Ojetý Fiat 500X: Cinquecento Cross je překvapivě racionální volba!
71
/
90
Prohlédnout znovu
Ojetý Fiat 500X: Cinquecento Cross je překvapivě racionální volba!
Fiat 500X
|
Svět motorů
Automaty s pohonem 4x4 jsou zlobivé ZF. Naopak ty spojené s předním pohonem jsou dvouspojkové z vlastních dílen Fiatu, a to překvapivě spolehlivé.
|
Svět motorů
Výhodou vozu je obrovské množství barevných kombinací vně i uvnitř, stejně jako překvapivě kvalitní zpracování interiéru. Před spolujezdcem jsou dvě přihrádky.
|
Svět motorů
Všechny dieselové motory jsou naprosto spolehlivé. V nabídce dnes už zbyl jen 1.6 MultiJet/96 kW, a to pouze pro verzi Cross.
|
Svět motorů
Litrového tříválce 1.0 FireFly/88 kW se příznivci fiatů velmi obávali. Zatím se zdá, že k tomu není důvod.
|
Svět motorů
Čtyřválec 1.3 FireFly/111 kW přišel krátce po zahájení výroby o kryt. Byl prý zbytečný a komplikoval práci s olejovou měrkou, která je zde součástí víčka.
|
Svět motorů
Systém MultiAir znamená, že motor má jen jednu vačkovou hřídel na horké straně. Sací ventily jsou ovládány přes hydraulickou jednotku, která omezuje dobu otevření či zdvih. Mají ji i aktuální jednotky 1.0 a 1.3 FireFly.
|
Svět motorů
Vysoké torzní kmity přeplňovaného tříválce výrobce vyřešil vskutku z gruntu – spojka má průměr 220 mm a kombinuje dvouhmotový setrvačník s odpruženou lamelou (běžné motory jedno, nebo druhé).
|
Svět motorů
Vodní pumpa nových motorů 1.0 a 1.3 je hnaná ozubeným řetězem rozvodů. Únik kapaliny do oleje coby obrovské nebezpečí daného řešení prý ale díky kanálu v krytu rozvodu nehrozí.
|
Svět motorů
Tříválec běží ve vysokých otáčkách velmi klidně díky dokonalému vyvážení asymetrickou řemenicí na straně jedné a setrvačníkem na druhé
|
Svět motorů
Základní halogenová světla s žárovkou H4 mají sice jen průměrnou účinnost, negenerují však žádné servisní náklady
|
Svět motorů
Aktuálně přichází na trh facelift s novým motorem 1.5 Hybrid. Plátěná střecha Dolce Vita je loňská novinka.
|
Svět motorů
Přední náprava potěší samostatně výměnným kulovým čepem i překvapivě dobrou ochranou dílů proti korozi – na snímku stav u čtyřletého vozu z Německa
|
Svět motorů
Zadní náprava předokolek se nijak neliší od vzácných verzí 4x4. Slabinou auta jsou špatně dimenzované zvedací body v prazích – jejich využívání vede k deformacím. Zkušení mechanici zvedají za kotevní bod zadního ramene a přední podélný nosník.
|
Svět motorů
Mohutné kliky jsou nejen estetickou, ale i bezpečnostní výhodou. Bezklíčový přístup a startování patří mezi častou volitelnou výbavu.
|
Svět motorů
Zpětná svítilna je velmi slabá a při couvání ve tmě nevidíte vůbec nic
|
Svět motorů
Zavazadlový prostor má akceptovatelný objem 350 l. Radost kazí příliš slabé světýlko, které jej v noci ponechává zcela tmavý.
|
Svět motorů
Fiat 500X
|
Svět motorů
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Uvnitř nevrzala palubní deska, ale dveřní těsnění – pomohlo by namazání glycerinem.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nejlepší tvar řadicí páky je koule.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Aspoň dojezdové rezervní kolo bývalo za příplatek 2000 Kč, u pozdějších ročníků už za něj výrobce chce mastných 6500 Kč a leckdo si to rozmyslí
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na válcové zkušebně jsem si potvrdili předpoklad, že dynamika přeplňovaného tříválce záleží i na předchozí zátěži a její délce
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Do roku 2019 se o osvětlení registrační značky starají žárovky, po tomto datu už LED
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Sací filtr předchozí majitel v 60 000 km opravdu vyměnil. Zkracování výměnných intervalů zde není nutné.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Když tester po delší jízdě ukazuje, že baterku je potřeba dobít, obvykle to znamená, že je zralá na výměnu
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pavel Říha u motorů, které mají vodní pumpu uvnitř a vodní mezichladič, doporučuje změřit koncentraci chladicí kapaliny. Pokud je řídká, znamená to, že ubývá a někdo doplňoval vodu. A to jsou u nových konstrukcí velmi drahé problémy.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Fiat 500X
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel
Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. V čínském SAIC Motor
Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?
Český tuning se nebál ničeho. Vzpomeňte s námi na křídla a mračítka!
Skoro dvojnásobný dojezd. Firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky