinou auta jsou špatně dimenzované zvedací body v prazích – jejich využívání vede k deformacím. Zkušení mechanici zvedají za kotevní bod zadního ramene a přední podélný nosník.
    Zadní náprava předokolek se nijak neliší od vzácných verzí 4x4. Slabinou auta jsou špatně dimenzované zvedací body v prazích – jejich využívání vede k deformacím. Zkušení mechanici zvedají za kotevní bod zadního ramene a přední podélný nosník.| Zdroj: Svět motorů
  • Mohutné kliky jsou nejen estetickou, ale i bezpečnostní výhodou. Bezklíčový přístup a startování patří mezi častou volitelnou výbavu.
    Mohutné kliky jsou nejen estetickou, ale i bezpečnostní výhodou. Bezklíčový přístup a startování patří mezi častou volitelnou výbavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zpětná svítilna je velmi slabá a při couvání ve tmě nevidíte vůbec nic
    Zpětná svítilna je velmi slabá a při couvání ve tmě nevidíte vůbec nic| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadlový prostor má akceptovatelný objem 350 l. Radost kazí příliš slabé světýlko, které jej v noci ponechává zcela tmavý.
    Zavazadlový prostor má akceptovatelný objem 350 l. Radost kazí příliš slabé světýlko, které jej v noci ponechává zcela tmavý.| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Uvnitř nevrzala palubní deska, ale dveřní těsnění – pomohlo by namazání glycerinem.
    Uvnitř nevrzala palubní deska, ale dveřní těsnění – pomohlo by namazání glycerinem.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Nejlepší tvar řadicí páky je koule.
    Nejlepší tvar řadicí páky je koule.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Aspoň dojezdové rezervní kolo bývalo za příplatek 2000 Kč, u pozdějších ročníků už za něj výrobce chce mastných 6500 Kč a leckdo si to rozmyslí
    Aspoň dojezdové rezervní kolo bývalo za příplatek 2000 Kč, u pozdějších ročníků už za něj výrobce chce mastných 6500 Kč a leckdo si to rozmyslí| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na válcové zkušebně jsem si potvrdili předpoklad, že dynamika přeplňovaného tříválce záleží i na předchozí zátěži a její délce
    Na válcové zkušebně jsem si potvrdili předpoklad, že dynamika přeplňovaného tříválce záleží i na předchozí zátěži a její délce| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Do roku 2019 se o osvětlení registrační značky starají žárovky, po tomto datu už LED
    Do roku 2019 se o osvětlení registrační značky starají žárovky, po tomto datu už LED| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Sací filtr předchozí majitel v 60 000 km opravdu vyměnil. Zkracování výměnných intervalů zde není nutné.
    Sací filtr předchozí majitel v 60 000 km opravdu vyměnil. Zkracování výměnných intervalů zde není nutné.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když tester po delší jízdě ukazuje, že baterku je potřeba dobít, obvykle to znamená, že je zralá na výměnu
    Když tester po delší jízdě ukazuje, že baterku je potřeba dobít, obvykle to znamená, že je zralá na výměnu| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pavel Říha u motorů, které mají vodní pumpu uvnitř a vodní mezichladič, doporučuje změřit koncentraci chladicí kapaliny. Pokud je řídká, znamená to, že ubývá a někdo doplňoval vodu. A to jsou u nových konstrukcí velmi drahé problémy.
    Pavel Říha u motorů, které mají vodní pumpu uvnitř a vodní mezichladič, doporučuje změřit koncentraci chladicí kapaliny. Pokud je řídká, znamená to, že ubývá a někdo doplňoval vodu. A to jsou u nových konstrukcí velmi drahé problémy.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Fiat 500X
    Fiat 500X| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
Automaty s pohonem 4x4 jsou zlobivé ZF. Naopak ty spojené s předním pohonem jsou dvouspojkové z vlastních dílen Fiatu, a to překvapivě spolehlivé.
Výhodou vozu je obrovské množství barevných kombinací vně i uvnitř, stejně jako překvapivě kvalitní zpracování interiéru. Před spolujezdcem jsou dvě přihrádky.
Všechny dieselové motory jsou naprosto spolehlivé. V nabídce dnes už zbyl jen 1.6 MultiJet/96 kW, a to pouze pro verzi Cross.
Litrového tříválce 1.0 FireFly/88 kW se příznivci fiatů velmi obávali. Zatím se zdá, že k tomu není důvod.
Čtyřválec 1.3 FireFly/111 kW přišel krátce po zahájení výroby o kryt. Byl prý zbytečný a komplikoval práci s olejovou měrkou, která je zde součástí víčka.
Systém MultiAir znamená, že motor má jen jednu vačkovou hřídel na horké straně. Sací ventily jsou ovládány přes hydraulickou jednotku, která omezuje dobu otevření či zdvih. Mají ji i aktuální jednotky 1.0 a 1.3 FireFly.
Vysoké torzní kmity přeplňovaného tříválce výrobce vyřešil vskutku z gruntu – spojka má průměr 220 mm a kombinuje dvouhmotový setrvačník s odpruženou lamelou (běžné motory jedno, nebo druhé).
Vodní pumpa nových motorů 1.0 a 1.3 je hnaná ozubeným řetězem rozvodů. Únik kapaliny do oleje coby obrovské nebezpečí daného řešení prý ale díky kanálu v krytu rozvodu nehrozí.
Tříválec běží ve vysokých otáčkách velmi klidně díky dokonalému vyvážení asymetrickou řemenicí na straně jedné a setrvačníkem na druhé
Základní halogenová světla s žárovkou H4 mají sice jen průměrnou účinnost, negenerují však žádné servisní náklady
Aktuálně přichází na trh facelift s novým motorem 1.5 Hybrid. Plátěná střecha Dolce Vita je loňská novinka.
Přední náprava potěší samostatně výměnným kulovým čepem i překvapivě dobrou ochranou dílů proti korozi – na snímku stav u čtyřletého vozu z Německa
Zadní náprava předokolek se nijak neliší od vzácných verzí 4x4. Slabinou auta jsou špatně dimenzované zvedací body v prazích – jejich využívání vede k deformacím. Zkušení mechanici zvedají za kotevní bod zadního ramene a přední podélný nosník.
Mohutné kliky jsou nejen estetickou, ale i bezpečnostní výhodou. Bezklíčový přístup a startování patří mezi častou volitelnou výbavu.
Zpětná svítilna je velmi slabá a při couvání ve tmě nevidíte vůbec nic
Zavazadlový prostor má akceptovatelný objem 350 l. Radost kazí příliš slabé světýlko, které jej v noci ponechává zcela tmavý.
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Uvnitř nevrzala palubní deska, ale dveřní těsnění – pomohlo by namazání glycerinem.
Fiat 500X
Fiat 500X
Nejlepší tvar řadicí páky je koule.
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Aspoň dojezdové rezervní kolo bývalo za příplatek 2000 Kč, u pozdějších ročníků už za něj výrobce chce mastných 6500 Kč a leckdo si to rozmyslí
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Na válcové zkušebně jsem si potvrdili předpoklad, že dynamika přeplňovaného tříválce záleží i na předchozí zátěži a její délce
Fiat 500X
Fiat 500X
Do roku 2019 se o osvětlení registrační značky starají žárovky, po tomto datu už LED
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Sací filtr předchozí majitel v 60 000 km opravdu vyměnil. Zkracování výměnných intervalů zde není nutné.
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Když tester po delší jízdě ukazuje, že baterku je potřeba dobít, obvykle to znamená, že je zralá na výměnu
Pavel Říha u motorů, které mají vodní pumpu uvnitř a vodní mezichladič, doporučuje změřit koncentraci chladicí kapaliny. Pokud je řídká, znamená to, že ubývá a někdo doplňoval vodu. A to jsou u nových konstrukcí velmi drahé problémy.
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X
Fiat 500X