Tomáš Zouhar cestuje se svou Pandou Van. Na střeše si statečné vozítko veze stan.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pandy 4x4 mají silný klub příznivců i v Česku. S touto se nám pochlubil Jarda Král.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
V roce 1987 přišlo stylové provedení Sisley. Na snímku ve verzi s pevnou střechou. Ta je lepší, protože skrz plátěnou vždycky teče.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Typická nabídka z aktuální inzerce: Sisley z roku 1988 s 184 000 najetými kilometry za 14 950 eur (373 750 Kč)|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Provedení 4x4 existovalo i jako nevzhledný van. Tuto verzi s přidaným prostorem však dnes cestovatelé vyhledávají nejvíc.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Levná palubní deska je zároveň nesmírně účelná. Nedostatkem odkládacího prostoru nikdo netrpí.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Ovladače topení a světel jsou doslova pár centimetrů od volantu. Lepší ergonomii vymyslet nelze|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pohon zadní nápravy se připojuje táhlem za řadicí pákou. Překvapivě má i kontrolku v přístrojovém štítu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Malá panda má velmi prostorný interiér. V sedačkách se po letech obvykle rozpadají molitanové výplně.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
O tvarových výplních dveří si panda mohla nechat zdát. Řešení s prolisovaným plechem je však vtipné a hezké.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Rezervní kolo v motorovém prostoru je přežité řešení. V zimě je však příjemné, že je zde suché a teplé.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Z přímých nasávacích otvorů ventilace pod čelním sklem fouká vždy jen chladný náporový vzduch|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Příkladem účelné konstrukce je absence dveřních klik. Prostě zmáčknete zámek a vezmete za dveře.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přední náprava je složena z tlumičové vzpěry a dvojice ramen kotvených bez nápravnice přímo do karoserie|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Plechová nádrž na 35 litrů je největším problémem verze 4x4. Často rezne a teče.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Protáčející se poloosy ve stojících manžetách jsou asi jedinou konstrukční chybou vozu|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Panda dostala do vínku plochou podlahu, proto kardan nejde středovým tunelem, ale mírně stranou tak, jak vyšel výstup z převodovky|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Majitel si do vozu doplnil i držák na autorádio. Jedině v něm je totiž místo pro 12V zásuvku. Tu panda v sériovém provedení nemá, mobil si v ní tak nenabijete.|
Zdroj: Svět Motorů
Obratný vůz si rychle získá vaši důvěru. I kdyby zapadl, ve dvou či třech jej nějak vystrkáte. S dnešními SUV to končí obíháním vesnice, zda někdo nemá traktor.|
Zdroj: Svět Motorů
Při brodění se sériovou verzí to chce opatrnost a zkušenost, aby si nenasála vodu. Opravdoví nadšenci proto instalují zvýšené sání na sloupek A.|
Zdroj: Svět Motorů
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů
S rozvorem náprav 2159 mm téměř nemusíte mít strach, že byste pandu pověsili na břicho. Zvládne mnohem více, než byste mysleli.|
Zdroj: Svět Motorů
Při kroužení v písku je cítit, že se vůz buď hrne rovně, nebo uhýbá protáčející se zádí. Standardní chování čtyřkolek, které nemají centrální diferenciál či lamelovou spojku.|
Zdroj: Svět Motorů
Fiat Panda 4x4|
Zdroj: Svět Motorů
Motorový prostor je vzorně čistý a bez úniků oleje. Auto na STK legálně projde.|
Zdroj: Svět Motorů
Znamená Panda 4x4 dobrý život? Za nás jednoznačně ano, protože je spolehlivá, dojede všude a zapomenete v ní na každodenní starosti.|
Zdroj: Svět Motorů
Před ochranný rám agregátu si majitel doplnil plech. Jinak má totiž panda tendenci se o rám nepříjemně zarazit.|
Zdroj: Svět Motorů
Nebrzděný vlek smí Panda 4x4 táhnout jen lehoučký – 250 kg. Brzděný však už smí vážit slušných 900 kg. To stačí i na menší karavan.|
Zdroj: Svět Motorů