Ojetý Fiat 500X: Cinquecento Cross je překvapivě racionální volba!
64
/
90
Prohlédnout znovu
Ojetý Fiat 500X: Cinquecento Cross je překvapivě racionální volba!
Fiat 500X
|
Svět motorů
Automaty s pohonem 4x4 jsou zlobivé ZF. Naopak ty spojené s předním pohonem jsou dvouspojkové z vlastních dílen Fiatu, a to překvapivě spolehlivé.
|
Svět motorů
Výhodou vozu je obrovské množství barevných kombinací vně i uvnitř, stejně jako překvapivě kvalitní zpracování interiéru. Před spolujezdcem jsou dvě přihrádky.
|
Svět motorů
Všechny dieselové motory jsou naprosto spolehlivé. V nabídce dnes už zbyl jen 1.6 MultiJet/96 kW, a to pouze pro verzi Cross.
|
Svět motorů
Litrového tříválce 1.0 FireFly/88 kW se příznivci fiatů velmi obávali. Zatím se zdá, že k tomu není důvod.
|
Svět motorů
Čtyřválec 1.3 FireFly/111 kW přišel krátce po zahájení výroby o kryt. Byl prý zbytečný a komplikoval práci s olejovou měrkou, která je zde součástí víčka.
|
Svět motorů
Systém MultiAir znamená, že motor má jen jednu vačkovou hřídel na horké straně. Sací ventily jsou ovládány přes hydraulickou jednotku, která omezuje dobu otevření či zdvih. Mají ji i aktuální jednotky 1.0 a 1.3 FireFly.
|
Svět motorů
Vysoké torzní kmity přeplňovaného tříválce výrobce vyřešil vskutku z gruntu – spojka má průměr 220 mm a kombinuje dvouhmotový setrvačník s odpruženou lamelou (běžné motory jedno, nebo druhé).
|
Svět motorů
Vodní pumpa nových motorů 1.0 a 1.3 je hnaná ozubeným řetězem rozvodů. Únik kapaliny do oleje coby obrovské nebezpečí daného řešení prý ale díky kanálu v krytu rozvodu nehrozí.
|
Svět motorů
Tříválec běží ve vysokých otáčkách velmi klidně díky dokonalému vyvážení asymetrickou řemenicí na straně jedné a setrvačníkem na druhé
|
Svět motorů
Základní halogenová světla s žárovkou H4 mají sice jen průměrnou účinnost, negenerují však žádné servisní náklady
|
Svět motorů
Aktuálně přichází na trh facelift s novým motorem 1.5 Hybrid. Plátěná střecha Dolce Vita je loňská novinka.
|
Svět motorů
Přední náprava potěší samostatně výměnným kulovým čepem i překvapivě dobrou ochranou dílů proti korozi – na snímku stav u čtyřletého vozu z Německa
|
Svět motorů
Zadní náprava předokolek se nijak neliší od vzácných verzí 4x4. Slabinou auta jsou špatně dimenzované zvedací body v prazích – jejich využívání vede k deformacím. Zkušení mechanici zvedají za kotevní bod zadního ramene a přední podélný nosník.
|
Svět motorů
Mohutné kliky jsou nejen estetickou, ale i bezpečnostní výhodou. Bezklíčový přístup a startování patří mezi častou volitelnou výbavu.
|
Svět motorů
Zpětná svítilna je velmi slabá a při couvání ve tmě nevidíte vůbec nic
|
Svět motorů
Zavazadlový prostor má akceptovatelný objem 350 l. Radost kazí příliš slabé světýlko, které jej v noci ponechává zcela tmavý.
|
Svět motorů
Fiat 500X
|
Svět motorů
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Uvnitř nevrzala palubní deska, ale dveřní těsnění – pomohlo by namazání glycerinem.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nejlepší tvar řadicí páky je koule.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Aspoň dojezdové rezervní kolo bývalo za příplatek 2000 Kč, u pozdějších ročníků už za něj výrobce chce mastných 6500 Kč a leckdo si to rozmyslí
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na válcové zkušebně jsem si potvrdili předpoklad, že dynamika přeplňovaného tříválce záleží i na předchozí zátěži a její délce
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Do roku 2019 se o osvětlení registrační značky starají žárovky, po tomto datu už LED
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Sací filtr předchozí majitel v 60 000 km opravdu vyměnil. Zkracování výměnných intervalů zde není nutné.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Když tester po delší jízdě ukazuje, že baterku je potřeba dobít, obvykle to znamená, že je zralá na výměnu
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pavel Říha u motorů, které mají vodní pumpu uvnitř a vodní mezichladič, doporučuje změřit koncentraci chladicí kapaliny. Pokud je řídká, znamená to, že ubývá a někdo doplňoval vodu. A to jsou u nových konstrukcí velmi drahé problémy.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší